קריירה ולימודים

הכרישים מרגשים: היזמית פרצה בבכי, "אני מתחבר אליכם"

זוג יזמים הציע לכרישים רעיון שיסייע למועמדים לחברות הייטק, וגרמו לדובי פרנסס לקחת הימור אך מסיבה אחרת, שריגשה אותם. האם הלכו על ההצעה?
מערכת ice |  2
הכרישים (צילום מסך קשת 12)
ברוב הפעמים מי שמצליח לעניין את חבורת הכרישים ולגרום להם להשקיע, הוא מי שמביא רעיון מקורי במיוחד או פוטנציאל גלום שיכול להתפתח באופן מיטבי. הפעם, מה שגרם לכרישים להכניס את היד לכיס הם דווקא היזמים עצמם.
אינסה בס ואילון קראוטהמר הגיעו היום (שני) לתוכנית ודיברו על אתגר שקיים בשנים האחרונות בעולם ההייטק. מגייסים רבים בתעשייה נתקלים באתגרים רבים בגיוס עובדים למקצועות הטכנולוגיים. לשם כך, הקימו השניים את Hileo, כלי שמאפשר למחפשי עבודה להציג את האפליקציות והפרויקטים שפיתחו בצורה פרקטית ואלגנטית בפני מגייסים פוטנציאליים.
המשקיע דובי פרנסס הקשיב לחבריו שפחות התבחרו לרעיון, ואז הפתיע והציע הצעה. "עזבו שנייה את המוצר ואת מה שחבריי המלומדים ממני אומרים עליו, אני מתחבר אליכם. הייתי לוקח הימור עליכם", אמר פרנסס, "קשה לי עם הסגמנט הזה ספציפית כי אני נוהג להפסיד בו כסף, אז אני מנסה לאזן בין השניים. אתן לכם הצעה".
 
היזמית אינסה בס התרגשה ואמרה בבכי, "בעבר גייסתי כסף למיזם חברתי לנוער בסיכון, וכל שקל חזר למשקיע. היה לי חשוב להחזיר את הכסף לבן אדם", סיפרה בדמעות, "אני לא מאמינה שאני בוכה, איזו פדחנית. זה מרגש". פרנסס ניצל את ההזדמנות כדי להשתעשע מעט ולעקוץ את חבריו הכרישים: "לפחות את סוף סוף מתרגשת מהבן אדם הנכון בפאנל", צחק.
 
היזמים ביקשו מהכרישים השקעה של 800,000 שקל תמורת 10 אחוז מהחברה. דובי פרנסס הציע להם את ה-800,000 אך לפי 30%, ובתנאי שעוד כריש יצטרף לפרויקט משום ש"טובים השניים מן האחד".
לעומתו המשקיע זוהר לבקוביץ' הלך על סולו, וירד ל-800 אלף לפי 20 אחוז, וביקש להתמקד רק בפיתוח הקוד. לאחר אי הסכמה בין לבקוביץ' ופרנסס, נשארה רק ההצעה של לבקוביץ' מכיוון שאף כריש לא הצטרף לפרנסס כפי שרצה. לאחר דיונים והתחבטויות החליטו השניים להסכים להצעה של לבקוביץ'.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זוהר עשה טעות. לשניים הללו אין כלום ביד
    בני 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא זרק 800 אלף שח על מה? אין להם שום מוצר! גם אני יכול לכתוב איזה ממשק ולומר שזה POC ובעתיד אני אמלא אותו בקוד מתוחכם שידרג איכות קוד. זוהר טעה פה. שיעור לחיים.
    סגור
  • אנחנו מחכים לראות אותך עושה את זה ומבסס את זה
    בוא תנסה 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לידעעתך הממשק הזה אושר לפטנט - תמיד היית כזה חכמולוג חובבן? במקום לקנא מאחורי המקלדת - מעודדת אותך ללכת לעונה הבאה ולראות אם תצליח לגייס קרטיב בשקל. היזמת.
    סגור