בריאות

כתב היד שלכם לא קריא? זה הנתון המטריד שנחשף

מחקר חדש שמתפרסם ביפן חושף כי לאנשים שסובלים מבעיות בכתיבת יד קיים סיכוי גבוה יותר לחלות באלצהיימר ומחלות קוגנטיביות אחרות
מערכת ice | 
כלי כתיבה (צילום ויקיפדיה)
הדרך שבה אתם מחזיקים עט יכולה להצביע על דרגת הסיכון שלכם לחלות באלצהיימר, כך על פי מחקר שמתפרסם ביפן.
אלצהיימר, הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, גורמת לאדם לאט לאט לאבד את הזיכרון ואת היכולת לבצע מטלות יומיומיות. מדובר על תהליך שמתקדם במשך שנים רבות ולכן יכול להיות קשה לזהות. אלא שעל פי המחקר, יש כמה סימנים מוקדמים בהתנהגות של אדם שיכולים לאותת על אבחנה פוטנציאלית מתקרבת, מחניה גרועה ועד לשינוי הומור.
בדיקות עט ונייר משמשות לעתים קרובות את רופא המשפחה לאבחון אלצהיימר, כאשר במהלכה מחייב הרופא את המטופל לצייר צורה כמו כוכב או לוח שעון מהזיכרון. ככל שהם פחות מסוגלים לעשות זאת, כך גדל הסיכוי שיש להם דמנציה.
חוקרים מאוניברסיטת צוקובה, יפן, גילו כעת סימנים אחרים בבדיקות עט ונייר שיכולים להופיע הרבה קודם לכן.הם גייסו 144 אנשים עם רמות שונות של יכולת קוגניטיבית, כולל חלקם עם דמנציה וחלקם בריאים לחלוטין.
כל משתתף עבר חמישה מבחני ציור שונים אשר מדדו 22 תכונות של ציור. אלה כללו לחץ בעט, תנוחת העט, מהירות ובאיזו תדירות האדם עצר בזמן הפעולה. לאחר מכן השוו החוקרים את התכונות הללו והשתמשו בתוכנה מבוססת מחשב כדי לראות עד כמה ניתן להשתמש בתכונות הציור כדי לזהות אנשים עם או בלי קוגניציה רגילה.
לחלק מהמטופלים היה ליקוי קוגניטיבי קל (MCI), כלומר כאשר למישהו יש אובדן זיכרון שנובע בעיקר מהזדקנות, אבל לא חמור כמו דמנציה. החוקרים הצליחו לזהות אנשים עם MCI או אלצהיימר בהתבסס על סגנון הציור שלהם, זאת על סמך מספר פרמטרים שונים כמו שונות גדולה יותר בלחץ האחיזה, כלומר חלק מהקווים היו חלקים וחזקים, בעוד שאחרים היו חלשים ומתנודדים. הסובלים ממחלות קוגניטיביות עצרו זמן רב יותר ומהירותם הייתה איטית יותר. הדיוק של חמש הבדיקות ביחד לאיתור אנשים שחלו באלצהיימר היה 75.2 אחוזים ביחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה