השוק

נוסטרומו מציגה: פרויקט הדגל המסקרן בקליפורניה לקראת סיום

פרויקט הדגל של נוסטרומו בבוורלי הילס לקראת סיום: החברה דיווחה  על תחילת שלב הביצוע הפיזי והאחרון בהתקנת מתקן האגירה במלון הילטון בוורלי הילס, קליפורניה, ומצפה להפעלתו כמתוכנן עוד השנה
מערכת ice | 
הדמיה מערכת נוסטרומו הילטון (צילום נוסטגרמו)
פרויקט הדגל של נוסטרומו בבוורלי הילס לקראת סיום: החברה דיווחה היום (שלישי) על תחילת שלב הביצוע הפיזי והאחרון בהתקנת מתקן האגירה במלון הילטון בוורלי הילס, קליפורניה, ומצפה להפעלתו כמתוכנן עוד השנה.
המתקן בהילטון, הממוקם בתוך המלון וישמש גם כמרכז מבקרים והדגמה, יספק בשעות השיא כמחצית מדרישות המיזוג של הילטון ושל מלון וולדורף אסטוריה הסמוך. תחילת העבודות להקמת המערכת מבשרות את ההשקה המסחרית הקרובה של מערכת נוסטרומו בקליפורניה, שוק המטרה העיקרי שלה בשנים הקרובות.
החברה במגעים עם בעלי בניינים מסחריים נוספים בקליפורניה המעוניינים במערכת, ופתיחת מרכז המבקרים והפעלת המתקן במלון הילטון בוורלי הילס צפויים להאיץ את תהליכי המכירה וסגירת עסקאות.
 
שלב זה הוא שלב העבודות הפיזיות בתוך המלון, שצפויות להימשך כשלושה עד ארבעה חודשים, בסופם המערכת תחובר למרכז האנרגיה המשותף לשני בתי המלון ותחל לפעול.
עבודות ההתקנה החלו לאחר שהושלמו מוקדם יותר השנה כל ההכנות להקמת המערכת, לרבות חתימת חוזה התקשרות עם בעלי המלונות, אישור רשת הילטון העולמית, השלמת ואישור תוכניות הביצוע המפורטות, קבלת כל ההיתרים, ייצור תאי האגירה (IceBricks), רכש של שאר רכיבי המערכת, קבלת ביטוחים והתקשרויות עם הקבלנים המבצעים. 
המערכת עתידה להסיט בכל יום יותר מ-1.1 מגה-ואט-שעה של צריכות חשמל למיזוג אויר משעות השיא לשעות השפל ולספק כמחצית מדרישות המיזוג של שני בתי המלון בזמני שיא. הסטת צריכות החשמל באמצעות אגירה משעות השיא, שהן בערב, לשעות היום, בהן אנרגיה סולארית זמינה, תאפשר שיעור גבוה יותר של שילוב אנרגיה מתחדשת.  המערכת צפויה להניב חסכון כספי של כ-$150,000 בשנה, שצפוי לגדול יחד עם העליות הצפויות במחירי החשמל, וצפויה ליהנות מזיכוי המס (Investment Tax Credit), בשיעור 30% שאושר סופית בקונגרס בסוף השבוע שעבר.
הקמת המערכת בהילטון בברלי הילס מסמנת את ההשקה המסחרית של מערכת נוסטרומו בקליפורניה, שוק המטרה העיקרי שלה בשנים הקרובות. המערכת תותקן בחדר בתוך המלון, אשר תוכנן ועוצב גם כמרכז מבקרים ואתר הדגמה לצורכי קידום מכירות, ויכלול אמצעי המחשה אודיו-ויזואלים מתקדמים. החברה צופה עניין רב מצד לקוחות פוטנציאלים, רגולטורים וקובעי מדיניות, חברות חשמל מקומיות ובעלי עניין נוספים מתחום האנרגיה המתחדשת והפחתת פליטות פחמן בכלל, ואגירת אנרגיה בפרט.
 
קליפורניה היא מהמדינות המובילות בארה"ב במעבר לאנרגיה מתחדשת בכלל, ולהשקעות באגירת אנרגיה בפרט. שילוב של קצב חדירה מהיר של אנרגיה סולארית, אקלים חם וגלי חום היוצרים עומסי חשמל קיצוניים, הביא לחוסר יציבות של רשת החשמל והפסקות חשמל מרובות בשעות השיא. עומסי החשמל בשעות השיא נובעים בעיקר ממערכות מיזוג האוויר, שאחראיות לכמחצית מצריכת החשמל בשעות שיא הביקוש בחודשי הקיץ. המערכת של נוסטרומו נועדה להוריד את העומס בשעות אלו. 
יורם אשרי מנכ"ל נוסטרומו: "אנו נרגשים לקראת ההשקה המסחרית של מערכת אגירת האנרגיה של נוסטרומו בקליפורניה. יש בעלי בניינים מסחריים ותעשייתים רבים המעוניינים בטכנולוגיה ובמערכת שלנו, ואני צופה שהפעלת המערכת ופתיחת מרכז המבקרים בבוורלי הילס תאיץ את תהליכי המכירה וסגירת חוזים, וקשה לתאר מקום או זמן טובים יותר."
עוד הוסיף מנכ"ל נוסטרומו, יורם אשרי. "עם זיכוי המס של 30% שאושר בסוף השבוע שעבר, ארה"ב ביססה את מעמדה כמובילה עולמית בתמריצים ממשלתיים לאגירת אנרגיה, כי הבינה שבלי אגירה לא ניתן יהיה לשלב שיעור משמעותי של אנרגיה מתחדשת, ואנחנו מאמינים שמדינות נוספות, כולל ישראל, ילכו בעקבותיה."
נוסטרומו עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות מתקדמות לאגירה ולניהול ביקושי אנרגיה בצד הלקוח (בשונה מאגירה בצד הרשת). החברה פיתחה מערכת ייחודית - IceBrick - שמאפשרת להמיר אנרגיה חשמלית לאנרגית קור ולאגור אותה, וכך להסיט את צריכת החשמל משעות השיא לשעות אחרות ביממה. המערכת מתמקדת בצרכי האנרגיה של מערכות מיזוג האוויר, שהן צרכן החשמל המרכזי בבניינים, האחראי עד ל-50%-40% מסך הביקושים בשעות השיא.
המערכת מאפשרת ללקוחות להפחית משמעותית את עלויות החשמל כאשר קיים פער משמעותי בין מחירי החשמל בשיא ובשפל, והיא מסייעת בהפחתת פליטות פחמן (באמצעות הסטת הביקוש משעות השיא לשעות השפל, בהן ייצור החשמל זול ונקי). המערכת מתאימה לבנייני משרדים, קניונים, בתי חולים, חוות שרתים ולכל בנין בעל מערכת מיזוג מרכזית מבוססת צ'ילר. המערכת משתלבת במאמץ להחדרה של אנרגיות מתחדשות, שכן היא מסייעת בהפחתת ביקושים בשעות עומס, חוסכת בתשתיות חשמל, ומסייעת בייצוב הרשת ומניעת ניתוקים.
נוסטרומו סיימה את שלב המחקר והפיתוח של מערכת ה-IceBrick והחלה למסחרה, בדגש על השוק האמריקאי. לחברה מספר מערכות אגירת אנרגיה הפועלות בישראל והיא צפויה להפעיל השנה את המערכת הראשונה בשוק היעד העיקרי שלה, קליפורניה, במלון הילטון בוורלי הילס.
בספטמבר 2021 הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם אנהוזר-בוש (Anheuser Busch InBev), המייצרת בין היתר את מותג הבירה באדוויזר, לגיבוש והצגת תוכנית לאספקת פתרונות אגירת אנרגיה במתקני אנהוזר-בוש בעולם; ובינואר 2022 החברה חתמה על מזכר הבנות אסטרטגי לשיתוף פעולה טכנולוגי-מסחרי עם יצרנית הצ'ילרים הקנדית Smardt Chiller Group.
 
החברה מעריכה את שוק אגירת אנרגיה תרמית בבניינים מסחריים בארה"ב בלבד בכ-$19 מיליארד בשנה במודל שירות או כ-$122 מיליארד במונחי מכירה חד-פעמית של מערכות.בין המשקיעים הבולטים בחברה: חברת הביטוח מגדל, חברת הסחר במוצרי אנרגיה  Freepoint, קבוצת תעבורה, יהודית וקובי ריכטר, רמי אונגר, טראלייט (לשעבר מנורה אנרגיה), מאיו שטוק (יו"ר אקסלון, חברת האנרגיה הגדולה בארה"ב) ומשפחת בן נון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה