TOP 5

זהו הסטארט-אפ בעל האופציות הכי מבוקשות ב-2021

הדירוג השנתי של EquityBee חושף מה היו הסטארט-אפים בעלי האופציות הכי נחשקות השנה. 8 מתוך 10 החברות שדורגו בשנה שעברה הפכו לחברות ציבוריות, ומי כבשה השנה את המקום הראשון?
מערכת ice |  1
סטארטאפים (צילום unsplash)
כל סוף שנה מפרסמת EquityBee, את דירוג עשר החברות הישראליות עם אופציות העובדים המבוקשות ביותר על ידי משקיעים. הרשימה יכולה להוות מעין תחזית לאילו חברות נחשבות למבוקשות בקרב העובדים והמשקיעים. פלטפורמת ההשקעות EquityBee המאפשרת רכישת אופציות של חברות על ידי משקיעים, מדדה את העדפותיהם של המשקיעים אצלה. במהלך 2021 סימנו המשקיעים את החברות שבהן הם היו מעוניינים להשקיע אם זה היה מתאפשר. בנוסף, הם ענו על שאלון ייעודו שנוצר על ידי EquityBee.
בקהילת המשקיעים הגלובלית של EquityBee נמצאים כיום יותר מ-15,000 משקיעים, שמתוכם כ- 6,000 משקיעים בסטארט-אפים תוצרת ישראל. שנת 2021 הגיע לשיא של השקעות ורכישת אופציות בחברות ישראליות. מי הן החברות הישראליות שהאופציות שלהן היו המבוקשות ביותר השנה? 
ב- EquityBee יצאו לבדוק את השאלה הזו על פי הנתונים שבידם המבוססים על החברות הרשומות אצלם והמשקיעים שלקחו חלק במדד שהם יצרו. לכן המדד הוא לא בהכרח מדד מייצג של התעשייה או של כלל המשקיעים.
ראשונה ברשימה נמצאת מי שהיתה בשנה שעברה במקום ה-10 – Gong. לאחריה, החברה בעלת האופציות הכי מבוקשות היא  eToro, שנכנסה השנה לבורסה במיזוג עם SPAC על פי שווי של 10 מיליארד דולר. במקום השלישי נמצא הסטארט-אפ הירושלמי לייטריקס, לאחריה Snyk שלאחר גיוס מאסיבי שווה כבר 8.5 מיליארד דולר ובמקום החמישי AppsFlyer. 
 
במקום השישי עד העשירי ברשימת החברות בעלות האופציות הנחשקות נמצאת חברת הפינטק מליו, שביעית היא Bringg, במקום השמיני Houzz, סייבריזן במקום התשיעי, וסוגרת את הרשימה Next Insurance. שמונה מתוך עשר החברות שהיו בדירוג בשנה שעברה, הפכו השנה לחברות ציבוריות: eToro, מאנדיי, טאבולה, איירון סורס, סימילארווב, פיוניר, ריסקיפייד ו-WalkMe. eToro היא היחידה שנשארה ברשימה מהשנה שעברה, שגם בה היתה במקום השני. 
גיא אלבז, מנהל הפעילות של EquityBee בישראל, אמר בהתייחסו לדירוג: “קבוצה משמעותית של חברות המופיעות בדירוג היו חלק מגל הגיוסים וההנפקות של 2021 – וכעת המשקיעים מצפים למהלכים הבאים שלהן ולצמיחתן בשנים הקרובות”. בקשר למחסור בעובדים עם ניסיון בתפקידים מסויימים אמר אלבז: “בתחרות הקיימת כיום על כל עובדת ועובד בתעשיית ההייטק הישראלי, אופציות הן כלי משמעותי למשיכת עובדים שירוויחו מהן ככל שהחברות יצליחו בעתיד, ויגיעו לאירועי נזילות כפי שמאמינים המשקיעים”.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם עוד לא בבורסה ..
    Etoro 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור מהיכן המידע עד כמה שידוע לי הם עוד לא הונפקו עם הספאק FTCV
    סגור