TOP 5

דירוג נמלי התעופה: איזה נמל הוא העמוס ביותר בעולם?

לוס אנג'לס, בייג'ינג או בכלל דובאי? זו העיר שעוברים בנמל התעופה שלה הכי הרבה נוסעים מדי שנה
מערכת ice | 
נמל תעופה (צילום freepik)
1. נמל התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון, אטלנטה
מספר נוסעים בשנה: 110.5 מיליון 
שנת הקמה: 1926
קוד IATA: ATL

נמל התעופה באטלנטה (ויקיפדיה)
נמל התעופה הבינלאומי הארטספילד-ג'קסון באטלנטה הוא שדה התעופה העמוס ביותר בעולם כבר די הרבה שנים, מאז 1998 ליתר דיוק. גם היום נמל התעופה במדינת ג'ורג'יה האמריקאית שומר בהצלחה על מעמדו בן שני העשורים כנמל התעופה החשוב בעולם. שדה התעופה חשוב לא רק כנמל תעופה יעד, אלא חשוב עוד יותר כנמל תעופה מרכזי המחבר את ארצות הברית עם שאר יבשת אמריקה ולהיפך.
2. נמל התעופה הבינלאומי בייג'ינג קפיטל
מספר נוסעים בשנה: 100 מיליון 
שנת הקמה: 1958
קוד IATA: PEK

נמל התעופה בבייג'ינג (ויקיפדיה)
אף מדינה אחרת בעולם לא בנתה ושיפצה שדות תעופה רבים כל כך במהלך שני העשורים האחרונים כמו סין. שדה התעופה הגדול ביותר במדינה, שדה התעופה הבינלאומי של בייג'ינג קפיטל, שופץ והורחב בשנת 2008 לקראת האולימפיאדה באותה שנה. מאז נהיה שדה התעופה הגדול והעמוס ביותר באסיה. אולם לצורכי עיר הבירה, זה עדיין לא מספיק. לכן שדה תעופה חדש אמור להיפתח בהמשך השנה, שאמור להכיל 72 מיליון נוסעים עד 2025 ובסופו של דבר אפילו יותר מ-100 מיליון נוסעים עד 2040.
3. נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס
מספר נוסעים בשנה: 88.1 מיליון 
שנת הקמה: 1930
 קוד IATA: LAX
העיר שבה הוליווד היא גם ביתו של שדה התעופה השני העמוס ביותר באמריקה והרביעי העמוס ביותר בעולם. שדה התעופה של לוס אנג'לס ראה 88.1 מיליון נוסעים באים והולכים בשנה. לפי זה הוא לא רק חשוב כנמל תעופה יעד, אלא גם ממלא תפקיד גדול כשדה תעופה מרכזי, במיוחד עבור טיסות למזרח אסיה וממנה.
 
4. נמל התעופה הבינלאומי דובאי
מספר נוסעים בשנה: 86.4 מיליון 
שנת הקמה: 1960
קוד IATA: DXB
דובאי במהלך העשורים האחרונים גדלה לעיר עולמית בעלת חשיבות, הן מבחינת תיירות והן מבחינת כלכלה. העיר הגדולה ביותר באיחוד האמירויות מושכת אליה תיירים ואנשי עסקים מכל רחבי העולם, ואין פלא ששדה התעופה של העיר הוא כעת שדה התעופה הרביעי העמוס ביותר על פני כדור הארץ. 
5. נמל התעופה טוקיו האנדה
מספר נוסעים בשנה: 85.5 מיליון 
הוקם בשנת: 1931
 קוד IATA: HND
במשך תקופה ארוכה שדה התעופה החשוב ביותר ביבשת אסיה, שדה התעופה האנדה בטוקיו היה נמל התעופה השלישי העמוס ביותר בעולם, אך ירד מעט אחרי לוס אנג'לס ודובאי מבחינת מספר הנוסעים השנתיים. בכל מקרה עם יותר מ-80 מיליון נוסעים בשנה הוא אחד החשובים והעמוסים שיש בעולם.

נמל התעופה בטוקיו (ויקיפדיה)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה