נדל"ן ותשתיות

מכה למשקיעי הנדל"ן: זו העיר שרשמה זינוק בעשרות אחוזים

מחירי הנדל"ן מזנקים גם ברחבי העולם ומגמה מדאיגה נרשמת במנהטן, שם בפעם השלישית נרשם שיא תעריפי שכירות. זה השיעור בו זינקו המחירים רק בשנה האחרונה
מערכת ice |  3
דולרים (צילום freepik)
שכר הדירה במנהטן הגיע לשיא של כל הזמנים - שוב. זה החודש השלישי ברציפות, שדמי השכירות מגיעים לשיאים חדשים.
לפי נתונים של ה-CNN, שכר הדירה החודשי ששילם שוכר עבור דירה במנהטן היה 3,870 דולר באפריל, עלייה של 39% לעומת שנה קודם לכן, לפי דו"ח של חברת הברוקרים דאגלס אלימן ומילר סמואל שמאי ויועצי נדל"ן. בשנה שעברה, שכר הדירה החציוני האפקטיבי נטו - או הסכום שהשוכרים משלמים לאחר התחשבנות בתמריצים מבעלי הדירה - היה 2,791 דולר.
"הייתה האצה משמעותית במחירי השכירות באפריל, וזינקה בכמעט 40%", אמר ג'ונתן מילר, נשיא ומנכ"ל מילר סמואל. לדבריו, בששת החודשים הקודמים העלייה הטיפוסית משנה לשנה הייתה בסביבות 22%. גם המלאי נמצא ברמות נמוכות היסטורית, הוסיף מילר. "כל האספקה ​​העודפת שרק לשמיים בשנת 2020 חוסלה ואין הרבה מלאי זמין", אמר.
גם כשהשוק נותר הדוק עם שיעורי פנויות מתחת ל-2% זה החודש החמישי ברציפות ומלאי הרישום ירד ב-77% לעומת שנה שעברה, מילר אמר שהעלייה בביקוש להשכרות עשויה להיות מושפעת גם ממה שקורה בשוק הרכישות: עליית ריבית המשכנתא.
 
התעריפים עבור משכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה טיפסו מעל 5% בחודש שעבר וצפויים להמשיך לעלות, מה שגורם להרבה רוכשי דירות לעזוב את השוק, שכן התשלומים החודשיים העולים מפחיתים את כוח הקנייה שלהם.
"העלייה בריביות המשכנתא הובילה אנשים בשוליים, המחפשים לקנות בית, לשוק השכירות - שוק שכבר רואה מחירים גבוהים וביקוש גבוה", אמר מילר. חלפו מזמן הימים של בעלי בית נואשים שהציעו מספר חודשים של שכר דירה חינם או תשלום עמלות תיווך בשם הדיירים במהלך המגיפה. עם דמי השכירות כעת בכ-10% מעל הרמות שלפני המגפה, בעלי בתים כמעט ולא מציעים יותר תמריצים אלה, אמר מילר.
רק ל-15.7% מחוזי השכירות שנחתמו באפריל היו הנחות, הנמוכות ביותר מזה שבע שנים, לפי מילר. בעוד שוכרים פוטנציאליים שיציעו לשלם שכר דירה גבוה יותר עשויים להבטיח את הדירה, אמר גאבזי, בעלי הדירות עשויים גם להיות מעוניינים שיחתמו על חוזה שכירות לשנתיים או גמישות בכל הנוגע למועד המעבר.
"זה די פשוט: הביקוש פשוט גובר על ההיצע", אמר גאבזי, "יותר שכר דירה או תנאים טובים יותר אינם נדירים, כל דבר שעשוי להפוך אותו למתוק יותר עבור בעל הבית הזה".
הדינמיקה הזו לא צפויה להשתנות בקרוב, שכן העיר נכנסת לכמה מהחודשים הפעילים ביותר בשוק השכירות בין מאי לאוגוסט. בתקופה זו שוכרים רבים במנהטן שהבטיחו בעבר הנחה מגיפה עשויים להגיע לסוף חוזה השכירות שלהם ולהתמודד עם מציאות חדשה לגמרי ויקרה הרבה יותר, אמר גאבזי.
"חלק מהשוכרים האלה שהצליחו לקבל את ההנחה של 30% עד 50%, מה הם יעשו עכשיו כששכר הדירה גבוה ב-30% או 40%?", אמר. "הם יכולים להרשות לעצמם את זה?"
עד כה, בסך הכל, הוא ראה שוכרים נשארים ומעלים את שכר הדירה הגבוה בהרבה. "לרוב אנחנו רואים אנשים נשארים במקום, כי עלות המעבר, במקביל למלאי המצומצם והתחרות, פשוט הופכת את מציאת מקום חדש לקשה מדי", אמר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש לא נכון
    אופיל 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירה בת שלושה חדרי שינה מושכרת ב6500 דולר
    סגור
  • 1.
    לא הבנתי מה המכה ? (ל"ת)
    איל 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • העיקר לעשות קותרות (ק במקור)
    העיתונות במיטבה 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Mecca
    סגור