השוק

מודי'ס מזהירה: כלכלת סין נחלשת, האטה בפעילות באסיה

סוכנות דירוג האשראי פרסמה דוח ובו ציינה כי התאוששות סין ממגפת הקורונה הייתה איטית מהמצופה, וכי צמיחת התמ"ג במדינה תאט ל-4% השנה, בהשוואה לממוצע שנתי של 6%. "סין נמצאת במצב בעייתי. הדבר יכביד גם על מדינות אסיה", אמר בכיר במודי'ס
מערכת ice | 
כלכלת סין נחלשת (צילום shutterstock)
סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, פרסמה כי יש לה תחזית פסימית ביחס לאשראי ולפעילות הכלכלית באזור אסיה, בדגש על סין, וזאת עקב הצמיחה הכלכלית האיטית יחסית באזור על רקע מגפת הקורונה ב-2020.
בדוח של החברה שפורסם ב-15 בינואר, צוין כי ההתאוששות של סין מהמגפה לא הייתה מהירה כפי שרבים ציפו בתחילת 2023. כמו כן, הם חזו כי צמיחת התמ"ג של סין תאט ל-4% השנה, למרות שהממוצע בין 2014 ל-2023 היה כ-6%. סוכנות דירוג האשראי טענה כי האטה בצמיחתה של סין "תשפיע באופן משמעותי" על כלכלה אזור אסיה.
 
בכיר במוד'יס טען כי: "סין נמצאת במצב בעיתי. תנאי מימון הדוקים יכבידו גם על מדינות אסיה. אנחנו לא רואים את סין מתאוששת עד אמצע השנה לפחות". כמו כן, בדוח הוסבר כי שיעורי הריבית הגבוהים ישפיעו משמעותית על החוב במדינה, אם כי הריבית צפויה לרדת בהדרגה – מה שבהכרח ישפיע על השקעות בינלאומיות במדינה ובכלל האזור.
סין היא שותפת הסחר המובילה עבור רוב מדינות אסיה, ואחת ממנופי הכלכלה העולמיים. ככל שהמתיחות בין סין לארה"ב גוברת, יהיה קשה יותר לשמור על כלכלה עולמית משגשגת ובטוחה, ולכן יידרשו להינקט צעדים בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה