השוק

וורן באפט הפך לתורם הגדול בהיסטוריה, זה הסכום שהעניק

המשקיע האגדי הודיע כי תרם כארבעה מיליארד דולר ממניות ברקשייר האת'ווי לקרנות צדקה ובכך, העלה את סך התרומות שלו בכל חייו לשיא כל הזמנים. כל המספרים ומי ניצב אחריו, בפנים
מערכת ice |  1
וורן באפט (צילום טוויטר/ AppleInsider)
המשקיע האגדי וורן באפט הודיע כי תרם כארבעה מיליארד דולר ממניות הקונצרן שלו ברקשייר האת'ווי לקרנות צדקה עבור מתנת הקיץ השנתית ה-17 שלו. התרומה הזאת מביאה את סך התרומות שתרם במהלך חייו לשיא של 48 מיליארד דולר, כך על פי המגזין 'פורבס'.
מקבלי המניות הם אותן חמש קרנות שהוא תורם להן מדי שנה מאז 2006. קרן ביל ומלינדה גייטס, ממנה פרש באפט כנאמן לא פעיל ביוני האחרון, קיבלה כ-3.1 מיליארד דולר ממניות ברקשייר. קרן סוזן תומפסון באפט, שהוקמה על ידי אשתו המנוחה של אורקל, קיבלה מניות בשווי של כ-300 מיליון דולר, בעוד ששלושה ארגוני צדקה אחרים שהוקמו על ידי שלושת ילדיו קיבלו מניות בשווי של כ-200 מיליון דולר כל אחד: קרן שרווד, קרן הווארד ג'י באפט וקרן NoVo.
 
התרומה האחרונה של באפט מחזקת עוד יותר את מקומו כפילנתרופ הגדול ביותר בכל הזמנים. החל מינואר, פורבס העריך שהאורקל העניקה 46.1 מיליארד דולר לצדקה, וגברה על סגני האלופה ביל ומלינדה גייטס, שאיתם ייסד את התחייבות הנתינה ב-2010, בקצת יותר מ-10 מיליארד דולר. הוא האדם הראשון אי פעם שהעניק 48 מיליארד דולר.
חלק ניכר מהנתינה של באפט - בהיקף של כ-2 מיליארד עד 3 מיליארד דולר בשנה בשנים האחרונות - הועבר לקרן גייטס, שהביאה אותה לעבודה על יוזמות למניעת עוני ושיפור מערכות הבריאות והחינוך במדינות מתפתחות בארה"ב.
מגזין פורבס מעריך כי באפט, שלפי ההערכות הוא החמישי ברשימת עשירי העולם, היה שווה 100.2 מיליארד דולר בתום המסחר ביום שלישי, לפני שלקח בחשבון את המתנה האחרונה שלו. המשקיע בן ה-91 אמר שהוא מחזיק כעת ב-229,016 מניות Class A ברקשייר (בשווי של כ-95.2 מיליארד דולר) - כלומר הוא תרם קצת יותר ממחצית מ-474,998 המניות שהיו בבעלותו ביוני 2006, כאשר התחייב לראשונה לתרום כמעט את כולן. אבל המניות העולות של ברקשייר מקשות על באפט לעמוד בהבטחתו - הוא עדיין שווה יותר מפי שניים ממה שהיה לפני 16 שנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט אות ומופת
    אסף 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם כמשקיע וגם כאדם. הלוואי ועוד אנשים ומשקיעים ילכו בדרכו ולו נאחל עוד הרבה שנים של צלילות.
    סגור