TOP 5

השכונות המבוקשות ביותר להשקעה בישראל

עם עליית מחירי הדיור שלא עוצרת, הישראלים ממהרים לתפוס את הרכבת ולהשקיע בדיור, שגם הם יוכלו לגור מתישהו בדירה משל עצמם. מהם המקומות הכי מבוקשים להשקעה בדיור והאם שיעור התשואה שלהם מצדיק את זה?
מערכת ice |  1
שכונת הרצליה הצעירה (צילום google street view)
נתוני המשכנתאות האחרונים שפרסם בנק ישראל משקפים ללא ספק את התופעה החדשה של אנשים שמפרידים בין המקום שהם רוצים לגור בו, למקום הם רוצים להחזיק בו נכס. על פי נתוני בנק ישראל, באוקטובר לבדו היה סך המשכנתאות שנטלו הישראלים מהבנקים כ־10.7 מיליארד שקל, עלייה של 74% בהשוואה לאוקטובר 2020.
כמו כן, באופן ניכר, עלה בשנה זו מספרם של המשקיעים הפעילים בשוק הדיור, ושיעורם בו הגיע בספטמבר האחרון ל־21.5%, שיא מאז 2016, כך לפי הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג. עוד משהו שגם לעלייה בפעילות המשקיעים היא הציפייה בקרבם שהתממשה, לעליית המיסים על דירות להשקעה, שעלו מ-%5 ל-8%.
הישראלים שרצו ועדיין רצים להשקיע בדירות מסתכלים על העלייה שלא מפסיקה במחירי הדיור, שנראה שגם לא תעצור בשנים הקרובות (אלא אם הממשלה ממש תפתיע) ועושים הכל כדי שיהיה להם נכס ביד שיניב להם תשואה, כך שהם יוכלו בעזרתו לקנות לעצמם בית שהם גם רוצים לגור בו, ללא צורך במשכנתא גדולה יותר. אז מהם השכונות הכי מבוקשות להשקעה בארץ?
על פי בדיקה שעשה אתר "מדלן" עבור מגזין דה-מרקר, השכונה הכי מבוקשת להשקעה בארץ היא הרצליה הצעירה, שאחוז ההשבחה בה בשנתיים האחרונות עמד על 16.4%, והתשואה החודשית הממוצעת שם עומדת על 2.5%. למרות שכשברך כלל מדברים על הרצליה מזכירים את הרצליה פיתוח, שכונת הרצליה הצעירה לא נמצאת כל כך קרוב לים, ושוכנת בין כביש 2 לכביש 4. אבל עדיין כמובן היא נהנית מקרבה יחסית לים וכמובן קרבה לתל אביב.
 
במקום השני עומדת שכונת הדר ברמת השרון, שנמצאת דרומית לא רחוק מהרצליה הצעירה. ולמרות שמבחינת איכות החיים רמת השרון נחשבת ליותר טובה מהרצליה, ככל הנראה רמת השרון יקרה יותר ולכן קצת פחות מבוקשת להשקעה. אחוז ההשבחה שם בשנתיים האחרונות עמד על 11.36% והתשואה החודשית הממוצעת היא 3.14% 
במקום השלישי עומדת שכונת "מרכז יפו" בתל אביב-יפו, שהשביחה בשנתיים האחרונות ב- 15.2%, ואחוז התשואה החודשי עומד על 2.96%. לאחריה שכונת רמת יוסף בבת-ים, עם 12.98% השבחה בשנתיים האחרונות, ו- 3.17% תשואה חודשית ממוצעת. סוגרת את החמישייה היא שכונת הגפן ברמת גן שאחוז ההשבחה שלה בשנתיים האחרונות עמד על 12.17% וממוצע התשואה החודשית בה הוא 2.96%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתם מפספסים את השכונות בחיפה שבעתיד יעלו הרבה (ל"ת)
    אורח 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור