מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: ברנאר ארנו התרסק; ירידות לכל המיליארדרים

עשירי העולם עברו שבוע קשה של הפסדים של מיליארדים. המיליארדר הצרפתי רשם את הירידה הגדולה ביותר בהונו בשיעור של 10.5 מיליארד דולר | דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס"
מערכת ice |  1
פורבס (צילום פייסבוק, אילוסטרציה)
דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס": המיליארדרים הגדולים רשמו ירידות חריפות בצמרת הדירוג, בחמישייה הראשונה לא נמצא אדם שרשם עליות בהון הנקי והנכסים. 
האיש העשיר בעולם, אילון מאסק איבד במהלך השבוע האחרון סכום מטורף של 7.3 מיליארד דולר והוא מוערך כעת בהון של 283 מיליארד דולר. בשבוע האחרון,  מייסד ומנכ"ל טסלה מימש יותר אופציות, לאחר שמכר מניות טסלה בשווי של 1.01 מיליארד דולר. עדיין יש למאסק אופציה לקנות עוד כ-10 מיליון מניות בסכום 6.24 דולר כל אחת, שהתפוגה של האופציה היא באוגוסט בשנה הבאה. 
לאחר מכן, מאסק אמר לעובדי SpaceX כי חוסר התקדמות בייצור המנועים יוצר "סיכון לפשיטת רגל". הוא הביע את הדאגה לגבי מנועי הראפטור בתזכיר של החברה ביום שישי, דיווח CNBC. מאסק אמר שייצור המנוע נמצא בפיגור ומעכב את ההתקדמות של Starship ו-Starlink עליהם הושקעו סכומי עתק.
את תחילת השבוע מאסק פתח בסערה לאחר שמניית טסלה עלתה ביום שני בלא פחות מ-5% לאחר שהמנכ"ל אילון מאסק פרסם תזכיר לעובדים, שקרא להם להתמקד במזעור עלויות, במקום לזרז הזמנות ברגע האחרון כדי להגיע ליעדי המכירות של החברה לסוף הרבעון. בהמשך השבוע, מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הכריז על מוצר מפתיע במיוחד של יצרנית הרכב החשמלי המובילה בעולם , משרוקית – ולמרות המחיר הגבוה, הוא אזל תוך זמן קצר.
 
ג'ף בזוס במקום השני, מייסד אמזון ובלו אוריג'ין רשם ירידה של 7.2 מיליארד דולר והוא מוערך ב-205.4 מיליארד דולר. ברנאר ארנו רשם את הירידה הגדולה ביותר מהלך השבוע האחרון בשיעור של 10.5 מיליארד דולר, מייסד תאגיד LVMH מוערך ב-198.7 מיליארד דולר.
ביל גייטס מייסד מיקרוסופט רשם את הירידה הקטנה ביותר של השבוע בשיעור של 2.1 מיליארד דולר והוא מוערך ב-139.5 מיליארד דולר, לארי אליסון מהדירקטוריון של טסלה וממייסדי אורקל ירד ב-4.4 מיליארד דולר והוא מוערך ב-127.5 מיליארד דולר. האישה העשירה בעולם, יורשת לוריאל, פרנסואה בטנקור מאיירז רשמה ירידה של 2.6 מיליארד דולר והיוא מוערך ב-88.8 מיליארד דולר ונמצאת במקום ה-12. והישראלי העשיר בעולם אייל עופר רשם ירידה של 200 מיליון דולר והוא מוערך ב-11.1 מיליארד דולר במקום ה-201.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למי שמתעניין
    שלום 12/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפסדתי ברבעון הזה 1500 שקל אני עם הון של 4599 מוזר שלא רשמו על זה כלום
    סגור