השוק
סלקום ברבעון שיא: כל המספרים והדיבידנד הענק
חברת התקשורת מציגה תוצאות מרשימות ברבעון השלישי עם רווח נקי של 76 מיליון שקל והכרזה היסטורית על חלוקת 200 מיליון שקל למשקיעים
סלקום חוגגת - חברת התקשורת הכריזה היום על תוצאות שמסמנות נקודת מפנה משמעותית: הרווח הנקי הרבעוני זינק ב-36% ל-76 מיליון שקל - השיא רבעוני של העשור האחרון.
ויש גם פרס גדול למשקיעים: חלוקת דיבידנד של 200 מיליון שקל, הראשונה מזה 12 שנים.
התוצאות הכספיות מעידות על שיפור משמעותי בכל החזיתות. ההכנסות משירותים ללא קש"ג צמחו ל-747 מיליון שקל, עלייה של 32 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA המתואם הגיע ל-369 מיליון שקל, גידול של 15 מיליון שקל, ושיפור נוסף של 18 מיליון שקל מהרבעון הקודם.
ברבעון השלישי התזרים החופשי הסתכם ב-111 מיליון שקל, זינוק של כמעט 20% לעומת השנה שעברה. מתחילת השנה, התזרים המצטבר הגיע ל-308 מיליון שקל - הנתון הגבוה ביותר מכל שנה שלמה בחמש השנים האחרונות. זה הכסף שמאפשר לסלקום לחזור ולחלק דיבידנדים אחרי תקופה ארוכה של צמצומים.
אחד הנתונים המרכזיים בענף הסלולר הוא ה-ARPU - ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי. בסלקום הוא הגיע ל-40.5 שקל, שיא של חמש השנים האחרונות, עלייה של 1.5 שקל לעומת אשתקד.
זה אולי נשמע כמו סכום קטן, אבל כשמכפילים אותו ב-3.6 מיליון מנויים, זה הופך להכנסה שנתית של מאות מיליוני שקלים.
במגזר הנייח, ה-ARPU באינטרנט זינק ל-100.3 שקל לחודש, עלייה של 7.5 שקל. סלקום הוסיפה 37,000 מנויי סיבים במהלך השנה, וכיום כ-90% מלקוחות האינטרנט שלה משתמשים ברשת הסיבים המהירה.
מבחינת גיוס לקוחות, סלקום הוסיפה 74,000 מנויי סלולר במהלך השנה - נתון חזק בשוק תחרותי במיוחד. היא גם הוסיפה 3,000 מנויי טלוויזיה, והגיעה למצבת של 275 אלף מנויים בתחום.
במהלך הרבעון, סלקום השלימה את מכירת כל החזקותיה ב-IBC (חברה לניהול תשתיות תקשורת) תמורת 520 מיליון שקל. העסקה צפויה להניב רווח לפני מס של כ-400 מיליון שקל, שעיקרו רווח הון שיוכר ברבעון הרביעי.
החוב הנטו ירד ל-1.464 מיליארד שקל, עוד לפני קבלת התמורה ממכירת IBC. כשהכסף יגיע, המצב הפיננסי של סלקום יהיה חזק עוד יותר.
בהשוואה לתוצאות של שתי המתחרות העיקריות, סלקום מציגה תמונה מעורבת. פרטנר דיווחה על רווח נקי של 90 מיליון שקל ברבעון (גבוה יותר מסלקום), עם ARPU של 44 שקל בסלולר ו-95 שקל באינטרנט.
פלאפון הגיעה לשיא של עשור בהכנסות משירותים עם 381 מיליון שקל, וה-ARPU שלה עמד על 48 שקל - הגבוה ביותר בשוק. סלקום מפגרת מעט בהכנסה הממוצעת למנוי, אבל היא מובילה בתזרים המזומנים ובשיפור הרווחיות לאורך זמן.
ברקע לתוצאות העסקה הגדולה בענף ממשיכה להתבשל: פלאפון חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל תמורת 2.1 מיליארד שקל. אם העסקה תקבל אישור רגולטורי, היא תשנה את מפת הכוחות בשוק הסלולר הישראלי ותיצור שחקן חזק עוד יותר.
אולם גורמים בכירים בשוק מביעים ספקנות. "אני מתקשה לראות את זה קורה", אמר ל-ice אחד הבכירים בענף. "יכול להיות שהמטרה בהתקשרות עם פלאפון היא רק להעלות את המחיר. תיאורטית, גם הביזנס של הוט בטלוויזיה יכול להיות מעניין עבור אחד השחקנים הגדולים, אבל ההסתברות לקבל אישור נמוכה, מה גם שהוט בירידה".
"התוצאות הן תוצר ישיר של יישום האסטרטגיה העסקית שאנו מובילים בסלקום, למיקוד וצמיחה בכל תחומי הפעילות לצד חיזוק האיתנות הפיננסית של החברה והגדלת הרווחיות", מסר אלי אדדי, מנכ"ל סלקום.
עוד ב-
"הדוח משקף שיפור מתמשך בתוצאות ושורת פעולות שביצענו, שמטרתן חיזוק מבנה ההון ומיקוד במגזרי הליבה של החברה. נמשיך לממש את תוכנית הצמיחה שלנו, בין היתר באמצעות קידום חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית, במטרה לשפר את מבנה ההוצאות ולשדרג את חוויית הלקוח על מנת להמשיך ולחזק את מעמדה של סלקום כחברת התקשורת המובילה בישראל", הוסיף אדדי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



