עסקי ספורט

פורמולה 1 מתפוצצת: זה הרווח השנתי שרשמה

לאחר שנה חלשה בעקבות הקורונה, פורמולה 1 פרסמה את רווחיה ל-2021, שהתעלו גם על 2019. בנוסף, רשמה התחרות השנה ממוצע של 70.3 מיליון צופים למירוץ
מערכת ice | 
פרארי בפורמולה 1 (צילום ויקיפדיה)
בשנה שעברה, לאחר ההקלה במגבלות הקורונה, השלימה אליפות העולם במרוץ מכוניות עונה שלמה, שבה רשמה רווח מפלצתי של 92 מיליון דולר, מתוך הכנסות של 2.1 מיליארד. בהשוואה, ההכנסות של 2020 היו רק 1.1 מיליארד דולר כשהעונה כללה רק 17 סבבים, שרבים מהם היו סבבים אירופיים - פחות רווחיים.
המחסור בצופים, והצורך בסיוע כספי לקבוצות, היו חלק מהגורמים לירידה ברווחים ב-2020. אבל עונת המרוצים של 2021, שכללה 22 סיבובים, הקלות של מגבלות רבות וכמה חידושי חוזים - הביאו להתאוששות הרווחים, כאשר שנה זו עלתה אפילו על הרווח של 2019 של 19 מיליון דולר והכנסות של 2 מיליארד דולר.
הקבוצות גם חלקו את אחד הפרסים הגדולים בהיסטוריה, עם 1.06 מיליארד דולר שחלקו ביניהן. זאת בהשוואה ל-711 מיליון דולר בלבד ב-2020, שכללו גם בונוסים להרשמה בהסכם קונקורד. עיקר ההכנסות של F1 נבעו מהכנסות אירוח המרוץ, עסקאות שידור וחסות, שעלו מ-1.02 מיליארד דולר ל-1.85 מיליארד דולר.
 
"2021 הייתה שנה יוצאת דופן עבור פורמולה 1 מכל הבחינות", אמר נשיא ומנכ"ל פורמולה 1, סטפנו דומניאלי. "המרוץ היה מרהיב והעסק הניב תוצאות יוצאות דופן. אנחנו ממשיכים לבנות את הבסיס החזק הזה ומצפים לשנה הבאה שיתקיימו בה 23 מרוצים, עם מכוניות חדשות, מסלולים ונהגים".
 
Liberty Media, המחזיקה בזכויות השידור של F1, דיווחה גם כי מספר הצפיות המצטבר בטלוויזיה עלה ב-4% ל-1.55 מיליארד, עם ממוצע של 70.3 מיליון צופים למירוץ. ארה"ב, שראתה פריחה בנושא המרוצים לאחר הסרט התיעודי Drive to Survive של נטפליקס, חוותה עלייה של 58% במספר הצפיות המצטבר. גם פלטפורמות המדיה החברתיות של הספורט ראו צמיחה משמעותית, עם עלייה של 40% ל-49 מיליון עוקבים עם 1.5 מיליארד מעורבות חברתית מצטברת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה