קריפטו

ביטקוין ואת'ריום בבוקר בלהות: מחיקה של עשרות אחוזים בקריפטו

שוק הקריפטו מגיב גם הוא באופן שלילי מאוד לתקיפות שמתרחשות באוקראינה אחרי הכרזת המבצע של פוטין לפנות בוקר. בקרב המטבעות החזקים נרשמות מחיקות של עשרות אחוזים
מערכת ice |  2
קריפטו (צילום pixabay)
התקיפה ברוסיה משפיעה על השווקים והסחורות, ובתוך כך, גם בגזרת המטבעות הקריפטוגרפיים נרשמות הבוקר ירידות חדשות וכואבות. ביטקוין מאבד הבוקר 9.0%, ומחירו יורד לשפל של 35,434.16 דולר, מה שמנקז את השבוע האחרות להתרסקות של 19.6% משווי המטבע. שווי השוק של ביטקוין מגיע ל-671 מיליארד דולר.
את'ריום רושם גם הוא צניחה חדה של 12%, מה שמוביל את התמונה השבועית שלו להפוך לאדום בוהק עם אובדן של כמעט רבע מערכו - 24% פחות מהערכים שרשם בשבוע שעבר, הישר לשווי שוק של 284 מיליארד דולר ומחיר של 2,364.40 דולר.
קרדאנו רושם את ההתרסקות היומית הגדולה ביותר ומאבד רק ב-24 השעות האחרונות 17%, שמביאים אותו לציין ירידה שבועית חדה של 29% מהערך שלו. שווי השוק של קרדאנו לאור הירידות עומד על 24 מיליארד דולר, והוא מידרדר למקום השמיני בטבלת השוק.
 
גם ביננס קוין מצטרף ל'חגיגת' הירידות ומאבד 11.5% מערכו היום. מחירו של ביננס עומד כעת על 336 דולר, ושווי השוק שלו נעמד על 56 מיליארד דולר. בגזרה השבועית ביננס מסכם כמו חבריו לטבלה ורושם שבוע שלילי עם ירידה של 21.5%.
הפלישה לאוקראינה גררה את השוק הפיננסי בעולם כולו לסיחרור, עם הכרזות הסנקציות הכלכליות על רוסיה בעקבות צעד הפלישה שנקטה. בתוך כך, הנפט הגולמי רשם הבוקר זינוק ושבר שיא של שמונה שנים במחיר לחבית, זטת למרות הניסיונות של ביידן למנוע פגיעה בשוק האנרגיה העולמי.

שי דתיקה מנכ"ל ומייסד חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX: "יציאתה של רוסיה לפעולה צבאית באוקריאנה מביאה עימה אפקט כלכלי שהחל בסנקציות על רוסיה. במעגל הראשון - בין אם חברות רוסיות אשר מייצאות לאירופה/ארהב בשל הקפאת הפעילות קו הזה ובאופן דומה חברות אמריקאיות/אירופאיות אשר מייצאות לרוסיה, הן יינזקו בטווח המיידי. במעגל השני – אלו הגורמים אשר עובדים עם אותן חברות.  לעומת זאת,  חברות נשק, מוצרי מזון ומוצרי צריכה - יעלו. במעגל השלישי- מדובר על מחיר היחסיות אם קיימת ירידה בחלק מהשוק, המחיר היחסי של השאר יירד ויווצר כאן אפקט דומינו.
מעגל רביעי - תחושת הפאניקה הכללית אשר קיימת כרגע. ייקח כמה ימים, יירגע, חישוב מסלול מחדש, ואז תהיה התפכחות  ואיזון.  מה שיחזיר אותנו למעגל הראשון והשני אך עם הבנתו של המצב.
אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של בנק Hyposwiss: נראה כי התקיפה הרוסית על אוקראינה משפיעה השפיה כלכלית נרחבת אך גם בגזרת המטבעות הקריפטוגרפיים. ניתן  לראות שמגמת הירידה של הביטקוין ממשיכה עת נחתך מעל למחצית משוויו בנובמבר2021 שעמד על כ- 70K$. כמובן שההשפעה כל מטבעות קריפוטגרפיים נוספים מושפעים בהם האת'ריום שירד בכ- 9%. צפוי להסתמן סופ"ש של טלטלות בהמשך למבצע עליו הכריז פוטין ושווקי הקריפטו יכנסו גם הם לאי וודאות".
פוטין הכריז על תחילת המערכה לפנות בוקר, עם הודעה על תחילתו של מבצע צבאי באוקראינה. בעולם מגנים את ההחלטה הרוסית לתקוף, ועל אף ההכרזות של ביידן כי לא מתכנן לכבוש את אוקראינה, הדיווחים מצביעים על תקיפות נרחבות במדינה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הביטקוין יגיע לשוי אדיר לפני 2030
    אל תאמינו להם 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא יקנה היום יבכה- פנסיה לא תהיה לאף אחד פה אז תדאגו לרכוש קצת קריפטו שלא תגמרו מתחת לגשר
    סגור
  • 1.
    כן
    כן 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח
    סגור