מדדים ומחקרים

האם יש אורגניזם חי מחוץ לכדור הארץ?

ביום חמישי האחרון חשפה המעבדה להנעה סילונית בנאס"א א (JPL) כי בתמונה בה צולם גוש של חומר מחוספס על פני מאדים הוא ככל הנראה רשת דקרון, קרוב משפחה של פוליאסטר ולא מדובר בחומר אורגני חי

מערכת ice | 
רשת דקרון (צילום נאס"א)
החומר דמוי ספגטי שצולם על פני מאדים התגלה כחומר הקיים בין היתר בשמיכות תרמיות ובכך הפוסט של נאס"א הפריך את ההשערה שמדובר בסוג אורגניזם חי.
ג'סטין מאקי, מדען ההדמיה של JPL וסגן החוקר הראשי של Mastcam-Z אמר כי " נראה כי פיסת הרשת המסוימת הזו עברה התפוררות/גריסה משמעותית, מה שמרמז על כך שהיא הייתה נתונה לכוחות חזקים". לדבריו, מדובר בפיסת רשת של דקרון המבוססת על תבנית של רשת בגודל 2*2 2 מ"מ.
 
בנוסף לתמונת "הספגטי" פורסמו תמונות נספות של פסולת ממערכת הכניסה, ירידה ונחיתה (EDL) של רכב הרובר של נאס"א באזור Hogwallow Flatts כולל פיסת בידוד רב שכבתית שככל הנראה הייתה מנוף השחקים.  מאקי אמר כי נראה שחומר הבידוד הועף על ידי הרוח במשך כמה ימים או שבועות. "תבנית הנקודות על החומר תאמה את התבנית של השמיכות התרמיות שהותקנו על החללית.
השמיכות יוצרו באחד משני סוגים: קפטון מחורר מאלומיניום או מיילר – החומר הבהיר היה ככל הנראה אחד משני החומרים הללו. תמונות מאוחרות יותר של השמיכה הראו שהיא נחתכה על סלע וניתן היה לראות אותה מתנופפת ברוח", הסביר.
נכון ל-24 ביולי, צוות המבצעים של נאס"א קטלג כחצי תריסר פיסות של פסולת EDL חשודה באזור. מאקי ציין כי פסולת ה-EDL הראשונה זוהתה ב-Hogwallow Flats ב-16 באפריל וכי נראה שמדובר ב"נקודת איסוף טבעית עבור פסולת EDL מרוחות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה