השוק

אמזון בפניית פרסה: סוגרת את החנויות שהבטיחה להרחיב

שבועיים בלבד לאחר שהבטיחה להרחיב השנה את תחום החנויות הפיזיות שלה, סוגרת אמזון שליש מחנויות הדגל שלה ברחבי ארה"ב. עם זאת, היא מבטיחה לבטוח אחרות במקומן
יאיר מור | 
אמזון (צילום unsplash)
הקיצוצים באמזון הולכים ומתרחבים: ביום שישי הודיעה ענקית הסחר על סגירת לא פחות משמונה סניפים של רשת החנויות העתידניות שלה, Amazon Go, כך לפי דיווח באתר GeekWire. ההכרזה אירעה באותו יום בו הודיעה החברה על עצירת בניית המטה החדש והמפואר שלה סמוך לוושינגטון הבירה.
שתיים מאותן חנויות נמצאות בעיר סיאטל, שבה הוקמה אמזון, ולפי האתר הן נסגרו למעשה כבר לפני מספר חודשים, בשל גל פשע גואה ברחובות העיר; שתי חנויות אחרות בניו-יורק וארבע בסן פרנסיסקו תיסגרנה בפועל ב-1 באפריל.
מדובר במהלך שסותר, לפחות לכאורה, את הצהרתו של מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, לפני בקושי שבועיים. "ב-2023 אנחנו רוצים ללכת (על תחום החנויות הפיזיות) בגדול", הוא אמר בראיון לעיתון פייננשל טיימס בחודש שעבר.
 
דוברת החברה, ג'סיקה מרטין, מסרה לגיקווייר כי דווקא אין כאן סתירה: "כמו כל רשת חנויות פיזיות, אנו מעריכים מדי פעם את מערך החנויות שלנו ומבצעים על הדרך החלטות התאמה. אנו נשארים מחויבים לפורמט של Amazon Go, מפעילים יותר מ-20 חנויות ברחבי ארה"ב ונמשיך ללמוד אילו מיקומים ותכונות מתקבלים הכי טוב בקרב הלקוחות בעודנו ממשיכים לפתח את חנויות Amazon Go".
כידוע, חנויות Amazon Go הן סוג חדש של מכולת או סופרמרקט, ללא מוכרים אנושיים. הן מלאות במצלמות וחיישנים שעוקבים אחרי הלקוחות ומבצעים תיעוד של כל המוצרים שהם לוקחים, וכך הם יכולים פשוט לסיים למלא את העגלה או השקית ולצאת – והתשלום נגבה אוטומטית, ללא צורך במעבר בקופה.
סניפי Go שנסגרים מצטרפים לעשרות חנויות אחרות שסגרה החברה בשנים האחרונות: עוד לפני המגפה היא סגרה 87 קיוסקים שהפעילה ברחבי ארה"ב, ובשנה שעברה סגרה 68 חנויות ספרים ומוצרים בעלי דירוג 4 כוכבים ומעלה באמזון, שיועדו להיות מעין מחסני איסוף למוצרים פופולאריים במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה