מדדים ומחקרים

בזוס משלם על האסון באמזון ונופל בדירוג עשירי העולם

האסון באמזון בו נהרגו שישה עובדים, והקמת ועדה לחקירת המקרה, הובילו לירידה של כמעט 6% במניית ענקית המסחר המקוון, וג'ף בזוס עצמו איבד לא פחות מ-10 מיליארד דולר 
מערכת ice |  2
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס, pexels)
לאחר תקופה ארוכה בה שלט בדירוג עשירי העולם ביד רמה, ג'ף בזוס מאבד גם את המקום השני לאיל ההון הצרפתי ומדרדר למקום השלישי - מקום שלא היה בו במשך שנים, עם הון בשווי המוערך ב-191.5 מיליארד דולר.
למרבה ההפתעה, ברנאר ארנו גם הוא איבד מאז הסופ"ש האחרון כמעט 2 מיליארד דולר, אבל ההתרסקות של בזוס שהיה שווה 200.3 מיליארד דולר ואיבד כמעט 10 מיליארד דולר מאז - הקפיצה אותו למקום השני על פני מייסד אמזון
 
הסיבה העיקרית לכך, האסון בחברת השליחויות בליל שבת האחרון כאשר סדרה של לפחות 30 סופות טורנדו היכו בארה"ב וזרעו הרס לאורך רצועה של 330 ק"מ בשש מדינות. אחת מאותן סופות טורנדו היכתה במחסן של אמזון במדינת אילינוי, סמוך לגבול עם מיזורי. קירות המחסן קרסו פנימה וקברו תחתם שישה עובדים שנהרגו.
 עובדים ששרדו טענו כי ייתכן שאלו שנשארו במחסן כלל לא ידעו על הסופה המתקרבת, שכן אמזון אוסרת על עובדי המחסנים להיכנס לתוכם עם הטלפונים, שבאמצעותן מועברות התרעות חירום על סופות.
 
ארה"ב הקימה ועדה לחקירת אסון קריסת המחסן של אמזון במדינת אילינוי, כך הודיע סקוט אלן, מנהל קשרי ציבור במחלקת העבודה בממשל הפדרלי. מִנְהַל הבטיחות והבריאות המקצועית (OSHA) יחקור את התקרית במשך שישה חודשים, ובסופם עליו לדווח האם נמצאו ליקויים שהפרו את נהלי הבטיחות וגרמו לאסון, ואם כן – להציע קנסות כספיים שיוטלו על אמזון. אנשי המנהל נמצאים באתר כבר מיום שבת.
לאחר הביקורות הקשות והדיווחים בתקשורת, המניה של אמזון ירדה בכמעט 6 אחוז בשבוע האחרון והגיעה לשער של 3,315.46 דולר, ובזוס עצמו איבד, כאמור, כמעט 10 מיליארד דולר משוויו, כאשר רק ביממה האחרונה איבד 3.5 מיליארד דולר.
דירוג
דירוג עשירי העולם מסופ"ש האחרון לפני ההתרסקות
מי ששומר על המקום הראשון הוא אילון מאסק, מייסד טסלה, שממשיך לפתוח פער עם הון המוערך בשווי של 245.6 מיליארד דולר. מאסק השבוע השתעשע שוב בשוק הקריפטו והשתמש בכוחו כדי לזעזע את הבורסה כאשר ציוץ שלו על הדוג'קוין הקפיץ את המטבע במעל 20%. עוד נתון מעניין מדירוג עשירי העולם הוא עלייתו של וורן באפט מהמקום העשירי אליו היה דבוק בתקופה האחרונה אל המקום התשיעי - עם הון המוערך בשווי של 107.2 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזואס שטן
    דפנה 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעתם על תנאי ההעסקה של העובדים שלו? שלא נדע
    סגור
  • אליה וקוץ בה
    שושו 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא שם להם אקדח לרקה ואילץ אותם לעבוד בשביל בזוס, אפשר למצוא עבודה אחרת. אני לא אוהב את התלונות על המעסיקים, תנאי העסקה, משכורת ועוד, פשוט תמצאו עבודה יותר טובה.
    סגור