נדל"ן ותשתיות

בכמה נמכרה אחוזת הענק ששווה 90 מיליון דולר?

אחוזת ענק שהוצעה למכירה בסכום עתק וכוללת שלל פינוקים, נמכרה במחיר ריצפה שהותיר את בעל הנכס במצב של פושט רגל. זה הסכום שהפסיד בעסקה
מערכת ice | 
יורו, דולר (צילום unsplash)
אחוזה מודרנית ומפוארת בבל אייר הוצעה למכירה פומבית בתעריף מופקע של 87.8 השבוע. אבל ההצעה הגבוהה ביותר הגיעה לסכום נמוך מאוד מזה שציפה לו בעליו של הנכס, שנאלץ למכור במחיר האחרון שהוצע.
מוכר הנכס, רופא בעבר שעוסק בשנים האחרונות בתחום ההייטק בשם אלכס חדאווי, מסר ל-CNBC, כי הנכס נכמר בסופו של דבר בסכום של קצת פחות מ-45.8 מיליון דולר, ותגובתו הדרמטית לעניין היתה, "נורא, נורא, נורא!" הוא הגיש בקשה לפשיטת רגל של פרק 11 שבועיים לאחר שהוציא את הבית לשוק בשנה שעברה.
למרות פינוקים ייחודיים ונוצצים בנכס כמו עמדת דיג'יי שעולה מתוך רצפת הסלון באמצעות הידראוליקה, גלריית מכוניות מצופה שיש שחור וגשר זכוכית ושיש תלוי מעל המבואה, המכירה הפומבית של הנכס בשכונת היוקרה בלוס אנג'לס נכשלה כדי לעמוד ברזרבה של 50 מיליון דולר, הסכום הנמוך ביותר שחדאווי יבדר.
"אף אחד לא אמר לי שהדבר הזה הולך לרדת מתחת, מתחת לרמה הזו", אמר. חדאווי - שחייב עשרות מיליוני דולרים למספר נושים, על פי מסמכים בבית המשפט - קיווה שהמכירה הפומבית יזרז מחיר מכירה גדול מספיק כדי לכסות את חובו. אבל הרופא אמר ל-CNBC שהוא לא מרוצה מכך שהמכירה הפומבית, שהסתיימה ביום שני בערב, חופפת עם ירידות גדולות הן במניות והן בקריפטו.
 
חדאווי אמר גם שהוא מאמין שהעסקה שלו עם מנהל המכרז, קונסיירז' מכירות פומביות, מונעת מהחברה להתחיל בהתמחרות במסגרת מחיר המילואים. אז כשהמכירה הפומבית של חמישה ימים נפתחה, הוא היה בהלם לראות את בית המכירות הפומביות מתחיל להציע 10 מיליון דולר מתחת למחיר הנמוך ביותר שהוא הסכים לשקול. המוכר מאמין שנקודת התחלה נמוכה מהצפוי קבעה את השלב למה שקרה אחר כך.
ההצעות הגיעו לאט וביום האחרון של המכרז התקבלה ההצעה הגבוהה ביותר, והיא ירדה מהעתודה בכ-4.2 מיליון דולר. ההצעה האחרונה בסך 46.8 מיליון דולר לפני סגירת המכרז לא הושגה.
 
לקונסיירז' מכירות פומביות לא הייתה תגובה על הבלבול של חדווי בשאלה מדוע החלו הצעות מחיר מתחת לעתודה שלו. בעל המכרז לא יחשוף כמה מציעים הציעו בפועל במכירה הפומבית. אבל נשיא החברה, צ'אד רופרס, הציע הצהרה זו בדוא"ל:
"לאחר מכירה פומבית נמרצת, ההצעות נסגרות וההצעה הגבוהה נמצאת בידי הנאמן. עם יותר מ-80 תערוכות מוסמכות ב-60 הימים האחרונים, אנו בטוחים שערך השוק נמסר".
בדרך כלל, מוכר לא נדרש לקבל הצעה מתחת למחיר המילואים, אבל המכירה הפומבית של הנכס של חדאווי, הממוקמת ב-777 Sarbonne Road, היא קצת יותר מסובכת מכיוון שהיא חלק מהליכי פשיטת רגל. חדאווי אמר ל-CNBC כי בתחילת יוני ההצעה הגבוהה ביותר הקיימת על הבית תישקל על ידי בית המשפט ואם היא תאושר המכירה תתקדם בין אם ירצה או לא.
חדאווי נמצא כעת במירוץ למצוא הצעה העולה על ההצעה הגבוהה ביותר שנמסרה במכירה הפומבית והוא אמר שהוא שוקל צעדים משפטיים נגד מנהל המכרז על מה שהוא כינה מכירה פומבית "פגומה". "בכנות, אני לא מרוצה", אמר סוכן החברות ברשימה אהרון קירמן מקומפאס. "רצינו יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה