מדדים ומחקרים

דרמה בכנסת: זה הח"כ שהודח מהפסגה רגע לפני הפגרה

דרמה בפסגת שיאני הכנסת בשבוע האחרון למושב החורף. אחרי שליטה כמעט מוחלטת של חבר הכנסת אורי מקלב במקום הראשון - שיאן חדש, והיקפי שעות חסרי תקדים לעשירייה כולה
מערכת ice |  2
שיאני הנוכחות בכנסת (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels)
כנסת ישראל יצאה היום (ראשון) לפגרת האביב עם סיומו של מושב החורף שהתחיל אחרי חגי תשרי. נראה שחברי הכנסת ראו צורך לנצל היטב את השבוע האחרון לפני הפגרה, כי בטבלת הנוכחות נרשמו היקפי שעות גבוהים מאוד שאף חוללו דרמה בפסגה - עם הדחתו של אורי מקלב שמכהן כשלושה חודשים כמעט ברצף במקום הראשון.
שלושת המקומות הראשונים ברשימה, לפי נתוני האתר זמן כנסת, נרשמים לטובת חברי אופוזיציה, אך מלבדם לא נרשם עוד מקום אופוזיציוני במורד הרשימה. הקואליציה אם כך, רושמת שבעה שיאני נוכחות לסיכום המושב, אך מבחינת מאזן מגדרי - רוב גברי מוחלט של שמונה גברים מול שתי ח"כיות בודדות בעשירייה.
יש עתיד היא הסיעה היחידה שרושמת ריבוי שיאנים השבוע, עם שני מקומות שבמקרה הם השניים האחרונים בדירוג. היקף השעות שנרשמו בשבוע שחלף רק לעשירייה גבוה מאוד עם 63:53 שעות נוכחות רק למקום העשירי.
 
הח"כ שהדיח את מקלב מתואר שיאן הכנסת רגע לפני הפגרה הוא חברו לאופוזיציה - ח"כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית. רוטמן רשם כמעט 80 שעות בכנסת בשבוע האחרון (79:56 ליתר דיוק) והשאיר את מקלב במקום השני בטבלה עם 71:41 שעות נוכחות בכנסת. 
שם שלא ראינו בדירוג עדיין נכנס הישר למקום השלישי והמכובד עם ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת שרשם בשבוע האחרון היקף שעות נוכחות של 70:28 שעות. גם הרשימה הערבית רושמת נוכחות נדירה עם ווליד טאהא שמתמקם רביעי בקרב צמוד עם אוסאמה, אחרי שרשם 69:33 שעות בשבוע שעבר.
ניר אורבך מסיעת ימינה התמקם חמישי עם 67:48 שעות, ובמקום השישי, עוד שם נדיר יחסית בדירוג - ח"כ אלון טל מסיעת כחול לבן שרושם 64:37 שעות, ומעוקף כך עוד שלוש ח"כים בקרב צמוד שמוכרע על דקות.
ח"כ אמילי מואטי במקום השביעי עם 64:27 שעות, לימור מגן תלם שתי דקות מאחוריה עם 64:25, ח"כ רם בן ברק בעוד פער צמוד של שלוש דקות עם 64:22 שעות נוכחות במשכן. יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי פותח פער של חצי שעה בלבד וסוגר את העשירייה הפותחת האחרונה למושב החורף הזה עם היקף שעות מכובד של 63:53 במשכן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה קרה לפמניסטיות מה לגבי שייויון מה הפלא שהמשכורות של
    בגדי המלך החדשי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנשים נמוכות יותר הרי הן עובדות פחות שעות.
    סגור
  • 1.
    סתם מתיחה לפורים
    כותרת מטעה 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפשר להבין שנזרק מהכנסת אבל למעשה הודח מטבלת הבלופים טבלת נוכחות
    סגור