בחירות 2022

גנץ בכנס התעשיינים: "חרד לעם שלנו, נקבל יותר מ-12 מנדטים"

יו"ר המחנה הממלכתי השיב בוועידת ראשי המפלגות של התאחדות התעשיינים לטענות שלא יוכל להקים ממשלה לפי הסקרים, והכריז: "המפתח להצלחה כלכלית הוא החינוך"
מערכת ice |  1
שר הביטחון בני גנץ (צילום יחצ)
יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הכריז הבוקר בוועידת ראשי המפלגות של התאחדות התעשיינים, בתגובה לטענות שלא יוכל להרכיב ממשלה כי הוא בטוח שהמפלגה בראשותו תקבל בבחירות ביותר מ-12 מנדטים.
בנאומו בפני באי הוועידה שהתקיימה הבוקר בתל-אביב, אמר גנץ כי "ככל שנגדל, כך הלגיטימציה והיכולת הפוליטית שלנו תהיה יותר גדולה. במדינת ישראל על פי החוק ועל פי הנוהל, מי שמרכיב את הממשלה ומי שיכול להרכיב אותה, הוא מי שיותר גדול ואני שואף להיות כמה שיותר גדול. המחנה הממלכתי בסופו של דבר הוא מורכב – הוא כולל גם חילונים וגם דתיים ואני מאמין שנגיע לכולם ונגדל עוד. אני חרד לעם ישראל ולכן אני פה".
 
באשר לאופציה לקואליציה עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר גנץ: "שמעתי את ההתבטאויות של סמוטריץ' ואחרים על מערכת המשפט. אני חושב שיש מקום לעשות שיפורים ורפורמות, אני פשוט לא נגד להרוס את זה. אני שומע מהדברים שלהם שהם רוצים לשרת את מושלי ישראל ואני רוצה לשרת את אזרחי ישראל".
גנץ תקף גם את ראש הממשלה יאיר לפיד ואמר כי "תמצאו הרבה יותר דברים שהוא אמר עלי מאשר אני עליו. השאלה עכשיו היא מי ינהל את הממשלה? מי ידאג לחינוך ולפריון העבודה? אנחנו צריכים להוציא את המדינה מהלופ הזה. אני כבר הוכחתי בקורונה שאפשר לקיים ממשלת אחדות. כשהציעו לי להיות ראש ממשלה ללא רוטציה, לא לקחתי כי חשבתי שצריך לעשות את השינוי הזה בשלטון".
לגבי המצב הכלכלי אמר גנץ כי "חשוב לשמור על עצמאות יצרנית בתעשייה ובחינוך: "ישנם שני דברים שמבטיחים כלכלה חזקה - ביטחון ויציבות כלכלית לאורך זמן. רצף הזמנות והתחייבות. חשוב לשמור על לוקליזציה - לשמור על החקלאות והתעשייה פה בישראל".
עוד אמר גנץ כי המפתח להצלחה כלכלית הוא החינוך: "אי אפשר להתעלם מכל המרכיבים החברתיים של מדינת ישראל. החרדים הם חלק מהחברה במדינת ישראל וגם החברה הערבית, וכדי לעזור לקדם את כל השכבות צריך להשקיע בחינוך. כבר מכיתה ז' להשקיע בתלמידים ולהטמיע בהם יכולות טכנולוגיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואני חרד למדינה כשגנץ שר הביטחון !!! (ל"ת)
    גבש 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור