אברהם בלוך

26, כתב המשפט של ערוץ 14

"הנקודה הזאת לא קשורה לימין ושמאל, יש לנו בית משפט אחד, וכשמכניסים אליו גורמים הפועלים בניגוד עניינים - הורסים את אמון הציבור במערכת המשפט"
כתב המשפט של ערוץ 14, שעד לפני חודש היה ערוץ 20, הוא אברהם בלוך בן ה-26 שלמרות שעד לפני שנה וחצי עוד היה תחקירן בערוץ הכנסת, הוא כבר חלק בלתי נפרד ממהדורת הערוץ.
על אף הכניסה המהירה שלו לתחום הוא מעיד כי הוא עצמו לא תיאר לעצמו שבזה יעסוק, "הגעתי לתחום העיתונות לגמרי במקרה. כשהייתי תחקירן בערוץ כנסת, הכתבת הפוליטית של מקור ראשון, עטרה גרמן, זיהתה בי משהו והציעה לי לעבוד ככתב המשפט של אתר סרוגים. עברתי שם תקופה מדהימה, ולאחר מכן עברתי לשמש ככתב המשפט של ערוץ 20. כיום אני כתב המשפט של ערוץ 14".
למרות ההגעה הכמעט מקרית לתחום התקשורת, בלוך רואה את עצמו כחלק מהתחום. למרות הביקורות שנשמעות על הערוץ בו הוא משמש כתב משפט, הוא עצמו גאה מאוד במקום הזה, ומסכם את החוויה המקצועית שלו, "כרגע אני מממש את עצמי בתחום העיתונות - לדעתי במקום מעולה".
כתב המשפט מעיד על עצמו שהיה לו חלום להשתחרר מצה"ל אחרי ששירת כקצין קרבי. החלום לא התממש בסוף ולדבריו, "תמיד חלמתי להיות קצין לוחם, אך סיימתי שירות קרבי בחטיבת גולני בלי שעשיתי קורס קצינים". 
למרות זאת, בשנה האחרונה ככתב משפט בערוץ 20 בלוך מחזיק בהישגים שאפשר להתגאות בהם, "הנקודה החשובה ביותר בעיני היא חשיפת ניגוד העניינים בו פעלה השופטת רות רונן מול משרד של חבר אישי שלה, אותו היא הכניסה לרשימת המניעויות שלה".
בלוך מסביר את גודל האירוע מבחינתו ומבהיר, "רונן ככל הנראה תתמנה לבית המשפט העליון, כיוון שהיא המועמדת המועדפת על הנשיאה אסתר חיות. הדבר מלמד על החשיבות המעטה שהשופטים מייחסים לניגוד עניינים בו הם פועלים. בעולם מתוקן, אחרי פרסום כזה, היו מוציאים את רות רונן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון. הנקודה הזאת לא קשורה לימין ושמאל", טוען בלוך, המזוהה באופן מובהק עם הימין, "יש לנו בית משפט אחד, וכשמכניסים אליו גורמים הפועלים בניגוד עניינים - הורסים את אמון הציבור במערכת המשפט".
צילום: ישראל ברדוגו

עוד צעירים מבטיחים...