דניאל אלעזר

35, כתב תל אביב והסביבה בכאן חדשות

"אני משוכנע לחלוטין שאם התחקיר על אמוזה לא היה מתפרסם, אף אחד לא היה יודע על המתרחש שם. זה בדיוק מסוג הסיפורים שאתה מבין שבחרת במקצוע הנכון"
אחת הפרשות המוכרות שהתפרסמו השנה בעקבות עבודתו של אלעזר היא פרשת ההונאה, לכאורה, של חברת אמוזה שהציגה מודל פירמידה. אבל נראה שאת התחום הזה הכיר אלעזר מקרוב עוד מראשית דרכו בתקשורת.
"לאחר שירותי הצבאי עבדתי כעורך תוכן ומנהל סושיאל בחברות אשראי וביטוח. במקביל למדתי תקשורת באוניברסיטה הפתוחה ואני בוגר המסלול האחרון של בית הספר 'כותרת' לעיתונות", מספר אלעזר על תחילת דרכו שהובילה אותו לעולם התחקירים.
לעיתונות עצמה הגיע לאחר מכן, כתחקירן במגזין החברתי-כלכלי 'אנליסט' עם מתן חודורוב בחדשות 10. "זו הייתה עבודה מאתגרת וגדושה בסיפורים במהלכה הצלחנו לייצר מספר תחקירים שעוררו הדים רבים כמו התחקיר על חברת הפירמידה בי היפ ועל נוכל הנדל"ן גיא מונסונגו שלימים נכנס לכלא בגין עבירות הונאה ומרמה בהיקף של מיליונים". מעיד אלעזר.
לאחר שלוש שנים נפרד אלעזר ממערכת אנליסט ובמשך שנה שימש ככתב מגזין ותחקירים בתוכנית 'על המשמר' ששודרה בערוץ כאן 11, בהגשת לינוי בר גפן. "עם סיום העונה לפני כ-3 וחצי שנים קיבלתי הצעה מתאגיד השידור לשמש ככתב ת"א והסביבה בחטיבת החדשות, תפקיד בו אני משמש עד היום ומאפשר לי לכסות את הטיפול המשטרתי, משפטי ומוניציפאלי שמתרחש בגזרה. במקביל, ומבלי להחזיק בתפקיד רשמי, אני גם עורך תחקירים מעת לעת". ומתוקף השילוב המעניין בין שני הכובעים, הרשמי והצדדי, הגיע גם אל פרשת אמוזה, שעוד נזכיר בהמשך.
למרות התפקיד שמספק אותו, תחום התחקירים נותר העיסוק המועדף עליו, "אני עדיין מתקדם בצעדים קטנים אבל שואף להתעמק ולהתמקצע בתחום התחקירים וכתבות העומק למרות שקשה להתנתק מההתמכרות לחדשות". מעיד על עצמו העיתונאי, "אני רואה את עצמי משתלב בעתיד הרחוק באחת מתוכניות התחקירים המובילות בישראל. גם עשייה דוקומנטרית בתחום הדוקו-פשע זה משהו שמאד קורץ לי לעשות בהמשך הדרך".
כילד, כלל לא חשב לעסוק בתחום, "למרבה הקלישאה, חלמתי להיות שחקן כדורגל. שיחקתי מגיל צעיר עד גיל 18 בשלל קבוצות פאר כמו ראשל"צ ונחלת יהודה ואפילו יש האומרים שהייתי כישרון מבטיח, אבל זה לדאבוני לא צלח והקריירה נגדעה באיבה, ובמקום זאת בחרתי במקצוע שאפשר למצוא בו הרבה קווים משיקים לעולם הספורט – חיים נוצצים, שכר גבוה ותהילת עולם". הוא אומר בציניות ומרצין, "אני שמח מאוד בחלקי, ומוקיר כל דקה שיש לי אפשרות לעסוק במקצוע כל כך חשוב ומשנה מציאות".
שתי נקודות משמעותיות מבחינתו, מספרות את השנה העמוסה שהוא מסכם, "כמובן, התחקיר שעבדתי עליו במשך מספר חודשים על תעשיית המיליונים של מישל טרוני ודניס צ'רקוב בחברת אמוזה. אני משוכנע לחלוטין שאם התחקיר לא היה מתפרסם, אף אחד לא היה יודע על המתרחש בחברה והעסק של כוכבי הרשת היה ממשיך לפעול גם היום כרגיל ומצליח למשוך אליו עוד צעירים רבים ואנשים מהשכבות הכי נמוכות של החברה שהיו משקיעים את מיטב כספם עם חלום להתעשר". מספר אלעזר על השלכות התחקיר שהסעיר את הכותרות ומוסיף, "צר לי על הרבים שכבר השקיעו את כספם, לעיתים אפילו מדובר בסכום דמיוני של רבע מיליון שקלים, אבל שמח לפחות שמנעתי מאחרים להשקיע בחברה. זה בדיוק מסוג הסיפורים שאתה מבין שבחרת במקצוע הנכון". 
"תחקיר נוסף שאני מאד גאה בו ושהצליח לשנות קצת מציאות הוא הכתבה על השוטרת חגית אמיגא", מציין אלעזר, "הכתבה הזאת הייתה הנצפית ביותר בעמוד הפייסבוק של כאן חדשות בשנה האחרונה עם 1.3 מיליון צפיות. ברוח התקופה שבה נשים חוות אלימות מצד גברים, זה היה נראה לי בלתי נתפס ששוטרת בתפקיד ראש צוות אלימות במשפחה בתחנת המשטרה בראשל"צ תפעל לכאורה לטובת גברים אלימים ונגד נשותיהן שהתלוננו וחוו התעללות פיזית ונפשית. אני שמח שמיד לאחר שידור הכתבה, במשטרה השכילו לעשות ופיטרו לאלתר את השוטרת משורות הארגון. פחות תפוח רקוב אחד במערכת".
צילום: תאגיד השידור הישראלי, כאן 11

עוד צעירים מבטיחים...