רכילות עסקית

גרושתו של ג'ף בזוס מתכננת להיפטר מהכסף? יותר מ-10 מיליארד דולר

מקנזי סקוט קיבלה לידה במסגרת הסכם הגירושים 4% מאמזון, אלא שמאז היא תרמה מיליארדים לצדקה. זכות ההצבעה שלה בהנהלת החברה נשמרה, והונה עדיין נאמד ביותר מ-37 מיליארד דולר. בנוסף, חתמה על הבטחה לתת את רוב כספה למטרות פילנתרופיות
מערכת ice | 
מקנזי סקוט (צילום טוויטר/ מקנזי סקוט)
מקנזי סקוט ממשיכה למכור את מניות חברת אמזון שבניהולו של האקס ג'ף בזוס, תוך כדי שהיא מתכוונת להיפטר ממיליארדי דולרים. לאורך שנת 2023 סקוט מכרה רבע מהמניות שברשותה, קרוב ל-65.3 מיליון מניות אמזון, בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר, כך לפי הדיווח ב-CNN. 
לאחר גירושיה ב-2019 ממייסד אמזון, ג'ף בזוס, סקוט הפכה לאשה העשירה ביותר בעולם, לאחר שקיבלה לידיה במסגרת הסכם הגירושין מניות השוות ל-4% מסך המניות הנסחרות של החברה, בשווי של 36 מיליארד דולר. מאז היא מכרה חלקים ממלאי המניות שלה, ותרמה מיליארדי דולרים לצדקה, ואת מקומה בתפקיד תפסה פרנסואה בטנקורט מאיירס
 
בזוס שימר את זכות ההצבעה של המניות של סקוט כחלק מההסכם ביניהם, וזוהי הסיבה שדיווח עליהן לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) כאשר חשף שהוא מחזיק ב-11.5% ממניות החברה. ב-2019 חתמה סקוט על Giving Pledge, הבטחה חתומה של מאות מעשירי העולם לתת את רוב הונם לצדקה, עליה חתמו בין היתר וורן באפט, ביל גייטס ומארק צוקרברג.
 
בזוס לא חתם על ההבטחה, אך אמר ב-2022 ל-CNN שהוא מתכנן להקדיש את רוב הונו למלחמה בשינוי האקלים ותמיכה באנשים שיכולים לאחד את האנושות. בדצמבר הודיעה סקוט שתרמה 2.15 מיליארד דולר בשנה החולפת באמצעות קרן הצדקה שלה ל-360 ארגונים שונים. למרות שסקוט מכרה מניות אמזון בשווי מיליארדים בשנים האחרונות, הונה הנקי עדיין שווה יותר מ-37 מיליארד דולר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה