אביר קארה

38, סגן שר מכהן בממשלה

"במשך שנים כעצמאי, הרגשתי שהמדינה עושה הכול בשביל לנצח אותי. השאיפה הגדולה שלי היא להשפיע כמה שיותר על המדיניות הכלכלית של הממשלה. להביא את ישראל למקומות הראשונים בעולם בקלות בעשיית עסקים"
חבר הכנסת אביר קארה הפך בשנתיים האחרונות להיות אחד השמות המזוהים עם המאבק למען העצמאים. בסופו של דבר, אחרי מחאות בלפור המתוקשרות שעמד בראשן, מצא את עצמו רץ לכנסת, חובר למפלגת ימינה וכיום מכהן כסגן שר בממשלה. את דרכו התחיל כעצמאי, בתחומים שונים ומגיל צעיר.
"במשך שנים כעצמאי, הרגשתי שהמדינה עושה הכול בשביל לנצח אותי, דרישות סותרות, קנסות, היטלים, אגרות, תביעות ובעיקר דרישות מטופשות שגרמו לי לבזבז יום שלם בתוך מרוץ העכברים", מסביר קארה.
"עצמאיים בישראל לא חופשיים, למעשה הם סוג של עובדי מדינה שגובים עבור המדינה מיסים ומעבירים הלאה. כל יום שלא פעלתי, הטריד אותי. מצאתי שהתחושה הזו קיימת אצל כל אזרח שעובד קשה, מזיע, חולם ויוצר. החלטתי יום אחד שהגיע הזמן שאנחנו היזמים, היצרנים, ננצח. זה מה שגרם לי לצאת לדרך. לקחתי על עצמי משימה ואני מתכוון לעמוד בה".
כשהיה ילד, חלם קארה להגיע לירח עד גיל 21. היום הוא כבר בן 38, לירח הוא עדיין לא הגיע אבל גם החלומות השתנו בהתאם והתמקדו יותר במה שקורה כאן בכדור, בעיקר מה שקורה כאן בארץ: "השאיפה הגדולה שלי היא להשפיע כמה שיותר על המדיניות הכלכלית של הממשלה. להביא את ישראל למקומות הראשונים בעולם בקלות בעשיית עסקים ולהוריד את יוקר המחיה". 
שנת 2021 היא השנה בה נכנס קארה לפוליטיקה הממוסדת בישראל, הושבע כח"כ והחל את עבודתו כסגן שר במשרד ראש הממשלה. הוא כבר רושם לעצמו נקודות זכות לשנה הזאת ומעיד כי "הנקודה החשובה ביותר בשנת 2021 מבחינתי היא הקמת רשות הרגולציה, שתתחיל לעשות סדר בבלאגן ותעבור על הרגולציות ההזויות והמיותרת ותפעל לביטולן. תהיה לרשות השפעה אדירה בשנים הבאות על התייעלות וההתנהלות הממשלתית, קיצור התורים ושיפור השירות, לצד הקלה ענקית על בעלי עסקים". 
עוד הישג משמעותי שרושם לעצמו קארה השנה, כאחד הנושאים החשובים שבחר לקדם בכנסת, הוא חוק רשת בטחון וולנטרי לעצמאים: "העברת חוק רשת בטחון וולנטרי לעצמאיים לצד אפשרות הבחירה בדמי אבטלה היא הישג משמעותי עבורי השנה. מעולם בישראל לא עברה הצעת חוק כזו בקריאה טרומית, זה הישג ענק ואני מתכוון לדאוג לרשת בטחון אמיתית לעצמאיים".
צילום: אריאל זנדברג

עוד צעירים מבטיחים...