השוק

ענקית הרכב עוזבת את רוסיה בחינם: מה תרוויח מוסקבה?

המפעל של ענקית הרכב הצרפתית רנו יימכר למכון מדע רוסי, שיוכל לשמש את עיר הבירה לחידוש המוצר של המותג מוסקוביץ' מהתקופה הסובייטית, כאשר היא תוכל לשוב לרוסיה בעתיד, בעוד שכעת אלפי עובדים יוכלו לשמור על משרתם
מערכת ice |  2
ממשלת גרמניה מסרבת לשלם לרוסיה ברובלים (צילום pixabay, יוטיוב/ Guardian News)
רנו תמכור את המניות הרוב שלה ביצרנית הרכב אבטובאז' למכון מדע רוסי, לפי הדיווחים תמורת רובל אחד בלבד עם אופציה לשש שנים לקנות אותו בחזרה, תוך יציאה מהדלת הקדמית. שתישאר פתוחה לחזרתה של יצרנית הרכב הצרפתית.
ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, אמר שכדי לשמר אלפי מקומות עבודה, המפעל של רנו בעיר ישמש לחידוש הייצור של המותג מוסקוביץ' מהתקופה הסובייטית. רנו, יצרנית הרכב המערבית החשופה ביותר לשוק הרוסי, אמרה ביום שני כי אחזקתה בכמעט 67.69% באבטובאז' תימכר למכון הרוסי המרכזי למחקר ופיתוח לרכב ולמנוע, הנקרא נאמי.
 
"סגירת עסקאות אלו אינה כפופה לתנאים כלשהם, והתקבלו כל האישורים הנדרשים", נמסר. שני מקורות שמכירים את המצב אמרו לרויטרס כי רנו רוסיה והנתח של אבטובאז' נמכרו תמורת רובל סמלי אחד (0.016 דולר) כל אחד. 100% המניות של החברה ברנו רוסיה יגיעו לעיר מוסקבה.
רנו העריכה את נכסיה הרוסים ב-2.2 מיליארד יורו (2.29 מיליארד דולר) בשנה שעברה. "היום, לקחנו החלטה קשה אך הכרחית, ואנחנו עושים בחירה אחראית כלפי 45,000 העובדים שלנו ברוסיה", אמר מנכ"ל יצרנית הרכב, לוקה דה מיאו.
המהלך שימר את תפקוד הקבוצה ואת יכולתה לחזור לארץ בעתיד בהקשר אחר, הוספתי. מפעל Avtovaz בטוגליאטי עשוי לייצר גם מכוניות רנו דאסטר תחת המותג לאדה, אמר דניס פאק, ראש מחלקת תעשיית הרכב במשרד התעשייה והמסחר, בראיון בטלוויזיה ל-Rossia-24. לדבריו, הושג הסכם עם רנו.
רנו, שבבעלות 15% של צרפת, אישרה ירידת ערך לא במזומן של כמעט 2.2 מיליארד כדי לשקף את העלויות הפוטנציאליות של השעיית הפעילות הרוסית. יותר מ-400 חברות נסוגו מרוסיה מאז שהיא פלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר, והותירה אחריה נכסים בשווי מיליארדי דולרים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תחי אוקריאנה לנצח
    ישראלי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להחרים את רוסיה כל העולם עד שתתפורר הדיקטטורה הזאת עם הרודן האכזרי שלה.
    סגור
  • 1.
    דוגמא להחלטה חכמה ומבריקה (ל"ת)
    איל 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור