משפט

יואב קיש נגד רן ארז: משרד החינוך פנה לבית הדין לעבודה

משרד החינוך הגיש עתירה לבית הדין לעבודה, במטרה לחייב את יו"ר ארגון המורים למסור את תעודות סוף השנה לתלמידים. שר החינוך קיש: "אנחנו איתך במאבק להעלאת שכר המורים, אבל לא יכול להיות שאתה מתנהל בחוסר אחריות ופוגע בתלמידים שלא לצורך"
מערכת ice |  2
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
המאבק של ארגון המורים לטובת העלאת השכר עולה מדרגה. אחרי שלאורך כל השנה, הארגון, בהובלתו של יו"ר רן ארז, לא הצליח להגיע להסכמות עם משרד האוצר, כעת הוחלט שלא למסור את ציוני סוף השנה לתלמידים. שר החינוך, יואב קיש, הודיע כי הוא הגיש עתירה לבית הדין לעבודה, במטרה למנוע את המהלך.
כך צייץ קיש: "הנחיתי את היועץ המשפטי במשרד החינוך להגיש עתירה לבית הדין לעבודה שתחייב את רן ארז למסור את תעודות סוף השנה לתלמידים. שותפים איתי לדרישה זו מועצת התלמידים והנהגת ההורים הארצית. יש להפסיק את המאבק על גב התלמידים".
 
שר החינוך צירף סרטון ובו הוא דיבר לצד נציג מועצת התלמידים ונציג הנהגת ההורים הארצית, שנשאו דברים גם כן. כך דיבר קיש: "נפגשנו היום ביחד, ההורים, התלמידים ומשרד החינוך. אנחנו הולכים להגיש עתירה לבית הדין לעבודה להחזיר את ציונים לכל התלמידים. ואנחנו יוצאים מפה בקריאה לרן ארז: אנחנו איתך במאבק להעלאת שכר המורים, אבל לא יכול להיות שאתה מתנהל בחוסר אחריות ופוגע בתלמידים שלא לצורך. את התעודות צריך להחזיר!".
נציג הנהגת ההורים הארצית אמר: "רן, תנצל את ההזדמנות. כולנו איתך במאבק, אבל אי אפשר להמשיך לפגוע בתלמידים, לא לתת להם את הציונים ולא לתת להם את המחברות".
נציג מועצת התלמידים אמר: "שישיסטים, שביעיסטים, שמיניסטים, אנחנו איתכם! דואגים לכם, שומרים עליכם, לצד השמירה על המורים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אתם יורקים למורים בפנים!
    מורה מאוכזבת 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המילים שלכם ריקות מתוכן! איך אתם איתנו במאבק??? אתם כבר מעל לשנה בלי הסכם שכר או אנחנו? עיצומי המורים לא פוגעים בבגרויות, אילו עיצומים נוכל לעשות??? אנחנו עובדים עם תלמידים ולמענם. כל מחאה שנעשה היא בעבודה הזו איתם ויש לכך פגיעה בהם. כשישבנו בשקט ובסבלנות במשך שנה, לא נעשה דבר. עכשיו כשיש עיצומים עם השלכות כולם מופתעים, איך אנחנו מעיזים. מה שאני למדה הוא שאת שנת הלימודים הבאה אסור לנו לפתוח, חובה עלינו לשבות, אחרת אף אחד לא יסתכל לכיוון שלנו. ולקיש שהונחת לתוך מערכת החינוך, עצם העתירה האווילית שלך מראה כמה אין לך מושג בעבודה בבית הספר. הפקת תעודות מתחילה חודש לפני ה-20 ליוני. גם אם יצא צו עיכוב לעיצומים לא ניתן להפיק תעודות בזמן בשלב זה. ציבור ישראל כמורה ומנהלת אני רואה מיהם האנשים שמגיעים לחינוך ב2-3 האחרונות. רבים מהם לא האנשים שאנחנו רוצים בכיתות. תתעוררו ותבינו שכח אדם איכותי יגיע רק אם השכר יהיה בהלימה למה שניתן לקבל במשרות אחרות עם אותה השכלה. להזכירכם מורי התיכונים - מעל 70 אחוז תואר שני ומעלה. כבר עכשיו בתחומי המדעים אין להשיג מורים.
    סגור
  • 1.
    היחס הלא מכבד של משרד החינוך כלפינו ומעבקינו
    מורה 40 דנים 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המעבק שלנו לטובת התלמידים , ותמיד יש פירוט על כך. גם משכורת שלנו חשובה מאוד כדי שיהיה מי שיחליף אותנו הותיקים . אז למה בכל אמצעי תקשורת ובכל ראיון של שר החינוך/עוצר וכו מדברים על "מורים ששוב מנסים לעלות משכורת " ואתם כולכם באים להגן על התלמידים בפני המורים. כשרופאים שובתים -סוסלים לצערי חולים, כשאנשי חברת חשמל שובתים -אנחנו בלי חשמל, עובדי רכבות- אנחנו בפקקים וכו . אז למה רק כאן "חוסר התחשבות וסבל" ובשאר השביתות "זכות לשבות ". אנחנו כבר מספר שנים בלי חוזה עבודה . מתחשבים בתלמידינו , מתחשבים בבחירות )לפני/אחרי וכו) . מי שומע אותנו בכלל . שר החינוך הנכבד , אתה דואג לתלמידים אז תדאג לעזור לנו לקדם את ה"אני מאמין שלנו" . אם תלמיד י' יקבל עכשיו את התעודה או לא בלי מורים ותכניות הלימוד מתקדמות עם מורים שלא צריכים לחפש פרנסה נוספת כדי להתקיים, התעודה שתלמיד יקבל לא תקדם אותו בחיים .
    סגור