אילן מיסאנו

26, מנהל תכנית האקסלרטור של גוגל, ויועץ בתחום החדשנות הרפואית

"כיהודי-איטלקי, תמיד חלמתי לחיות בישראל. לכן החלטתי ללמוד בטכניון - מוסד שאפשר לי לשלב בין מצויינות לציונות"
אילן מיסאנו, בן 26. "נולדתי וגדלתי ברומא וכיום אני גר בתל אביב. אני בוגר תואר בהנדסה ביו-רפואית מהטכניון וכיום אני יועץ בתחום החדשנות הרפואית ומומחה ב-Google ישראל בתפקיד Program Manager, Startup Growth Lab".
או בעברית: ממנהל תכנית האקסלרטור של גוגל.
הכל התחיל אי שם בשנות התיכון שלו, ובדרך מעניינת למדי, "בגיל 16 התקבלתי לתוכנית בשם StartupBus שנמשכה שלושה ימים והשתתפו בה 20 אנשים מרחבי איטליה. האתגר שלנו היה להמציא סטארט-אפ תוך כדי נסיעה באוטובוס, ולהציג אותו לקרנות ההון המקומיות. זה היה הרגע שבו נחשפתי לראשונה לחיבור בין כישורים עסקיים לבין טכנולוגיות חדשניות - והבנתי שזה מה שמעניין אותי".
"בשנה האחרונה של בית הספר התיכון, הקמתי את Selfienator - גאדג'ט שפיתחתי למכשירים חכמים. המותג זכה להצלחה בשוק ולסיקור נרחב באיטליה ובעקבותיו נכנסתי לנבחרת הצעירים המבטיחים של ארגון Maker Faire לשנת 2014".
למיסאנו לא היה די בהישגים שצבר עוד לפני תום התיכון, והוא כבר שעט הלאה, תוך שהוא ממש חלום נוסף שלו - ציונות. "ההצלחה בפן העסקי עודדה אותי להמשיך ולצבור ידע כדי להקים מיזם שיהיה לא רק מוצלח מבחינה עסקית, אלא גם בעל ערך מוסף חיובי. החלטתי ללמוד הנדסה ביו-רפואית ובמקביל, כיהודי-איטלקי, תמיד חלמתי לחיות בישראל. לכן החלטתי ללמוד בטכניון - מוסד שאפשר לי לשלב בין מצויינות לציונות". 
"במהלך התואר, קיבלתי מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית כלים מדהימים והתעודדתי לשלב עבודה בתחום על מנת לצבור ניסיון פרקטי", מספר מיסאנו, "העבודה הראשונה שלי הייתה בסטארט-אפ בשם MedicVision, שעסק בפיתוח פתרונות לעיבוד הדמיות ל-MRI ו-CT. לאחר מכן, עבדתי במחלקת השיווק של P&G בצוות פמפרס בישראל".
"היום אני ב-Google ישראל בתפקיד Program Manager, Startup Growth Lab. מטרתה התכנית היא להאיץ את הצמיחה הגלובלית של סטארט-אפים ישראלים עם המיטב שיש לגוגל להציע. בתפקיד זה אני מצליח לשלב בין הידע האֲנַלִיטִי שצברתי בתואר לבין הניסיון שלי בעולם היזמות. בנוסף, אני מייעץ לחברה אירופאית של הפצת מכשור רפואי וחברות פארמה לגבי חדשנות רְפוּאִית, עם התמקדות מיוחדת בתחום הטלרפואה ובריאות דיגיטלית".
"כילד, נהגתי ללכת לחנויות הנעליים של משפחתי ברומא, שם נחשפתי לראשונה לאמנות המכירה והעסקים. סיקרן אותי להבין מה גורם למוצר להצליח ולכך שאנשים יהיו מרוצים ממנו" מספר מיסאנו, "היום אני מאמין שפיתוח וצמיחה של טכנולוגיות חדשניות יכולה לשפר את איכות חיינו ולייצר ערך חיובי לעולם". 
"החלום המקצועי שלי הוא להמשיך לפעול לקידום סטארט-אפים ולנסות לצמצם את החסמים בשוק הגלובלי המונעים ממוצר מצוין להגיע למי שזקוק לו. השאיפה שלי היא לסייע בקידום של יזמים עם פוטנציאל ליצור משהו גדול, כך שתהיה להם הזדמנות אמיתית לעשות זאת".
מיסאנו מספר על החוויה הקשה כאיטלקי שלא חי באיטליה, בזמן מגיפת הקורונה שתקפה קשות את ארץ המגף: "בעת מגפת הקורונה, שהעולם עצר מלכת ואמצעי התקשורת דיווחו על המתרחש באיטליה מולדתי, לא יכולתי להישאר אדיש למצב בו אזרחים ואזרחיות מתקשים בקבלת טיפול רפואי בשל העומסים הכבדים בבתי החולים. לכן, בתפקידי כיועץ של חברות ביו-רפואה באיטליה, פעלתי לשילוב והפצה של טכנולוגיית טל-רפואה ישראלית שהוטמעה במהרה בעשרות ערים באיטליה, ואפשרה רפואה מרחוק לחולים כרוניים רבים, שעבורם הגעה לבית החולים הייתה בגדר סכנת חיים".
באדיבות המצולם

עוד צעירים מבטיחים...