עסקי ספורט

זה הספורטאי השלישי בהיסטוריה שהפך למיליארדר

אחרי מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס, מגזין פורבס מצא כי הונו של טייגר וודס עומד על ברוטו של 1.7 מיליארד דולר, מה שהופך אותו למיליארדר הספורטאי השלישי בהיסטוריה. כך הגיע לסכום
מערכת ice |  1
ספורטאים מיליארדרים (צילום ויקיפדיה, פייסבוק)
שחקן הגולף המרוויח בכל הזמנים, טייגר וודס, הוא כעת מיליארדר, כך על פי ההערכה החדשה של המגזין הכלכלי 'פורבס'. וודס הוא הספורטאי המיליארדר השלישי בעולם אחרי אייקוני ה-NBA מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס.
על פי הדו"ח שפורסם בשבוע שעבר בפורבס, וודס הרוויח במהלך 27 שנות הקריירה שלו משכורת ברוטו של למעלה מ-1.7 מיליארד דולר לפני מסים ועמלות סוכנים מגולף, פרסומות ועסקאות אחרות. הנתונים הללו מובילים להערכת הדו"ח, לפיו הונו הנקי לכל חייו מגיע למיליארד דולר לפחות.
וודס זכה ב-121 מיליון דולר בכספי פרסים - הסכום הגבוה ביותר אותו הכניס שחקן גולף מקצוען בהיסטוריה. כמו כן, הוא היה הספורטאי בעל השכר הגבוה ביותר בעולם במשך עשר שנים רצופות עד 2012. עד כה, לוודס היו 82 ניצחונות בסיבוב ה-PGA - שיא ​​הגבוה ביותר בכל הזמנים, שהוא חולק עם סם סניד. הוא גם זכה ב-15 מייג'ורים והוא נמצא רק מאחורי השיא של ג'ק ניקלאוס של 18.
עם זאת, כספים מעיסוק בספורט מהווים רק 10 אחוז מסך הרווחים בקריירה שלו. על פי פורבס, החלק הגדול מתוך הון מיליארד הדולר של וודס הגיע מפרסום מותגים כמו רולקס, משקה האנרגיה מאנסטר, גאטורייד, רול ונייקי, אותם ייצג במהלך השנים. 
על פי הדו"ח, הונו של וודס יכול היה להיות גבוה אפילו יותר. גולפאי העל הגיע לרף מיליארד הדולר למרות שדחה הצעה "עצומה להפליא" מסיור הגולף העולמי LIV הנתמך על ידי סעודיה. הקומושינר של LIV, גרג נורמן, אמר ל"וושינגטון פוסט" שהעסקה הייתה אמורה להיות "תשע ספרות גבוהות".
"הוא פגע בזמן הנכון בספורט הנכון, בהיותו ספורטאי עם רקע מגוון שהיה נגיש", אמר לפורבס יועץ עסקי ספורט ותיק ומרצה מקולומביה, ג'ו פייבוריט. "מותגים אוהבים לדעת שהם מקבלים מישהו שמחובק לא רק על ידי המסורתיים אלא גם על ידי המעריצים המזדמנים".
מלבד הרווחים המקצועיים והפרסומות שלו, וודס מרוויח כסף גם מהמיזמים שלו. אלה כוללים עסק לעיצוב גולף, חברת הפקת אירועים חיים ואת המסעדה בשם The Woods. הוא גם משקיע בקבוצת המועדונים ואתרי הנופש נקסוס.
הדיווח של פורבס מגיע על רקע שורה של כישלונות בקריירה של שחקן הגולף, שנמצא בדעיכה. לפי חדשות CBS, וודס בן ה-46 אינו בכושרו הטוב ביותר, מאז תאונת דרכים בפברואר 2021. הוא פרש מאירועים גדולים כמו המאסטרס, אליפות ה-PGA והאליפות האמריקאית הפתוחה ב-2022.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תיקני כרטיס
    מיכה 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכולת פח ואף אחד לא קונה כרטיס, רוצות פרנסה יש מספיק מפעלים, סחורה בלי ביקוש אין פרנסה
    סגור