קריירה ולימודים

בן דוד תחת מתקפה: שרת החינוך תוציא צווי מניעה?

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון יצאה נגד מזכ"לית הסתדרות המורים בעקבות הקריאה שלה להשבתת מערכת החינוך. גם ח"כ משה טור-פז יצא נגד בן דוד. האם יוצאו צווי מניעה?
אביחי דלאל |  1
יפעת שאשא ביטון (צילום פייסבוק/יפעת שאשא ביטון)
לאחר שיפה בן דודמזכ"לית הסתדרות המורים, החליטה הערב (רביעי) על צעד חריף עם השבתת הלימודים בכל בתי הספר והגנים, שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון יצאה נגד בחריפות.
בהודעה שיצאה מלשכת שרת החינוך נכתב: ״צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד צדדית לא בבית ספרנו. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה״.
 
שאשא-ביטון היא לא היחידה שביקרה את יפה בן דוד, גם איש החינוך וח"כ משה (קינלי) טור-פז תקף: "‏יש בישראל שרת חינוך והיא לא יפה בן דוד. שמענו את העמדות המקצועיות וזו ההחלטה שהתקבלה - שמירה על מערכת החינוך פתוחה. על ארגוני המורים לבצע את ההחלטות שקובע הדרג הנבחר בלי משחקים וכיפופי ידיים. הגיע הזמן לשינוי בסמכויות ארגוני המורים בישראל".
כמו כן, ברשויות המקומיות מבולבלים ולא יודעים איך להנחות את הילדים.  באשדוד לדוג' שיחררו הודעה: "הערב התפרסמה בתקשורת החלטת ראש הממשלה על ביטול הבידודים במערכת החינוך לתלמידים שנחשפו למאומת.  עד לרגע זה לא התקבל מכתב ההנחיות של משרד החינוך והבריאות וגם אנו ניזונים מהתקשורת. לצד זאת הודיעה מזכלית הסתדרות המורים על התנגדותה למתווה המיועד למחר בבוקר, ולכן הודיעה על השבתת המערכת מחר מהגן ועד חטיבות הבניים. בשל הצטרפות הסתדרות המעוף, לא נוכל להפעיל את הגנים באמצעות סייעות. אנו מחכים לעידכונים נוספים, אנא עקבו אחר אמצעי התקשורת והפרסומים ברשתות העירוניות . אנו נשוב ונעדכן על כל התפתחות".
 
כאמור, הודעה זו נשלחה בתגובה להודעה של יפה בן דוד: ״אני קוראת לכם להתעשת. תלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה. ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה, תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים. עובדות ועובדי הוראה יקרים, לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה. אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. בכתות חנ"מ בבתי ספר רגילים - יצטרפו למחאה. אנא המתינו להנחיות באשר לצעדי מחאה נוספים".
אגב, על פי הדיווחים בתקשורת מי שהייתה מעורבת במהלך  היא ד"ר שרון אלרעי פרייס שייעצה להפעיל לחץ על הממשלה, יחד עם זאת במשרד החינוך גורסים שהשביתה אינה חוקית והם יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לבטל זאת.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברור, הרודנית המתנשאת שאשא לא רגילה לאנשים עם ביצים. (ל"ת)
    גועל 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור