השוק

צחי אבו: לא נעשה יותר נדל"ן מניב בחברה הפרטית

איש העסקים צחי אבו אומר בראיון ל-ice שחברת הענק הפרטית תתמקד בנדל"ן במגורים ותשביח קרקעות שיש לה אבל מכאן והלאה, את הנדל"ן המניב המסחרי הוא ירכז בחברה הציבורית - ארנה גרופ' - שהשלים את רכישת השליטה בה לפני 10 חודשים
ניצן כהן |  4
צחי אבו (צילום נוגי צור)
איש העסקים צחי אבו מוכר היטב בעסקי הנדל"ן של אשדוד. אשדוד היא עיר מפותחת שממשיכה להתפתח ומושכת אליה סוגים שונים של אוכלוסייה כשמה שמאפיין את העיר זה הכיוון פנימה. העיר ששוכנת לחופו של הים התיכון הצמיחה בתוכה סוגים שונים של אנשי עסקים כשהמוכר שבהם הוא ג'קי בן זקן שלימים הסתבך בפלילים ואף יש בכלא.
אבו טס עד שנת 2021 מתחת לרדאר. הוא פחות מוכר בשוק ההון אבל מוכר מספיק כדי ש- 10 חודשים בלבד אחרי שרכש את השליטה בחברה הציבורית, קיבל אמון של המשקיעים שהזרימו להנפקת המניות שהתבצעה ביום רביעי האחרון, הוזרמו ביקושים של 236 מיליון שקל ואבו, לו היה שחקן בעל ראות קצרת טווח היה אמור לשתות את כל הכסף, אבל החליט לקחת "רק" 126 מיליון שקל ולתת לשוק להכיר אותו יותר טוב.
 
אבו אומר בראיון ל-ice כי חברת הענק המשפחתית הפרטית, שמטבע הדברים היא מקור ההון של המשפחה ומכאן החשש מפני ערבוב עסקים בינה לבין החברה הציבורית, תתרכז בעסקי הנדל"ן למגורים. תשביח את הקרקעות שכבר יש לה בתחום הנדל"ן המסחרי אבל זהו. מכאן החברה הציבורית תרכוש קרקעות לנדל"ן מסחרי מניב והיא (ארנה גרופ' הציבורית) תהיה זו שתרכז את הפעילות המניבה של המשפחה.
- לקחת עכשיו מהשוק 126 מיליון שקל, יש לכסף הזה ייעוד?
"התמורה מההנפקה מכוונת לחזק את מבנה ההון של החברה וזה אחרי הרבה שנים שלא הייתה בה פעילות. ב-10 חודשים חיזקנו את החברה ועכשיו אנחנו יוצאים לעסקאות חדשות שלשם מכוון הכסף הזה. עשינו את העסקה בלימסול אבל ארנה גרופ' זו הפלטפורמה שלנו לנדל"ן מניב. כלומר כל מה שהוא לא למגורים. את זה אני עושה בעסקים הפרטיים שלי. המימון ילך לעסקאות חדשות שנבדקות כרגע בדגש על ישראל".
- בוא נרחיב קצת על הכיוון שאתה לוקח את אליו את ארנה גרופ'.
"החזון שלי לחברה, ואני רואה אותה כאחת החברות של קבוצת יחיאל כפלטפורמה לנדל"ן מניב שלא למגורים. המשמעות בפועל היא שמכאן להבא זו תהיה הפעילות הציבורית שלנו בתחום. אנחנו נפסיק לעשות עסקאות לנדל"ן מניב שהן לא בחברה הציבורית כשבפרטית שתהיה פעילות הנדל"ן למגורים והמסחרי תהיה בציבורית.
"אני רוצה להסביר רגע, קרקעות שיש ביחיאל אבו הפרטית ומיועדות לפעילות מניבה ומסחרית, נמשיך לפתח אותן אבל מכאן ולהבא, קרקעות חדשות לנדל"ן מניב ומסחרי - נעשה בארנה הציבורית".
- כמה אתה חשוף להתפרצות המחודשת של הקורונה?
"את הטראומה שעברנו ב-2020 כל הציבור זוכר. אני לא רואה את המשק חוזר לכיוון הזה. הנכס העיקרי שלנו הוא באשדוד והוא משמעותי מאוד עבורנו. הוא מרכז מסחרי פתוח על 100 דונם ויש שם 60 אלף מ"ר מסחרי פתוח - אבל אני לא רואה את הפניקה חוזרת.
"שים לב, אנחנו יכולים לראות את שוק המשרדים. לפני שנה וחצי דיברו שהשוק הזה גמר את הקריירה, והיום אנחנו רואים את השוק משגשג, אפילו יותר משוק המגורים. אנחנו חוזרים למציאות שאפשר לחיות ליד הקורונה. אנשים לא מוותרים על בילוי בגלל הקורונה".
- הפוטנציאל של הקרקע באשדוד לא מוצתה כבר? היא לא מגולמת במחירים של המניה?
"אשדוד זה נכס שיושב על חטיבת קרקע מאוד משמעותית בעיר. כל הפיתוח של העיר נמצא שם. אושרו מסביב למתחם שלנו אלפי יחידות דיור. כל זה כבר יצא במכרזים של רמ"י ויש פוטנציאל השבחה משמעותי בחטיבת הקרקע שלנו שם".
- אמרת שאתה מכוון את תמורת ההנפקה לרכישות חדשות - אתה יכול להרחיב?
"כרגע לא. אבל באופן עקרוני אני יכול להגיד לך שכל עסקה עם פוטנציאל השבחה מעניינת אותי בלי זה - לא מעניין אותי". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אבו
    איצקו 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 3
    עוד חזיר קפיטליסטי בתחפושת של כבשה
    סגור
  • 3.
    יזם גבר משלם עמלות תיווך כמו שצריך ובזמן בגלל זה יש שפע
    יוני 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפרנס המון משפחות אחרות צדיק ולכן אלוהים שולח לו שפע של פרנסה והצלחה לו למשפחתו ולחברות בבעלותו . רק הערה קטנה צריך להיות יותר זמין ולתת מענה ככה יותר מכבד וקל לעבוד ולהציע עסקאות .
    סגור
  • 2.
    צחי יהודי טוב ואיש עסקים מצליח
    גילי 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהיכרות אישית
    סגור
  • 1.
    רק אל תגע לנו בדיונה
    הפורום הירוק 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש למשפחה מספיק כסף כדי לא לגעת בדיונה הדרומית לרובע י"ז שגם המשפחה גרה שם. רמ"י החזירה כספים לאבי המשפחה שקנה שם שטחים , אבל השאיר לעצמו עוגנים כדי להשתלט על השטח שגובל בבאר טוביה. טוב עשתה המועצה כשדחתה את ניסיון ההשתלטות הזה. אנחנו עוקבים ושומרים!!
    סגור