מדדים ומחקרים

נחשפו התשואות משכירות בישראל. איזו עיר בראש הרשימה?

על פי דו"ח הלמ"ס, התשואה משכירות במדינה עומדת על 2.8% בלבד. מה השכירות הממוצעת ולכמה מגיעה התשואה עבור דירות קטנות?
מערכת ice |  1
שכירות (צילום freepik)
רבים מתלבטים באשר להשקעות נדל"ן על רקע שוק הדיור הרותח, אך כעת מעניין לבחון מהן התשואות? על פי נתוני דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) התשואה משכירות בישראל עומדת על 2.8% בלבד. יחד עם זאת, חשוב לציין כי לצד עליית המחירים המשתוללת קיים גם אלמנט עליית ערך הדירות שאין להקל בו ראש.
עוד עולה מהדו"ח כי נכון לסוף שנת 2021, שכירות ממוצעת של דירה בישראל עומדת על כ- 4,000 שקלים בחודש. כפועל יוצא מהפער בין עליית מחירי הדירות לעליית מחירי השכירות, חלה ירידה בתשואה ממוצעת משכירות בישראל.
 
כמו כן, פונקציה נוספת שנבדקה היא הפערים בין התשואות בערים הגדולות בישראל ובין סוגי הדירות. הממוצע הארצי מלמד כי התשואה מהשכרה של דירות קטנות גבוהה מזו שמתקבלת על דירות גדולות. בדירות 1-2 חדרים התשואה עומדת על 3.5% , בדירות 2.5-3 חדרים על 3.4% ובדירות 3.5-4 חדרים התשואה נמוכה יותר ועומדת על 3.1%
ומי בראש הערים המציעות את התשואה הממוצעת הגבוהה ביותר? מדובר בבאר שבע עם 3.1%, אם כי על דירות קטנות של חדר או שניים התשואה גבוהה יותר ועומדת על 4.4%. במקום השני אשקלון עם תשואה של 2.7%, ועל דירות קטנות התשואה היא 3.6%.
באשדוד, חולון, חיפה ופתח תקווה התשואה הממוצעת עומדת על 2.6%. בבני ברק התשואה הממוצעת עומדת על 2.5%,  בראשון לציון על 2.4% ובירושלים, רחובות, רמת גן ובת ים 2.3%. בכפר סבא התשואה הממוצעת עומדת על 2.2%, בנתניה על 2.1% ובתל אביב, באופן מפתיע, התשואה משכירות עומדת על 1.9% בלבד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    באור עקיבא
    לילך 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשואה על דירת 3 חדרים מעל 3%. מדובר על דירות באזור הותיק.
    סגור