כסף וצרכנות

סערת יוניליוור מחריפה: כך הכריזה מדינת ניו יורק

מוקדם יותר השבוע הודיע מנהל הכספים של מדינת פלורידה כי יפסיקו להשקיע בחברה, הבוקר, מדינת ניו יורק מצטרפת לסנקציות נגד יוניליוור בעקבות החרם של בן אנד ג'ריס על ישראל
שירה יום טוב |  14
יוניליוור (צילום iStock, פלאש 90/ יונתן סינדל)
הסנקציות על יוניליוור ממשיכות: אחרי שמדינת פלורידה הודיעה השבוע כי תפסיק לרכוש מניות מהחברה, הבוקר מדווח על צעד נוסף של מדינה אמריקאית שמושכת את התמיכה שלה בחברה, בעקבות החרם נגד ישראל שהודיעה עליו בן אנד ג'ריס, חברת הבת. 
אחרי פלורידה, גם מדינת  ניו יורק נעמדת לצד ישראל ומכריזה על משיכת ההשקעות של שלה ממניית החברה בסך של 111 מיליון דולר. הפוליטיקאי היהודי אמריקאי שכיהן כחבר בית הנבחרים של ניו-יורק, דיווח על הצעד בטוויטר שלו ובירך על המהלך של מבקר המדינה, טום דינאפולי "חדשות מעולות: מבקר ניו יורק, טום דינאפולי, הודיע ​​לי זה עתה ש-NYS תמכור מיוניליוור בגלל החרם על ישראל על ידי בן וג'ריס. זה יעלה ליוניליוור 111 מיליון דולר. BDS=אנטישמיות. ה' יברך את תום דינאפולי על עשיית מה שנכון".
כזכור, מוקדם יותר השבוע, ג'ימי תיאו פטרוניס ג'וניור, מנהל הכספים הראשי של מדינת פלורידה, צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "ישראל ופלורידה הן חברות אמת, כל ארגון, או גוף שמחרים את ישראל, לא יקבל דולר נוסף מכספי פלורידה" לאחר שהכריז גם הוא על משיכת מניות יוניליבר שהיו בהחזקת המדינה בסך של כ-139 מיליון דולר, השקעה  שתיפסק בעקבות החלטת חברת הבת בן אנד ג'ריס שלא למכור גלידה בשטחי ישראל. 
 
בשבועות האחרונים נוספו לרשימת המדינות שהטילו סנקציות על יוניליוור גם טקסס, אריזונה וניו ג'רזי. בנוסף מדינות נוספות מבין 35 המדינות שחוקקו חוקים כנגד פעילות BDS, שוקלות להטיל סנקציות כלכליות כבדות על החברה. בין היתר ניו יורק, אלינוי ומרילנד.
ביום שני שבעה חברים רפובליקנים בוועדת הסנאט של ארצות הברית לחקלאות, תזונה וייעור פנו השבוע ליוניליוור, חברת האם של בן אנד ג'ריס, בקריאה לבטל את איסור המכירה של יצרנית הגלידות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים.
 
הסנאטורים ציינו כי בעקבות החרם, מדינות נוספות עתידות לנקוט בצעדים נגד החברה במטרה להתנגד נחרצות לצעד של בן אנד ג'ריס. "למרות שאנו מבינים שזו הכוונה של יוניליוור וגם של בן אנד ג'ריס להמשיך ולמכור גלידה בישראל, ההחלטה להפסיק למכור באזורים מסוימים ללא ספק תעודד את תומכי ה-BDS בישראל ועלולה להיות לה השלכות לא רצויות, כחברים בוועדת החקלאות, התזונה והיערות של הסנאט של ארצות הברית, נמשיך לפעול כדי להבטיח שהיחסים שלנו עם ישראל יישארו חזקים ושארה"ב תנקוט עמדה נחרצת נגד תנועת ה-BDS. אנו קוראים לך להשתמש בסמכותך כדי להפוך את המסלול".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    NYC? (ל"ת)
    א.א 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    לא קונה יותר בן אנד גרי בדום מצב (ל"ת)
    במבי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    תודה
    מאיר 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לכם חברים מהצפון הרחוק תודה ותבורכו מפי עליון חבל שבמדינה שלנו ישראל השמאל הוא הפוך מכם והוא בעד להחרים את ישראל ושוב תודה
    סגור
  • 11.
    רק בישראל לא מחרימים. כנראה שמשלמים (ל"ת)
    אליהו 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ועשיתם לו כאשר זמם לעשות .....
    מיכאל 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שחווה יוניליוור, הוא למשל ולשנינה לכל חברה בעולם אשר מתכוונת להיכנע ללחץ של שונאי אדם המתחזים לאוהביהם. יוניליוור משלמת מחיר כבד מאד על אי נקיטת עמדה נגד חברה בת שלה אשר החליטה לעשות עוול מסיבות אנטישמיות. מי שגר בבית מזכוכית, שלא יזרוק אבנים.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    ניו יורק על הגובה הם נהדרין (ל"ת)
    ירמי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    לפיד מפריד בין ישראל לשטחים
    ישראלית 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורק לפיד סוגר השקעה בכל האוניברסיטאות מלבד אריאל, עם האיחוד הארופי. ניו יורק ופלורידה לא מבדילות בין ישראל לשטחים אבל לפיד כן. וזה מתכוון להיות ראש הממשלה שלנו. אוי ווי
    סגור
  • 7.
    חרם
    אריה 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו לאיפה הגיעו.... לא יותר לך היה להם לפטר את הערביה/פקיסטנית ,שמושכת בחוטים,שונאת ישראל.
    סגור
  • 6.
    זה מגוחך שארצות אחרות נוקטות צעדים נגד החברה...
    מישהו 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורק בישראל ממשיכים למכור את המוצרים שלהם כרגיל
    סגור
  • 5.
    שקט בערוצי הטלוויזיה
    יחיאל 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אצלנו ערוצי הטלוויזיה התקשורת והממשלה דותקות
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד
    ארז צח 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בעזרת ה' נעשה ונצליח. מי שרוצה לפגוע בישראל ישלם על זה ביוקר.
    סגור
  • 3.
    ורק ממשלת ישראל לא עושה כלום מול החרם
    לוקס 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדינות אמריקה מצטרפות אט אט לחרם נגד יוניליוור ורק ממשלת ישראל ממלאת פיה מים ולא עושה שום צעדים נגד יוניליוור. אך אין זה פלא הממשלה מורכבת מאנשים התומכים בבי די אס אנשים פוסט ציונים , חלק מחברי הממשלה תומכים באוייבי ישראל .אז מה יש לצפות ממשלה כזו.
    סגור
  • 2.
    עד הסוף המיוחלבן כהן לגיהנום חרא על הראש שלך (ל"ת)
    גל 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    זו ממילא השקעה גרועה כי המניה נשארה באותו המחיר 5 שנים. (ל"ת)
    חנן 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור