קרן הג'יוף

31, דוברת ראש הממשלה לתקשורת הבין לאומית

"כילדה קטנה רציתי להיות מארגנת מסיבות. לא דמיינתי שאארגן מסיבות עיתונאים לראש ממשלת ישראל"
קרן הג׳יוף עלתה לארץ מלונדון בשנת 2009 והתגייסה לצה"ל כחיילת בודדה חודש לאחר מכן, לתפקיד מדריכת תותחנים. אל תחום הדוברות הגיעה במקרה, אחרי שהשתתפה במשלחת הסברה של צה"ל מעבר לים. "התגייסתי לצבא בהתחלה בתפקידי שטח בכלל, ובהכשרתי הייתי מדריכת תותחנים, ובהמשך כקצינת הדרכה בבה"ד 1. במהלך תקופה בחטיבת קשרי חוץ של צה"ל, יצאתי למשלחת הסברה של צה״ל בארה"ב. שם פגשתי אנשים מיחידת דובר צה"ל שרצו שאגיע ליחידה ומשכו אותי אליה".
"עברתי לדובר צה״ל במבצע צוק איתן. תחילה הייתי ארבע שנים במדור אח"מים האחראי על הדיפלומטיה הציבורית של צה״ל, ובהמשך מוניתי לפקד על הרשתות החברתיות של צה״ל בשפות זרות לקהל עוקבים של מעל שישה מיליון איש. שם, התאהבתי בתחום".
הג'יוף מסבירה את גודל האירוע מבחינתה ומציינת, "הצלחנו ליצור הרבה תכנים שהפכו לוויראליים בעולם ושברנו את כללי המשחק של הרשתות החברתיות בצה"ל. בהמשך, ביקשו ממני להיות דוברת פיקוד צפון שזו הצעה די חריגה כי המיקוד המקצועי שלי תמיד היה בינלאומי ובאותה תקופה, בקושי הכרתי את התקשורת הישראלית".
"בתקופה הזאת, למדתי את התקשורת הישראלית לעומק, ממש נעלתי את עצמי בחדר עם תמונות של כל הכתבים הישראלים על הקירות עד שהכרתי אותם. שימשתי בתפקיד הזה שנה עם כל הכרוך בו כולל אירועים מבצעיים והתמודדות עם לא מעט משברים תקשורתיים. נהניתי מכל רגע". 
לפני שלושה חודשים הגיעה ההצעה למינוי היוקרתי הנוכחי שלה, כדוברת ראש הממשלה לתקשורת הבין לאומית, והיא לקחה את ההצעה בשתי ידיים. הג'יוף מספרת, שלא באמת הייתה אפשרות לסרב מבחינתה, שכן מדובר בשאיפה מקצועית שרשמה לעצמה כבר בצעירותה, "בבית שלי בלונדון, הייתי רואה את הדובר של ראש הממשלה מתראיין בטלוויזיה, אחרי שהחלטתי לעלות לארץ, אמרתי לעצמי שבגיל 40 זה מה שאני יעשה. לא ציפיתי שזה יבוא עשור קודם".
 "כילדה קטנה רציתי להיות מארגנת מסיבות" אומרת הג'יוף, "אבל לא דמיינתי שהמסיבות שאני אארגן יהיו מסיבות עיתונאים - ועוד לראש ממשלת ישראל".
מלבד המינוי המרגש שקטפה השנה, אירוע אחד הותיר בה רושם משמעותי, והוא הנסיעה הרשמית של ראש הממשלה לאבו דאבי, בהשתתפותה כמובן, "ריגש אותי מאוד להצטרף לנסיעה הזו של ראש הממשלה. מכל הנושאים שעוסקים בישראל ויכולים לפתוח מהדורות וכותרות ראשיות בעולם – אני שמחה שנכחתי ביקור כזה, שממלא כל אחד באופטימיות לקראת עתיד טוב יותר לכולנו".
באדיבות המצולם

עוד צעירים מבטיחים...