מדדים ומחקרים

שוק העבודה בשינוי קיצוני: ירידה משמעותית בענף האירוח והאוכל

על פי דו"ח שוק העבודה, שיעור המועסקים בענף האירוח והאוכל ירד בכ-19 אחוז, בעוד ששיעור המועסקים בענף המידע והתקשורת טיפס בכ-15 אחוז. גם שיעור המועסקים בארץ ממריא
מערכת ice | 
אבטלה (צילום unsplash, freepik)
דו"ח שוק העבודה פורסם הבוקר (רביעי) על ידי זרוע העבודה במשרד הכלכלה והרווחה, זו השנה השלישית ומציג את תמונת המצב של שוק העבודה הישראלי בשנה האחרונה, כאשר במוקד מובאים הנתונים על הצמיחה בשוק ההייטק.
עוד עולה מהדו"ח כי שיעור התעסוקה של חרדיות וערביות ברבעון הרביעי של 2021 היה גבוה בהשוואה ל 2019, נשים חרדיות הגיעו ליעד התעסוקה של 2030 – 81 אחוז, עלייה של 15% בשיעור המועסקים בענף מידע ותקשורת (הייטק), ירידה של 19% בשיעור המועסקים בענף אירוח ואוכל, ברבעון הרביעי של 2021 לעומת שנת 2019 (מתוקנן לגידול האוכלוסייה).
 
שיעור המועסקים בענף ההייטק או משלח יד הייטק עולה באופן מואץ מאז 2018 והגיע ל-14.6% ב-2021 הרקע ההשכלתי של עובדי ההייטק במקצועות הטכנולוגים נהיה יותר מגוון: שיעור האקדמאים ממקצועות ה-STEM מקרב האקדמאים בהייטק במגמת ירידה בשנים האחרונות.
מגוון של מסלולי הכשרה בעלי תשואה גבוהה: ההכנסות מעבודה של בוגרי הכשרות בחשמל ובאוטוטרוניקה גבוהה ב-50% ו43% בהתאמה בהשוואה להכנסות מעבודה של אנשים בעלי פרופיל דומה אשר לא עברו הכשרות אלה. מנגד, לבוגרי הכשרות במזכירות לא נמצאה תשואה חיובית ברבעון האחרון של 2021 17% מהעובדים עבדו מהבית. גברים ונשים ערביות כמעט ולא עובדים מהבית – רק 2% מהמועסקים הערבים עבדו מהבית.
שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי: "מדובר בדוח חיוני שמיסדה זרוע העבודה שמאפשר לנו לדעת היכן לשים את המשאבים והתשומות שלנו כדי לקבל תוצאות טובות יותר. לצד השיפור בתעסוקת נשים חרדיות וערביות, עלינו להתייחס לאלו שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה ומתקשים לחזור לשוק העבודה. אנחנו מחויבים להגדיל את שיעורי התעסוקה ולהבטיח שוויון מגדרי ותעסוקתי מלא, לטובת המשק ולטובת החברה הישראלית כולה".
מנכ"לית זרוע העבודה, תאיר איפרגן: "זו השנה השלישית שזרוע העבודה, האמונה על קידום מדיניות שוק התעסוקה בישראל, מפרסמת את דוח שוק העבודה וסוקרת מגמות ושינוים בתחום. השנה, הדוח מצביע על מגמות חיוביות במשק ושינוים כתוצאה ממשבר הקורונה לצד אתגרים שונים, בין היתר המשך שילוב אוכלוסיות מגוונות בשוק התעסוקה. מאמצי הזרוע לקידום מדיניות ממשלתית אפקטיבית של הכשרות רלוונטיות, מדויקות לצורכי המשק ובפריון גבוה, הם השינוי והאתגר שהתחלנו לקדם בשנה החולפת: יותר תשואה להכשרות והשתלבות במשרות איכותיות. הנתונים שנחשפים בדוח מסמנים לנו להמשיך לפעול ולקדם את שוק התעסוקה גם בכל הקשור ליחסי עבודה ורגולציה והתאמתה לשינוים המשקיים כך שיותר אוכלוסיות ייתרמו משינוים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה