מא הואטנג מייסד טנסנט: הון מוערך, ביוגרפיה עסקית וחייו הפרטיים

מי אתה מא הואטנג? החברה טנסנט שהקים יחד עם חבריו לאוניברסיטה, נחשבת היום לחשובה באסיה ובכך הפך לאחד מעשירי סין. ולמה נקרא מא הואטנג - פוני מא

מערכת ice | 
מא הואטנג (צילום יוטיוב)
מא הואטנג, המוכר יותר בכינויו המערבי פוני מא, יליד 1970, הוא יזם טכנולוגי ומיליארדר סיני. הואנג הוא האיש העומד מאחורי הצלחתה של טנסנט החזקות (Tencent Holdings Limited) – החברה הגדולה בסין, הנחשבת לחברת האינטרנט והטכנולוגיה החשובה ביותר באסיה. הונו, נכון לראשית 2022 (לפי המגזין פורבס), מדרג אותו כאחד מעשירי תבל, עם סכום של 38.4 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
הואטנג נולד בפרובינציית גוואנדונדג בדרום סין. את לימודיו באוניברסיטה הקדיש לתחום מדעי המחשב, וסיים אותם עם תואר ב-1993. הוא עבר תקופה כמפתח תוכנה, והכין את הקרקע לפריצה הגדולה. זה קרה בהמשך אותו עשור, כאשר ייסד לצד ארבעה מחבריו לכיתה באוניברסיטה את חברת טנסנט, שהפכה במהרה לסיפור הצלחה מסחרר. בזכות מוצר הביכורים שפיתחה, שירות מסרונים Tencent QQ, כבשה את השוק הסיני – במה שסיפק רק את אקורד הפתיחה לשורה של מוצרים מצליחים, דוגמת אפליקציית הצ'אט לניידים WeChat והרשת החברתית .Qzone
 

כיום טנסנט בהובלתו של הואטנג, המשמש יו"ר ומנכ"ל, היא מעצמה בסדר גודל אסיאתי. באמצעות חברות הבת שלה היא המעניקה מגוון רחב של שירותים – ובהם בין היתר אינטרנט, בידור ומשחקי און ליין, סמרטפונים, שירותי תשלום בטוח, ושירותי פרסום מקוון. אגב, טנסנט מחזיקה במניות גם בחברת טסלה של אילון מאסק ובשירות המוזיקלי הדיגיטלי, ספוטיפיי.
סוס פוני
הואנג נשוי לוואן דנטינג, כשהיכרות בין השניים נוצרה באמצעות אחת מאפליקציות ההודעות שפיתחה החברה בראשותו. לבני הזוג בת בשם מה מאנלין, והם מתגוררים בעיר שנג'ן. אף שהואטנג שומר בקנאות על פרטיותו, הוא נבחר לא פחות משלוש פעמים לרשימה הנוצצת של המגזין Time, כאחד האנשים המשפיעים בעולם. המגזין פורבס הכתיר אותו ב-2015 כאחד האנשים החזקים בעולם. על רקע התרגום של שם משפחתו, הוא מכונה ה"פוני" או "סוס פוני".
לצד פעילותו העסקית, הואטנג חבר במושב ה-12 של קונגרס הלאומי העממי, הפרלמנט הסיני. במולדתו יצא לו מוניטין כנדבן גדול, כשאת הכספים הוא תורם באמצעות הקרן הנושאת את שמו. לפי פרסומים ב-2016 תרמה הקרן למעלה משני מיליארד דולרים. בנוסף, מחזיק הואטנג באוסף אומנות יוקרתי, אשר שוויו מוערך במאות מיליוני דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה