כסף וצרכנות

מחירי האלכוהול לקראת זינוק, בכמה יעלו?

אחרי עליות המחירים שמורגשות בכל פינה, הסוף למגמה נראה רחוק, כשכעת אחרי העלאת מס האלכוהול, מחירי המוצרים בקטגוריה צפויים לעלות בשיעורים של עד עשרות אחוזים
מערכת ice | 
אלכוהול (צילום UNSPLASH)
מחירי האלכוהול לקראת זינוק משמעותי. מס האלכוהול הצמוד למדד המחירים עלה בשבוע שעבר ב־2.04 שקל ל־87.04 שקל לליטר של 100% אלכוהול. מדובר בתוספת מס של קצת יותר מחצי שקלים לליטר משקאות עם תכולת אלכוהול של 40%, אבל העובדה הזאת לא מונעת מהזנקת מחירים בפערים גדולים מהמצופה.
אלא שמחירי המוצרים זינקו באחוזים בודדים במקרה הטוב ובעשרות אחוזים במקרה הפחות טוב. זאת לצד העלייה שחלה גם בעקבות מס הסוכר שמשפיע על סירופים שמשקאות מסוימים מתבססים עליהם.
עליות המחירים צפויים להגיע להיקפים של של 3% במוצרים הזולים יותר כמו בירות וודקה. וויסקי ממותגים זולים יחסית גם יעלה בשיעורים נמוכים יחסית ואילו משקאות יוקרתיים יותר ובהם מותגי והוויסקי היקרים, יעלו בשיעור של מעל ל-10%.
גם בגזרת היינות צפויה עליית מחירים אפילו דרמטית יותר.  מותג היינות טפרברג העלה את מחירי היינות בשיעור של כמעט 20%, ובגזרת מותגים הזולים יותר מעלים בשיעור גבוה גם כן, אם כי שפוי יותר, עם זינוק של כ-8% ליינות מסדרת סלקטד של כרמל. מותגי הברנדי שמשווקת כרמל עלו גם הם בשיעורים גבוהים של כ-10%.
 
התירוצים לעליות המחירים מתרכזים בהתייקרות עלויות השינוע, כוח האדם, העלאת המסים השונים ועוד. האלכוהול לא לבד, לאחרונה עלו המחירים של מוצרי צריכה שונים החל מקבוצת המותגים של אסם-נסטלה לפני כשבועיים, ומאז עליות המחירים מדווחות כל העת.
עוד טענה שיכולה להסביר את העליות של המשקאות האלכוהוליים היא ביקוש ברחבי העולם לצד המיסוי החדש בישרטל – שני הגורמים האלה פותחים ליבואניות פתח להזנקת מחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה