ערן סויסה

38, כתב בידור ותקשורת, "ישראל היום"

"להסעה שהסיעה אותי לישיבה בה למדתי, הייתי יורד עשר דקות לפני הזמן כדי להספיק לקרוא את העמוד האחורי בעיתונים בזמנו, זה נשמע פשוט, אבל זה מאוד לא עבור מי שהיה ישן עם נעליים כדי להרוויח עוד שתי דקות בבוקר"
ערן סויסה הוא אחד מכתבי הבידור הבולטים שיש היום בישראל. מלבד פרסומיו בישראל היום, סויסה מחזיק עמודי רשתות חברתיות פעילות ובהם עמוד אינסטגרם פעיל, שאחריו עוקבים לא פחות מ-220 אלף איש, והוא מהווה מוקד תוכן מסביב לשעון כולל פינות קבועות וסגנון עיצובי.
את הדרך לשם סלל סויסה בעבודה קשה. "התגייסתי לגל״צ בגיל 18 ומאז לא היה לי יום חופש אחד" מספר ופורט את תפקידיו השונים בתחום התקשורת עד הזה הנוכחי, "שש שנים במעריב בתפקיד כתב הבידור, סגן עורך ״רייטינג״ ועורך nrg ברנז׳ה".
"בעשור האחרון אני כתב הבידור של 'ישראל היום', כותב את המדור ״סויסה כבר יודע״ וכתב מגזין סוף השבוע ״שישבת״. חוץ מזה, מתפעל את כל מה שהתקופה כופה עליי - אינסטגרם (227k), טוויטר (17.1k) וטיקטוק (15k)". 
בהזדמנויות שונות כבר חשף סויסה את הרקע שמגיע ממנו כילד בארון בבית דתי. הוא מספר על הניצוצות הראשונים שלו לעולם דיווחי הבידור ומספר, "להסעה שהסיעה אותי לישיבה בה למדתי, הייתי יורד עשר דקות לפני הזמן כדי להספיק לקרוא את העמוד האחורי בעיתונים בזמנו, וזה אומנם נשמע פשוט, אבל זה מאוד לא עבור מי שהיה ישן עם נעליים כדי להרוויח עוד שתי דקות בבוקר. אולי בדקות הללו מחוץ למכולת ובשיא הקור בניתי את היסודות של העתיד שלי מבלי שהתכוונתי לכך".
"היום אני לא בן אדם של חלומות (כיף איתי במסיבות)" מעיד סויסה, "אבל כן בן אדם של אתגרים והזדמנויות וכשעובדים קשה שניהם מגיעים", אומר העיתונאי ומוסיף, "אני משתדל לעשות את הבחירות הנכונות". 
השנה השתתף סויסה בסדרת הדוקו ריאליטי, "יס מן" ב-yes, בה חשף את עצמו לתהליך שהוביל אותו חנוך דאום בעקבות היציאה המורכבת שלו מהארון מול משפחתו, ולראשונה למעשה יצא מעולם התקשורת הכתובה לתקשורת המדוברת, הוא מבקש לציין את ההשתתפות בסדרה כאירוע משמעותי לצד שתי מהפכות ציבוריות שהוביל באמצעות עמוד האינסטגרם שלו.
מדובר בשתי מחאות שהתחילו אצלו בעמוד האינסטגרם והגיעו עד לבמת מקבלי ההחלטות, בנקודות שנוגעות לכל בית בישראל, "החלטת מועצת הרשות השניה לקצר את מהדורות החדשות הגיעה בעקבות מחאה שהובלתי ברשת", כך באמצעות שיתוף עוקביו בנושא אורך המהדורות וביכולת שלהם להשפיע באמצעות תלונות לרשות השניה, הוצף נציב תלונות הציבור ברשות באלפי פניות לקיצור המהדורות, שגררו הכרעה בנושא לקיצורן.
הישג נוסף שרשם לעצמו סויסה הוא ביקור בכנסת, הפעם כדובר בוועדה, "דיברתי לראשונה בכנסת בעקבות סערת הפוטושופ שהתפשטה לכל מקום", גם כאן מדובר במחאה שהוביל, או יש לומר הסעיר דרך עמוד האינסטגרם שלו, וגרר דיון ציבורי חשוב על תרבות הפוטושופ של ידוענים ברשתות, והשפעתה על בני הנוער והעוקבים.
צילום: פיני סילוק

עוד צעירים מבטיחים...