דיגיטל וטק

מיקרוסופט מזעזעת את העולם: לא צריך יותר סמארטפון במשרד

ענקית התוכנה הפתיעה והכריזה על עדכון ענק למחשבים, שיאפשר להם לעשות את כל מה שאנשים רגילים לעשות בסמארטפונים שלהם
יאיר מור |  7
סמארטפון (צילום unsplash)
הסוף לצורך לשלוף את הטלפון כשאתם מול המחשב? מיקרוסופט הכריזה אמש (רביעי) על עדכון משמעותי ראשון למערכת ההפעלה Windows 11, שיפתור את אחת הבעיות המציקות ביותר של משתמשים: הצורך לשלוף את הטלפון עשרות פעמים ביום כדי לבדוק דברים באפליקציות שם שבמחשב אתם לא מחוברים אליהן.
לדברי פַּאנוֹס פַּנַאי, מנהל חטיבת Windows במיקרוסופט, בחודש הקרוב תוציא החברה את העדכון הראשון למערכת ההפעלה ששחררה ב-5 באוקטובר 2021 – פחות מחצי שנה לאחר השקתה. מדובר בעדכון המשמעותי המהיר ביותר בתולדות מיקרוסופט, שבדרך כלל לוקח לה לפחות 6-12 חודשים להוציא עדכון גדול למערכת הפעלה.
 
פנאי לא פירט בדיוק מה יהיה בעדכון הזה, אך כן ציין שהוא יכלול את אחת התכונות החשובות ביותר שהבטיחה מיקרוסופט עם ההכרזה על המערכת ביוני האחרון: תמיכה בהתקנת והרצת אפליקציות אנדרואיד על גבי המחשב, כך שאפשר להוריד למחשב את אותן אפליקציות שרצות במכשיר של סמסונג, שיאומי או כל יצרנית אחרת שמכשיריה מבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, ולא צריך לשלוף את הסמארטפון כשנמצאים מול מסך המחשב כדי לגשת לאפליקציות הללו.
עם זאת, ליכולת הזו יש כמה מגבלות: ראשית, הורדת האפליקציות תתבצע מחנות האפליקציות של אמזון, ולא של גוגל, כאשר בראשונה יש פחות אפליקציות; שנית, לא כל האפליקציות יעבדו מהרגע הראשון, בשל קשיים טכניים מסוימים בהרצתן על מחשבים, שאינם מצוידים בכל הרכיבים שיש בסמארטפונים; שלישית, היכולת תהיה עדיין בשלב ניסוי, כך שעוד עשויות להיות בה תקלות; ורביעית, מכיוון שמדובר בשת"פ בין מיקרוסופט, אמזון ואינטל, האפליקציות יעבדו רק על מחשבים המבוססים על מעבדים של האחרונה, ולא על מחשבים המבוססים על מעבדי AMD או ARM.
שינויים נוספים בעדכון יכללו שיפורים לשורת המשימות (הפס הקבוע בתחתית המסך), כמו כפתור להשתקה וביטול השתקה בשיחות (ככל הנראה הכוונה לשיחות ב-Microsoft Teams, שמשולבת בסרגל במערכת החדשה), כמו גם אפשרות להציג את השעון של המערכת על שורת המשימות בכל המסכים המחוברים למחשב (כיום הוא מוצג רק על המסך הראשי) והחזרה של ווידג'ט מזג האוויר, שהיה בגרסה האחרונה של Windows 10 אך "נעלם" ב-Windows 11, שבה יש תצוגה דומה בפיד המידע המוצג בלחיצה על הכפתור הייעודי בשורת המשימות.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ישראל
    פארוסקי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוב טביו מאטי סוקה
    סגור
  • 6.
    אלופי הקליקבייט
    יוצמעך 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תתחילו לכתוב כותרות עם קשר כלשהו לתוכן הכתבה
    סגור
  • 5.
    אחת הכותרות הכי לא קשורות שראיתי
    עמית 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל הכבוד
    סגור
  • 4.
    בסמארטפון משתמשים לצרכי פרטיות
    דובי 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשלא מעוניינים שמישהו במשרד יראה את המסך.
    סגור
  • 3.
    חחחח
    סטש 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה שנקרא חרטא ברטא
    סגור
  • 2.
    למי שיש סמסונג משתמש ב pc campanion
    ממציאים את הגלגל 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומשקף את הטלפון על מסך המחשב
    סגור
  • 1.
    בקיצור - אמממ… לא, לא תודה. (ל"ת)
    וואט 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור