השוק

למרות שבאפט התחייב לגייטס, הוא יעביר מיליארדים לארגון אחר

וורן באפט עשוי להעביר עשרות מיליארדי דולרים לארגון הצדקה של משפחתו לזכויות הפלות, למרות שהתחייב בתחילה להעביר את הכסף לקרן הפילנתרופית שנוהלה על ידי חברו הטוב, ביל גייטס
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום טוויטר/ AppleInsider)
וורן באפט עשוי להעביר עשרות מיליארדי דולרים לארגון הצדקה של משפחתו לזכויות הפלות, למרות שהכסף יועד בתחילה לקרן הפילנתרופית שנוהל על ידי חברו הטוב, ביל גייטס.
 
ב-2006, המשקיע המיליארדר התחייב להוריש 85% מהמניות בחברת האחזקות שלו, ברקשייר האת'וויי, לקרן ביל ומלינדה גייטס, ארגון הצדקה השני בגודלו בעולם. במכתב לבני הזוג, באפט, שנשבע לתת 99% מהונו לצדקה, כתב שהוא "מתחייב באופן בלתי הפיך להעניק מתנות שנתיות של מניות ברקשייר האת'ווי 'B' לאורך כל חיי".
אבל כעת, בוול סטריט ג'ורנל מדווחים שקרן לא ידועה של משפחת באפט, שתומכת בזכויות הפלות, עושה הכנות לקצור נתח גדול מההון ברגע שהמשקיע בן ה-91 ימות בסופו של דבר. הדבר העיקרי בו מתנגד ארגון הצדקה הוא קידום זכויות הפלות - נושא שקיבל תחושת דחיפות חדשה לקראת פסק הדין הצפוי של בית המשפט העליון בעניין רו נגד ווייד, ההחלטה החשובה שאפשרה הפלות.
 
גורמים בשני ארגוני הצדקה צופים שארגונו של משפחת באפט עומד לקבל בין 70 ל-100 מיליארד דולר. נכון לאתמול (שלישי) אחר הצהריים, בלומברג העמיד את הונו של וורן באפט על 93.3 מיליארד דולר - מה שהופך אותו לאדם השמיני בעושרו בעולם. לפי העיתון, באפט התחייב להשאיר 56 מיליארד דולר לקרן גייטס, 17.4 מיליארד דולר לארבעה ארגוני צדקה הקשורים למשפחה, כולל קרן באפט, וסכום לא מחויב של 18.7 מיליארד דולר.
לפני שפרש מהדירקטוריון של קרן גייטס בשנה שעברה, באפט תרם כ-30 מיליארד דולר ב-15 שנותיו כנאמן. הצפי הוא שמניות ברקשייר האת'וויי ימשיכו להופיע כפי שהן עשו בשנים האחרונות - עד כדי כך שבעוד עשור חלקו של באפט בחברה יהיה שווה יותר מ-200 מיליארד דולר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה