השוק

הישג מרשים לאשטרום: חתמה על הסכם בשווי 270 מיליון דולר

אשטרום הודיעה על אבן דרך נוספת לחברה בפעילות האנרגיה המתחדשת בארה"ב לאחר שחתמה על הסכם בהיקף של 270 מיליון דולר להקמת פרויקט סולארי בטקסס במימון בנק הפועלים וקבוצת בנקים בינלאומיים נוספים
מערכת ice | 
איציק מרמלשטיין, מנכ"ל אשטרום אנרגיה מתחדשת (צילום באדיבות החברה,unsplash,pexels)

ציון דרך משמעותי לקבוצת אשטרום בפעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת בארה"ב. הקבוצה הודיעה היום, כי חברת הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, חתמה עם קבוצת מלווים על הסכם סגירה פיננסית בהיקף של כ-270 מיליון דולר, עבור פרויקט  האנרגיה הסולארית Tierra Bonita (טיירה בוניטה), שהיא מקימה בטקסס, ושהינו בהספק של כ-400 מגה ואט. קבוצת המלווים מונה חמישה בנקים מובילים: Bayerische Landesbank, ING Capital, Rabobank, Société Générale, ובנק הפועלים.

כחלק ממימון הפרויקט חתמה אשטרום אנרגיה מתחדשת על הסכם למכירת זיכויי המס האמור מהפרויקט, לגוף מוסדי אמריקאי, המדורג בדירוג בינלאומי של Aa3, ע"י סוכנות הדירוג Moody's, כאשר התמורה הכוללת מההסכם מסתכמת בכ-300 מיליון דולר לתקופה של 10 שנים.
הסכם זה הינו בהתאם לחוק ה- IRA) Inflation Reduction Act) המסדיר, בין היתר, את האפשרות למכור את זיכויי המס בגין ייצור החשמל בפועל של הפרויקט לתקופה של 10 שנים לצדדים שלישיים. בנוסף, בהתאם לחוק החדש, הפרויקט זכאי להטבת מס משמעותית נוספת כחלק מהיותו באזור המוגדר כ-Energy Community, אשר מזכה את החברה בהטבה של 10% נוספים על זיכויי המס שייצר הפרויקט. 
הפרויקט החל הקמה בחודש ינואר השנה והשלמתו מתוכננת לסוף שנת 2024. החברה צופה לפרויקט בשנת ההפעלה הראשונה שלו הכנסות בסך של כ-60 מיליון דולר, ו-EBITDA, ממכירת החשמל וזיכויי המס, בסך של כ-55 מיליון דולר. ההכנסה השנתית וה-EBITDA המוערכות כוללות את מרכיב מכירת החשמל, הכנסות אחרות בגין מכירת זיכויי המס, הטבת המס ומכירת התעודות הירוקות של הפרויקט.
הסכם המימון עצמו הינו במתכונת של מימון פרויקטאלי לתקופת ההקמה, ולאחר השלמת ההקמה, תומר ההלוואה, בסמוך להפעלה המסחרית של הפרויקט, להלוואה ארוכה לתקופה של 5 שנים מתוך תקופת ההקמה. יצוין, כי הסגירה הפיננסית במלואה הינה במתכונת ללא זכות חזרה (Non-Recourse), כאשר כנגד ההלוואה משועבדות הזכויות בפרויקט. 



פרויקט Tierra Bonita הינו פרויקט סולארי בהיקף משמעותי בטקסס ארה"ב, המשתרע על פני שטח של כ-9,000 דונם ושההספק שלו הינו כ-400 מגה וואט, היקף החשמל שהפרויקט מייצר בשנה אחת (כ- 60,000 בתי אב) יכול לספק את צרכי החשמל של כלל בתי האב בכפר סבא ורעננה יחד. אשתקד חתמה חברת הפרויקט על הסכם למכירה של כ- 60% מהחשמל שייוצר בפרויקט, בהספק כולל של כ-235 MWdc, וכן של התעודות הירוקות, בגין החלק הנמכר, לחברת CPS Energy, שהינה חברת החשמל העירונית של סאן אנטוניו בטקסס, המדורגת בדירוג בינלאומי שלAa2  ע"י סוכנת הדירוג Moody’s. על פי תנאי ההסכם, יסופק החשמל במחיר קבוע, לתקופה של 20 שנה. בנוסף, נחתם גם הסכם הקמה עם קבלן הקמה בארה"ב, והסכם לרכישת הפאנלים הנדרשים לפרויקט. 

בשנים האחרונות\ מימן בנק הפועלים עשרות עסקאות בתחום ה-ESG, אותו מוביל הבנק במערכת הפיננסית, וביניהן בתחום מימון פרויקטי האנרגיות המתחדשות: בתחילת העשור הקודם הבנק היה החלוץ במימון פרויקט פוטו וולטאי קטורה סאן ובעקבותיו מומנו מאות פרויקטים נוספים בהיקף יצור של מאות מגה וואט. במחצית העשור הקודם הבנק היה הראשון לממן את חוות הרוח הראשונה בארץ, פרויקט סירין - גלבוע ואחריו שני פרויקטים גדולים נוספים ברמת הגולן - חוות רוח עמק הבכא וחוות רוח בראשית - בהיקף מצטבר של מעל 300 מגה וואט. בנוסף מימן הבנק פרויקט ייחודי תרמו-סולארי "מגלים" בהיקף של 120 מגה וואט באשלים. הבנק מוביל את מימון פרויקט אגירה שאובה כוכב הירדן, מתקן לאגירה וניהול יעיל של רשת החשמל בהיקף של 340 מגה וואט.
אשטרום אנרגיה מתחדשת פועלת במספר שווקים גיאוגרפים עיקריים בדגש על ארה"ב ואירופה. פרויקט זה הוא חלק ממספר פרויקטים בארה"ב בהם מחזיקה החברה בטקסס ובאיידהו בארה"ב. פרויקטים אלו, הכוללים גם את הפרויקט הנוכחי, נמצאים בשלבי ייזום ופיתוח שונים, והיקפם הכולל עומד על כ-2,500 מגה וואט. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה