השוק

טסלה בהודעה דרמטית: האם הנהג האוטומטי מונע תאונות לחלוטין?

טסלה מפרסמת דו"ח בטיחות רכב יוצא דופן לרבעון הרביעי של 2021: הרכב בטוח פי 9 עם הטייס האוטומטי מופעל, עם תאונה אחת על כל כמעט 7 מיליון קילומטר
מערכת ice |  1
מניות טסלה (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
טסלה פרסמה את דו"ח בטיחות הרכב שלה לרבעון הרביעי של 2021, שמראה שכלי הרכב שלה המצויידים בטייס אוטומטי בטוחים פי תשעה מכלי רכב אחרים בכבישי ארצות הברית, המונעים על ידי נהגי רכב אנושיים.
על פי נתוני NHTSA, תאונות דרכים מתרחשות כל 778,000 קילומטר בארה"ב. בינתיים, טסלה דיווחה כי ברבעון הרביעי של 2021 היא רשמה תאונה אחת על כל 6.93 מיליון קילומטר שנסעו בהם נהגים המפעילים טייס אוטומטי. הנתונים החדשים מדגימים את המשך שיא הבטיחות החזק של טסלה. לפיכך, הטייס האוטומטי בטוח פי תשעה מנהג אנושי.
 
הנתונים גם מראים שהטייס האוטומטי השתפר עם הזמן, שכן ביצועי הבטיחות שלו השתפרו מאז הרבעון הרביעי של 2020, כאשר נרשמה תאונה אחת על כל 4.6 מיליון קילומטר שנסעו בהם נהגים שהפעילו טייס אוטומטי. השוואת אינדיקטורים לאותה תקופה של שנים שונות היא האמצעי הטוב ביותר להערכה נכונה שכן היא לא כוללת את השפעת העונתיות.
לאלו שנוהגים ללא טייס אוטומטי וללא תכונות הבטיחות האקטיביות של טסלה, החברה רשמה תאונה אחת על כל 1.59 מיליון קילומטרים שנסעו, וזה טוב יותר מאשר בתקופה המקבילה ב-2020, בה הייתה תאונה רשומה אחת כל 1.27 קילומטרים שנסעו. תכונות בטיחות אקטיביות הן סטנדרטיות בכל רכבי טסלה שנבנו לאחר ספטמבר 2014, ומספקות שכבה נוספת של בטיחות מעבר למבנה הפיזי של הרכב. החברה משתמשת בנתונים מכל כלי הרכב שלה על הכביש כדי להבין טוב יותר כיצד קורות תאונות. לאחר ניתוח הנתונים, טסלה ממשיכה לפתח תכונות המסייעות לנהגי טסלה להפחית או להימנע מתאונות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כותרות מטעות לכתבות ? האם זו הטעייה מכוונת?
    שאול 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכותרות שלכם עם כאילו סימן שאלה, שיכולות להתפרש הפוך ממה שכתוב. האם זו הטעייה?
    סגור