מדדים ומחקרים

כמה זמן לוקח לרכבת לצאת מהתחנה? בדקנו

ממהרים לרכבת? זה הזמן שחולף מאז שהרכבת עוצרת בתחנה שלכם עד שהיא יוצאת. וגם, כך תקבלו פיצוי אם איחור של הרכבת גרם לכם הפסד כספי
מערכת ice | 
רכבת ישראל עם קרונות חשמליים (צילום רכבת ישראל)
מי מאיתנו לא מצא את עצמו מתישהו בחיים רץ בבהלה לרכבת שאמורה להיות לו עוד שתיים, חמש או עשר דקות. אך שכחנו את זה שכאשר אנחנו נוסעים ברכבת, היא עוצרת גם בתחנות אחרות ובכל תחנה היא מחכה זמן מה שכולם יוכלו לעלות ולרדת.
לכן, יש מעט זמן בו הרכבת עוצרת בתחנה שלכם, ולכם יש עוד קצת זמן להגיע אליה. מבדיקה שערכנו, זמן העצירה של הרכבת בתחנה הוא בין 50 שניות לדקה ו-15 שניות. בתחנות מסוימות זהו זמן סביר להגיע מרציף אחד לשני ולהספיק לעלות, ובחלק מהן תצטרכו לרוץ בכל זאת אם ראיתם את הרכבת שלכם ברציף המקביל.
יש לציין שבדקנו גם רכבות שהגיעו באיחור, וכדי לא ליצור עיכובים נוספים הם נתנו בין 40 ל-50 שניות לעליה וירידה בכל תחנה. לכן כדאי להגיע בזמן כדי לא לפספס את הרכבת. אבל אם אתם נמצאים על הקשקש להספיק את הרכבת, תדעו שיש לכם עד דקה בערך עד שהיא תצא סופית מהתחנה שלכם.
 
רכבת ישראל מפרסמת באתר שלה את מדד הדיוק, המשקף את אחוז הרכבות שהגיעו לתחנות בזמן. המדד מהווה שקלול של דיוק הרכבות החל מהשעה 00:01 של אותו יום.
המדד נקבע על פי סטנדרט אירופי, ואיחור ייחשב מעל ל-5 דקות בהגעה לתחנות הביניים ולתחנות היעד.
חשוב לדעת שבמקרה שהרכבת איחרה ובעקבות כך נגרם לכם הפסד כספי, תוכלו לפנות למנהלי תחנות הרכבת עד 14 ימים מיום הנסיעה, עם כרטיס הנייר/רב קו/ברקוד תשלום באפליקציה עמו נסעתם. ניתן לפנות לרכבת ישראל באמצעות מילוי טופס בקשה לפיצוי.
אם לא החלפתם רכבות בין תחנות המוצא והיעד (רכבת אחת לכל אורך מסלול הנסיעה), תוכלו להגיש בקשה לפיצוי באמצעות המערכת האוטומטית לפיצוי או החזר בגין איחור. כרטיסי הפיצוי יוטענו על גבי כרטיס הרב-קו, עמו בוצעה הנסיעה בלבד. ניתן לקבל את הפיצוי בתחנות בהן יש קופה פעילה. שימו לב, ניתן לפנות לבקשת פיצוי עד 6 חודשים מרגע האירוע.
הוראות נוהל משרד התחבורה מס' 01.02.01 'פיצוי בגין איחור':
במקרה של ביטול רכבת, תוכלו להמתין לרכבת הבאה ובתום הנסיעה לקבל פיצוי בגין איחור. במקרה שבחרתם שלא להמתין לרכבת הבאה תוכלו לקבל החזר של דמי הנסיעה בעבור כרטיס הנסיעה שנוצל. לבדיקת זכאות להחזר יש לפנות לשירות הלקוחות של רכבת ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה