נדל"ן ותשתיות

עסקת ענק בראשל"צ: ספרה קונה קרקע מאשטרום נכסים ב-100 מיליון שקל

קרן ההשקעות ספרה רוכשת את מתחם זד״ל מאשטרום וקבוצת משקיעים ב-100 מיליון שקל
ניצן כהן |  1
פרויקט טאוורס אשטרום (צילום איוולב מדיה)
קרן ספרה PARK-IN וקבוצת משקיעים פרטית רוכשות מחברת אשטרום, אשדר, רוגובין וקבוצת תדהר את מתחם זד"ל בראשל"צ. מדובר במתחם הכולל ארבעה מבנים המשלבים שטחי משרדים, מסחר, מגורים, מבנה לשימור ואחסנה וחניונים בראשל"צ ומשרת את כל מרכז העיר - בניין העירייה, מדרחוב רוטשילד, קופ"ח מכבי ועוד.
במסגרת העסקה קרן ספרה PARK-IN תקבל את הזכויות על חלק מהחניון במתחם כ-500 מקומות חניה ומחסנים וקבוצת המשקיעים הפרטית תקבל את הזכויות על שטחי המשרדים והמסחר, היקף העסקה – כ-100 מיליון שקל.
מדובר בעסקת נדל"ן מניב משמעותית שנייה עבור הקרן בתוך מספר חודשים לאחר שבחודש יולי האחרון רכשה קרן ספרה PARK-IN יחד עם מישורים את בית ויטה והחניון שבו בעסקה בהיקף של 147 מיליון שקל. העסקה לרכישת מתחם זד"ל בראשון לציון ממשיכה את מבנה העסקאות בו פועלת הקרן לרכישת נכס מניב שלם על מנת לזכות בבעלות על החניון שבו. את פעילות הפריווט אקוויטי של ספרה מוביל אמיר לוי, שכיהן בעבר כראש אגף התקציבים באוצר והצטרף כמנכ"ל ושותף בקרנות ספרה לפני כשנה וחצי, אחרי שסיים קדנציה מוצלחת כמנכ"ל חברת תשתיות התקשורת IBC אנלימיטד, אשר בתקופתו הראתה צמיחה דרמטית. את קרן ספרה PARK-IN מוביל אבי בן ארי  כשותף מנהל, שכיהן בעבר כסמנכ"ל נכסים מניבים בחברת התשתיות שפיר הנדסה. השלמת העסקה צפויה תוך 90 יום והיא כפופה להתקיימות תנאים מתלים מקובלים.
 
מקרן ספרה PARK-IN נמסר: ״העסקה לרכישת מתחם זד״ל ממחישה שוב את יכולתה של הקרן להוביל עסקאות נדל״ן מניב בעלות מבנה מורכב שיציפו ערך למשקיעי הקרן. יכולת זו מתחדדת אף יותר על רקע התקופה המתאפיינת בישיבה על הגדר בצד הביקושים. למרות זאת, הקרן ממשיכה לרכוש נכסים ולבחון הזדמנויות החבויות בשוק בתקופה זו.״
מתחם זד"ל מונה ארבעה מבנים: הבניין הפינתי, בית העם, הבניין העגול ובית העירייה המשלבים שטחי משרדים, מסחר, מגורים מבנה לשימור, אחסנה וחניונים.  כאמור, במסגרת העסקה תרכוש שותפות פרטית את שטחי המשרדים והמסחר במתחם וקרן ספרה PARK-IN תרכוש את החניון הציבורי – חניון תת קרקעי שנבנה בסוף שנות התשעים במסגרת פרויקט שמשרת את כל מרכז ראשל"צ. חלקו הצפוני כולל 2 מפלסי חנייה וחלקו הדרומי כולל 3 מפלסי חנייה. סה"כ ירכשו כ- 500 מקומות חנייה ומחסנים. כיום, כלל החניות הנקנות מושכרות לחברה הכלכלית של עיריית ראשל"צ.
קרן ספרה PARK-IN מבית קרנות ספרה, חברת קרנות הגידור המובילה בישראל, הוקמה בסוף שנת 2021  על רקע מצוקת חנייה הולכת וגוברת בערים הגדולות והצפי כי מצוקה זו תלך ותגבר בשנים הקרובות. הקרן רוכשת חניונים באזורי הביקוש. הקרן גייסה 170 מיליון שקל מגופים מוסדיים, פאמילי אופיס ומשקיעים כשירים נוספים
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בשוק של היום שהעתיד אינו ברור זו קניה של חתול בשק (ל"ת)
    הכלכלן הראשי 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור