השוק

גדעון תדמור מחייך: התקדמות בפרויקט הדגל של נאוויטס - מאגר שנדואה

נאוויטס משכה משיכה ראשונה ממסגרת המימון הפרויקטלי, בהיקף של 544 מיליון דולר. סה"כ תקציב פרויקט שננדואה עומד על כ-1.8 מיליארד דולר, כאשר חלקה של נאוויטס (49%) הוא כ-910 מיליון דולר
מערכת ice | 
גדעון תדמור (צילום יחצ)
שותפות הנפט נאוויטס פטרוליום מדווחת על התקדמות בפיתוח פרויקט הדגל שלה, מאגר שננדואה (388 מיליון חביות), עם השלמת השקעה של 40% מתקציב פיתוח הפרויקט ומשיכה ראשונה ממסגרת המימון הפרויקטלי. הפרויקט מתקדם תוך עמידה בלוחות הזמנים ובמסגרת התקציב. נאוויטס מדווחת שהיקף ההון העצמי שהושקע על ידה בפרויקט הסתכם ב-371 מיליון דולר, שמומנו ממקורותיה העצמיים. כעת עם התקדמות הפרויקט, נאוויטס משכה משיכה ראשונה ממסגרת המימון הפרויקטלי, בהיקף של 544 מיליון דולר. סה"כ תקציב פרויקט שננדואה עומד על כ-1.8 מיליארד דולר, כאשר חלקה של נאוויטס (49%) הוא כ-910 מיליון דולר.
נאוויטס החלה בתחילת חודש נובמבר בביצוע ארבעת קידוחי הפיתוח וההפקה בפרויקט, בעלות של כ-320 מיליון דולר. חלקה של נאוויטס (49%) הוא כ-160 מיליון דולר. אוניית הקידוח המתקדמת של הפרויקט, Transocean Deepwater Atlas הגיעה אל מאגר שננדואה, והחלה בביצוע הקידוח הראשון בסדרה, כאשר השלמת עבודות הקידוחים צפויה ברבעון השלישי של שנת 2023. עם השלמתו הצפויה של הפרויקט בסוף שנת 2024, ארבעת הבארות של שננדואה יפיקו כ-80,000 אלף חביות נפט ביום, כאשר חלקה של נאוויטס, הינו כ 39,000 חביות ביום.
 
עם תחילת ההפקה מפרויקט שננדואה נאוויטס צפויה להציג תוצאות תפעוליות ופיננסיות יוצאות דופן. בשנת 2025, נאוויטס צופה הכנסות של כ- 1.2 מיליארד דולר ו-EBIDTA  של כ-890 מיליון דולר, תחת הנחת מחיר של 66 דולר לחבית נפט. ההפקה משננדואה צפויה לתרום כ-39 אלף חביות נפט אשר יתווספו להפקה של כ-5 אלף חביות נפט מהנכסים הקיימים. במקביל, החלו עבודות ההקמה של פלטפורמת ההפקה והאחסון הצפה (FPS) של הפרויקט במספנות יונדאי בדרום קוריאה. ארבע הבארות התת-ימיות יחוברו לפלטפורמת ההפקה הצפה, כאשר הנפט והגז מהמאגר יטופלו על גבי פלטפורמת ההפקה ולאחר מכן יוזרמו דרך צינורות ייצוא אשר יחוברו לצנרת ההולכה הימית הקיימת.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "נאוויטס מתקדמת  בפיתוח פרויקט שננדואה בהתאם ללוחות הזמנים, תכנית העבודה ומסגרת התקציב המקורית והשלמתו צפויה ליצור ערך רב למשקיעים. בנוסף, אנו פועלים לקדם תוכנית פיתוח לפרויקט Sea Lion כנדבך נוסף לצמיחתה של השותפות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה