מדדים ומחקרים

אילון מאסק יגיע לטריליון דולר? כך יוכל לעשות זאת

אנליסט של מורגן סטנלי ניתח מה התרחיש שיהפוך את מאסק לעשיר כקורח, עם הון של פי 4 מהונו - סכום שיעמוד על טריליון דולר. עם נתח של 43% ממניות ספייס X ו-23% מטסלה, זה השווי שהן יצטרכו להגיע אליו בשנים הקרובות כדי שהוא ישבור את השיא ויגיע לפסגה הבלתי נתפסת
כפיר אדר |  3
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, unsplash, freepik)
למייסד טסלה וספייס X אילון מאסק היה שבוע טוב במיוחד, בכלל זו הייתה עבורו שנה טובה במיוחד. בתוך שנה בלבד, השווי הנקי של אילון עלה ביותר מ-70 מיליארד דולר, כאשר נכון להיום (שישי) הוא עומד על הון מטורף 243 מיליארד דולר.
מאסק הוא ללא ספק האדם העשיר ביותר בעולם ובמהלך השבוע האחרון שבר פעם אחר פעם את שיא ההון הגבוה בכל הזמנים לאדם אחד. הוא עשיר ב-44 מיליארד דולר מהשווי הנקי של ג'ף בזוס שבמקום השני. עם 243 מיליארד דולר, אגב, הוא גם עשיר ביותר מ-10 מיליארד דולר מביל גייטס ו-וורן באפט ביחד.
כמה נתונים חשובים: השווי של SpaceX עומד כעת על 100 מיליארד דולר. בסבב הגיוס הפרטי האחרון של החברה בפברואר, מחיר המניה הפרטי שלה עמד על 410.99 דולר. לפי הערכה של 560 דולר למניה, הערכת השווי הפרטית החדשה של SpaceX היא 100 מיליארד דולר. זה הופך את חברת החלל לחברה הפרטית השנייה בעלת הערך הגבוה ביותר בעולם מאחורי חברת האם TikTok ByteDance. בסבב הגיוס הפרטי האחרון שלה הוערכה ByteDance לפי 140 מיליארד דולר.
על פי חברה שהגישה בחודש שעבר, אלון מחזיקה בכ-43% מחברת SpaceX. לכן, לאחר סיבוב זה, נתח 43% שלו שווה בערך כ-43 מיליארד דולר. ההימור הזה בכוחות עצמו יספיק כדי להפוך את אילון לאחד מ-35 האנשים העשירים ביותר בעולם. כאשר SpaceX גייסה כסף באוגוסט 2020, שוויה היה 46 מיליארד דולר. בשלב זה החזיק מאסק ב-48% מהחברה, מה שאומר שההחזקה שלו שווה 22 מיליארד דולר. כך ששווי מניות ה- SpaceX שלו הוכפל בתוך קצת יותר משנה.
ומה עם טסלה? ביום שני נסחרה מניית ענקית הרכב ב-870 דולר. זה השווי הגבוה ביותר שהיה מאז פברואר ומהפך יפה לאחר ששקע ל-500 הדולרים במהלך חודש מאי. במחיר של 870 דולר, טסלה הייתה רחוקה רק כ-30 דולרים מהשיא שלה בכל הזמנים, שהגיעה לינואר 2020. כעת, שווי השוק של טסלה עומד על 855 מיליארד דולר, כאשר המייסד מחזיק בכ -23% ממניות החוב שלה. לכן מניות טסלה של מאסק שוות בערך 196 מיליארד דולר, הימור זה לבדו יהפוך את אילון לאדם השני בעשיריו בעולם, רק כמה מיליארדים מאחורי ג'ף בזוס.
ועכשיו לשאלה - האם הוא מסוגל להפוך לטריליונר ביום מן הימים? ביום שלישי פרסם אנליסט פיננסי בשם אדם ג'ונס ממורגן סטנלי דו"ח בשם "SpaceX Escape Velocity ... מי יכול לתפוס אותם?". בדוח זה, ג'ונס חילק שבחים למאסק ו-SpaceX. הוא מאמין שזו מגדילה את עצמה כדי להרוויח הון באמצעות שילוב של תשתית חלל, חקר חלל עמוק, כרייה ועיסוקים מדעיים אחרים. והכי חשוב, יש לו ציפיות גבוהות במיוחד למערכת תקשורת הלוויין Starlink של החברה.
להערכתו SpaceX תגדל בקרוב להערכת שווי של 200 מיליארד דולר. ברמה זו, בהנחה שמאסק ישמור על 43% ממניותיו, שוויין יעמוד על 86 מיליארד דולר. אם בשלב זה שווי השוק של טסלה יהיה טריליון דולר, השווי הנקי של אילון יהיה 316 מיליארד דולר. אם מאסק ימשיך להחזיק ב-23% האחוז הנוכחיים שלו בטסלה ו-43% ממניות SpaceX הוא יוכל לעשות זאת בתרחיש הבא.
אם SpaceX תגדל בסופו של דבר לחברה של 250 מיליארד דולר, אחזקה של אלון יהיה שווה 107 מיליארד דולר. אם טסלה תגדל בסופו של דבר לחברה של 3 טריליון דולר, חלקו של המנכ"ל יהיה שווה 690 מיליארד דולר זה ייתן לו שווי נטו של פחות מ-800 מיליארד דולר. אם SpaceX הייתה בסופו של דבר חברה של טריליון דולר, חלקה של אלון יהיה שווה 430 מיליארד דולר כשההערכה היא שזה יוכל לקרות תוך 5 שנים ואז הוא יהפוך לטריליונר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכי עשירים
    השתולים 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחת רוטשילד היא הכי עשירה בעולם יושבים על טריליוני דולרים
    סגור
  • 2.
    ניתוח חסר מעוף
    דן 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטחון מסר מנועי צמיחה נוספים שלא קשורים לחלל או למכוניות 1. שוק האנרגיה, מערכות סולריות וסוללות חכמות שגודלו פי שלוש משוק המכוניות 2. חברה לקידוח מנהרות רכבת תחתית 3. אינטרנט לתקשורת לווינים. בנוסף הוא משקיע בטכנולוגיות רפואיות -נוירולינק, בינה מלאכותית, ויציאת הזדקנות. גם אלו שווקים של מיליארדים.
    סגור
  • 1.
    הטריליונר
    חנה 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגיע לטריליון ומתי יהנה מהם ? כמה האדם חי בעולם ? לפחות אים כל העשירים היו מסייעים לעניים ,או תורמים משהו לחברי בית ,חסרי בריאות ? זה כן שווה ! אים זה רק עושר בלי מטרה ,אחכ למות ולהשאיר לאחרים שלא עבדו על זה ? לא שווה.אז תהנו תתרמו תשמחו אנשים עניים ילדים חסרי אמצעים
    סגור