נדל"ן ותשתיות

לשכת הקבלנים תוקפת את ההתאחדות: "תהפוך למונופול בענף הבנייה"

לקראת הדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על הרחבת ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות למעסיקים, שיגרו בלשכת הקבלנים מכתב לחברי הוועדה בדרישה לבטל לאלתר את המהלך ולאפשר חופש התאגדות ותחרות הוגנת בענף הבנייה
מערכת ice | 
רוני מזרחי, ראול סרוגו (צילום עזרא לוי, כפיר סיון)
בראשון הקרוב יתקיים דיון מיוחד של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא הרחבת ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות הכללית לבין המעסיקים. בלשכת הקבלנים הרוחות סוערות לקראת הדיון, ובמכתב מפורט ששלחו לחברי הוועדה, עלתה דרישה לבטל לאלתר את המהלך, בטענה כי צו ההרחבה של ההסכם הקיבוצי יהפוך את התאחדות הקבלנים בוני הארץ למונופול מוחלט ובלעדי בענף הבנייה, ולא תהיה לה תחרות במשק.
"כל הקבלנים, כולל מאות אלפי עובדים בענף, ייאלצו גם לשלם שלא לצורך סכומים מוגדלים עבור היותם חלק מההסכם הקיבוצי המורחב וגרוע מכך - התאחדות הקבלנים, הנשלטת כידוע על ידי קבוצה מצומצמת של חברות ענק, תוכל בנקל לנווט את מדיניות הממשלה ורמ"י בנושא שוק הדיור, מה שעלול לגרום לנסיקה משמעותית עוד יותר במחירי הקרקע, שמשמעותה, כמובן, התייקרות כפולה ומכופלת של מחירי הדיור", נמסר מלשכת הקבלנים.

עוד הוסיפו כי "העובדה שהתקשורת ודעת הקהל נזעקו, ובצדק, לנוכח שליטה של 5-6 יבואנים על שוק מוצרי הצריכה, חמורה כאן הבעיה שבעתיים, זאת משום שמדובר גם בסכנת שליטה של גוף מונופוליסטי אחד על ענף כלכלי מוביל במשק הישראלי דוגמת הנדל"ן, וגם בדירות למגורים שהנן המוצר החיוני והיקר ביותר שכל ישראלי רוכש במהלך ימי חייו".
בלשכה סיכמו וכתבו כי "לאור האמור לעיל, דרישתנו הינה לבטל לאלתר את מהלך הרחבת ההסכמים הקיבוציים ולאפשר חופש התאגדות ותחרות הוגנת בענף הבנייה, כמו בכל מדינה דמוקרטית נאורה. הננו קוראים לממשלה ולמקבלי ההחלטות בשוק הדיור שלא ליישם את צו ההרחבה שמנוגד בתכלית לחופש ההתאגדות, קל וחומר במדינה מערבית עם שוק חופשי!".
בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ בחרו שלא להגיב לדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה