נדל"ן ותשתיות

משה ליאון מקפיץ את הנדל"ן עבור החילונים, והשכונה החדשה על שם נתניהו

קבוצת ביג רכשה נכס מעבר לים ב-61 מיליון יורו, התבטאות שנויה במחלוקת של ראש עיריית ירושלים עוררה סערה, כל הדירות שנמכרו השבוע בפחות ממיליון שקל וריאיון עם תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון | השבוע בנדל"ן
מערכת ice | 
משרדים (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
ראש עיריית אשקלון: "בנייה חסרת תקדים למרות הטילים": אשקלון מובילה ברשימת הערים המבוקשות בנדל"ן, וזאת למרות מבצע "שומר החומות" והטילים על העיר הדרומית. תומר גלאם, ראש העיר, בשיחה עם ice אומר כי "הבנייה חסרת תקדם" וכי יפעל מול הממשלה לקבלת ההטבות הכלכליות שמגיעות לתושבים. לידיעה המלאה לחצו כאן.
יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "אלקין שולח לרכוש דירה לפני שהבועה תתפוצץ": נתוני הלמ"ס שהתפרסמו היום על ירידה בהתחלות בנייה של 4% ב-11 החודשים האחרונים עוררו לא מעט תגובות: "אם הממשלה רוצה באמת להביא לעלייה בהתחלות הבנייה ולרסן את המחירים, היא חייבת להתייעץ עם גורמי המקצוע". לידיעה המלאה לחצו כאן.
חבר המועצה הציע לקרוא לשכונה "קריית נתניהו", וחטף אש: "תומך בעבריין": חברי מועצת העיר חולון יכריעו בתחילת חודש יולי על הצעתו של חבר המועצה ניסן זכריה לקרוא לשכונת ג'סי כהן על שם ראש הממשלה לשעבר: "אני בכלל איש מפלגת העבודה ולא הצעתי את זה כמשהו פוליטי. ביבי נתניהו זה מותג". לידיעה המלאה לחצו כאן.
שנה חלשה לרוכשי נדל"ן: פחות התחלות בנייה, יותר דירות 'מחיר למשתכן': לפי נתוני הלמ"ס: מספר הדירות שהונפקו בהיתרי בנייה בחודשים אפריל אלו עמד על כ-53,640, ירידה של 3.9% בין אפריל 2020 למרץ 2021, עלייה של 1.6% בהתחלת בניית דירות במסגרת המבצע לזוגות צעירים, ירידה של 4.4% בסיום בניית דירות חדשות. לידיעה המלאה לחצו כאן.
בכירים בענף הנדל"ן: "הקבלנים לא יורידו מחירים בגלל המיסים הגבוהים": קבלנים ויזמים בכירים ל-ice: מחירי הדיור והביקוש יעלו והסיבות מגוונות, גם מחירי המשרדים בעקבות התחזיות הקודרות. מה עושים? "על הממשלה החדשה יהיה לשחרר קרקעות לשוק החופשי ולהוריד את המיסוי הכבד". לידיעה המלאה לחצו כאן.
עליית מחירים? אלו הדירות שנמכרו השבוע בפחות ממיליון שקל: בלוד ובחריש נמכרו השבוע בפחות ממיליון שקל דירות 3 חדרים בגודל מעל 70 מ"ר. האם אלו הדירות האחרונות שנמצא במחירים האלו לפני גל עליית המחירים הצפוי בשוק הנדל"ן?  לידיעה המלאה לחצו כאן.
קבוצת ביג רכשה עוד נכס מעבר לים ב-61 מיליון יורו: קבוצת הקניונים ומרכזי הקניות ביג רכשה נכס חדש בעיר קראגויבאץ' שבסרביה. הרכישה נעשתה באמצעות חברת הבת שלה ועתידה להניב 4.1 מיליון יורו בשנה. לידיעה המלאה לחצו כאן.
היסטוריה בכפר שלם בתל אביב: לראשונה אושר פינוי בינוי בשכונת הפחונים: תב"ע יצירתית במיוחד מתמקדת בעיבוי-בינוי ופינוי-בינוי. רועי אלקבץ, מחזיק תיק התחדשות עירונית במועצת העיר "כל פרוייקט בכפר שלם הוא משמעותי ומבורך אני קורא ליזמים ולתושבים לקדם פרוייקטים". לידיעה המלאה לחצו כאן.
סערה בירושלים: האם ליאון אמר שהוא מעדיף את החילונים "האוכלוסייה היצרנית"?: ראש עיריית ירושלים הצהיר על כוונתו להגדיל את מספר התושבים החילוני והציוני דתי בעיר הבירה שכן "זו האוכלוסייה היצרנית". ברדיו קול חי הכחיש ליאון את הדברים ואמר שדבריו הוצאו מהקשרם. לידיעה המלאה לחצו כאן.
שוק הנדל"ן בוער: מחירי הדירות זינקו ב-5.6%, באיזו עיר עלו הכי הרבה? מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב גבוה מאוד; עסקאות שבוצעו בחודשים מרץ ואפריל היו במחירים גבוהים ב-1% ביחס למחירים בינואר ובפברואר. לידיעה המלאה לחצו כאן.
פרויקט הפינוי-בינוי החל לאחר 14 שנה: "לצערי יש חסמים בענף והבירוקרטיה קשה": היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט נאמד בכמיליארד שקל. מצלאווי ל-ice "וגם את פרויקט רובע איילון בבת ים שהתחלנו כעת לבנות – לקח 14 שנים לקדם". לידיעה המלאה לחצו כאן.
עיריית אשקלון: "40 אלף תושבים עדיין לא ממוגנים. זה טירוף": הוועידה הלאומית לפינוי בינוי 2021 של מרכז הבניה הישראלי נסגרה. ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "תוכניות ל-13 אלף דירות יוקפאו, שנתיים וחצי אני ממתין. לאישורים אגו, כוחניות, בירוקרטיה נוראית וחבל". לידיעה המלאה לחצו כאן.
זאב אלקין: "צריך יציבות בתחום השיכון ולא רק להכין תכניות": בטקס חילופי שרי שיכון ליצמן קרא: "זו ממשלה רפורמית. שמקיימת את כל הקללות שכתובות בתורה. אני לא מצפה מהממשלה הזו לכלום אלקין נקלע לתאונת דרכים". לידיעה המלאה לחצו כאן.
קמיניץ: "ראשי ערים מסרבים להוציא היתרים, התופעה מחייבת טיפול דחוף": המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ מתריע על צורך מיידי בהיתרי בנייה מהירים ופיתוח תשתיות התחבורה, וזאת לאור הגידול הצפוי באוכלוסיית ישראל שתגיע ל-16 מיליון איש בעוד 20 שנה "מספר מטורף". לידיעה המלאה לחצו כאן.
כך משה ליאון יגדיל את מספר החילונים בירושלים "זו האוכלוסייה היצרנית": ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, התייחס להתחדשות העירונית בעיר הבירה, ואומר כי בכוונתו להגיע ל-10 אלף דירות בשנה במטרה להגדיל את האוכלוסייה החילונית והציונית דתית בעיר. לידיעה המלאה לחצו כאן.
אלו הפעולות המיידיות שאמורה הממשלה החדשה לבצע בנושא נדל"ן: הגדרת יעד להורדת מחירים לעשור הקרוב, הפרטת ועדות התכנון והבנייה לצד יצירת תחרות, המשך הורדת מס המשקיעים, פיתוח התחב"צ והתעסוקה, מחיר 'למתמגן', מענקים לרשויות ועוד. ניר שמול מסביר ל-ice מה המדינה צריכה לעשות צעד אחר צעד. לידיעה המלאה לחצו כאן.
מהנדס העיר ירושלים: "ב-2040 נגיע למיליון וחצי תושבים": הועידה הלאומית לפינוי-בינוי 2021 יצאה לדרך, מתכננת מחוז ירושלים: "אנחנו מדינה שרוצה להיות בעולם הראשון אבל מתרבה בקצב של העולם השלישי. ציפוף הוא הכרח", היזם אורן כהן: "מחירי הפרויקטים הם עד 90 אלף שקל למ"ר. לישראלים אין יכולת להתחרות בתושבי חוץ". לידיעה המלאה לחצו כאן.
עידן נתניהו בנדל"ן: בכמה מחירי הדירות עלו משנת 2009? אחד מהנושאים שהיו באופן קבוע על סדר הדיון הציבורי בעשור האחרון היו מחירי הדיור. בכמה הם השתנו בזמן שלטון נתניהו ומה האתגר שיצטרכו לעמוד בו בממשלה החדשה. לידיעה המלאה לחצו כאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה