משפט

מנדלבליט משאיר אבק כשיעזוב: עסקת טיעון עם יעקב ליצמן

היועץ המשפטי לממשלה מנקה את השולחן לפני הפרידה שלו וסוגר הסדר טיעון שלישי מול נבחרי ציבור לאחר אריה דרעי וחיים כץ. ח"כ ליצמן: "אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה". ח"כ קריב: " חייבת לכלול הטלת קלון"
אביחי דלאל |  3
יעקב ליצמן (צילום לעמ)
כתב אישום במסגרת הסדר טיעון הוגש היום (חמישי) נגד שר הבריאות לשעבר, יעקב ליצמן. מדובר בעסקת הטיעון השלישית שנסגרה עם נבחרי ציבור ביניהם ח"כ חיים כץ, השר לשעבר אריה דרעי ולאחר המגעים להסדר טיעון נוסף עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובישיבת הממשלה בראשון  הקרוב תתקיים פרידה חגיגית מהיועמ"ש.
לפי כתב האישום, יעקב ליצמן ניסה להשפיע במסגרת תפקידיו כסגן שר הבריאות וכשר הבריאות על עובד ציבור שפועל תחת אחריותו במטרה להשפיע על עבודתו ועל חוות דעתו במהלך הליך משפטי. על פי עובדות כתב האישום, מלכה לייפר, הייתה בהליך הסגרה בין ישראל לאוסטרליה לאחר שהיא הואשמה בעבירות מין שביצעה כשהייתה מורה באוסטרליה ליצמן ניסה להשפיע בשלל תפקידיו על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים, המנהל המרכז הירושלמי לבריאות הנפש בירושלים וסגנו, מנהל בית החולים איתנים במטרה שישנו את חוות דעתם לפיהם לייפר כשירה לעמוד לדין לאחר שהתחזתה לחולת נפש במטרה לעצור את ההסגרה. 
היום היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש כתב אישום במסגרת הסדר טיעון. לפיו השר לשעבר, יודה בעבירות מרמה והפרת אמונים ויקבל עונש של מאסר על תנאי וקנס כספי של 2,800 שקל. כמו כן, ליצמן יתפטר מהכנסת בכדי להימנע מקלון. ותיק המעדניה בעניינו נסגר.
 
ח"כ יעקב ליצמן מסר בתגובה באמצעות באי כוחו עוה"ד ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר: "לאחר קיום שימוע ארוך ויסודי שהתקיים בראשות היועץ המשפטי לממשלה והתנהל בלב פתוח ובנפש חפצה, התקבלו מרבית טענותיו של ח"כ יעקב ליצמן. בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט. מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים. יודגש, כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית פעל ח"כ ליצמן למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפליה ועל פי החוק".
שרת התחבורה, מרב מיכאלי הגיבה: "‏הפרת האמונים של ליצמן בפרשת מלכה לייפר היא הפרת אמונים כלפי כל מי שאי פעם נפגעה או נפגע מינית. היא הפרת אמון במערכת, במדינה, בנבחרי הציבור שאמורים להגן על הנפגעות והנפגעים מפני התוקפים ולא על התוקפים והתוקפות מפני רשויות אכיפת החוק. לאט לאט השורות מתנקות מהשחיתות".
גם יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, גלעד קריב תקף: "עסקת הטיעון עם ח"כ ליצמן חייבת לכלול הטלת קלון. שר המנצל את מעמדו על מנת למנוע הסגרה של חשודה בעבירות מין בקטינות, מפר אמונים לא רק כלפי המדינה אלא כלפי כל ילד וילדה הזקוקים להגנה מפני אלו המבקשים לחנוק את זעקתם. אם הפרת אמונים מסוג זה אינה גוררת קלון, ספק גדול אם יש עדיין תוקף למושג משפטי וערכי חשוב זה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכל מושחת פה ורקוב ...
    אזרח 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מצטט את רזי ברקאי ...המדינה ברחה לי ואין לי כוח לרדוף אחריה...
    סגור
  • 2.
    דרעי ליצמן מה אם דון קורלאונה ??? (ל"ת)
    דוד 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דרעי חכם. ליצמן חכם. חיים כץ חכם. ביבי הולך לכלא.
    ביסלי גריל 01/2022/27
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מודה לך ביבי, על העקשנות, הטפשות ובעיקר על זה שיש לך אשה ובן שכנראה סוללים את דרכך למעשיהו. בסוף המשפט תקבל גם קלון וגם מאסר. תבלה.
    סגור