אביעד טמיר

39, הנספח הכלכלי הממונה לאיחוד האמירויות

"החלום המקצועי שלי היה ונותר להמשיך ולשרת בתפקידים שמקדמים את התעשייה והחדשנות הטכנולוגית של ישראל בעולם"
אביעד טמיר, הנספח הכלכלי הממונה של ישראל לאיחוד האמירויות, התחיל את דרכו בשירות הציבורי בזמן הלימודים לתואר הראשון באוניברסיטה העברית, אז השתתף בתכנית עתידים צוערים למנהל הציבורי. "התוכנית התוותה את דרכי המקצועית והבחירה שלי במסלול של שירות ציבורי" מספר טמיר, כיום נשוי ואב לילד.
"ב-15 שנים האחרונות ביצעתי מספר תפקידי פיתוח עסקי, מדיניות ואסטרטגיה במגזר הציבורי עם גיחות קצרות לתפקידי יעוץ במגזר הפרטי". מספר טמיר, "ב-2016 הצטרפתי למשרד הכלכלה והתעשייה, בו ניהלתי את תחום ההשקעות הזרות בסקטור מדעי החיים והבריאות ביחידה לקידום השקעות זרות - Invest in Israel. לאחר החתימה על הסכמי אברהם, הייתי אמון על ייסוד הקשר בין Invest in Israel לבין הסוכנויות המקבילות לקידום השקעות זרות באמירויות. בהמשך נבחרתי להשתלב בפעילות מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ולעמוד בראש הנספחות הכלכלית שתפתח באבו דאבי".
כשהיה ילד, רצה טמיר לעסוק בתחום אחר לגמרי, תחום הספורט, "חלום הילדות שלי היה להיות טניסאי ATP אז את זה כבר פספסתי". לעומת זאת, התפקיד המשמעותי שהצליח להתברג אליו בתחום הדיפלומטי מסב לו סיפוק גדול בתחום אחר שרואה בו חשיבות, הוא מעיד כי "החלום המקצועי שלי היה ונותר להמשיך ולשרת בתפקידים שמקדמים את התעשייה והחדשנות הטכנולוגית של ישראל בעולם".
השנה האחרונה הייתה הראשונה להסכמי אברהם ובהתאם לכך משמעותית בבניית הקשרים הכלכליים והדיאלוג מול האמירתיים. "פתיחת השוק באמירויות לתעשייה הישראלית בדמות פעילויות משותפת של מינהל סחר חוץ עם מכון הייצוא ומשרד החוץ בקידום משלחות וכן תערוכות באיחוד האמירויות", את כל אלה מונה טמיר כנקודות ציון משמעותיות להם היה שותף.
יחד עם זאת שנשאל על הרגע המשמעותי מבחינתו בשנה החולפת הוא מציין דווקא את ההיכרויות והקשרים הבין אישיים שנרקמו. "באיחוד האמירויות ההכרות של התרבות המקומית והשילוב בין יחסים בין אישיים ועסקים מאוד משמעותי. לפי שרצים קדימה, חשוב לצד השני להכיר אותך לעומק ולבסס יחסים".
צילום: לעמ

עוד צעירים מבטיחים...