מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: צוקרברג איבד 8.6 מיליארד דולר בשבוע

הצרות של מארק צוקרברג  לא מפסיקות, השבוע המיליארדר היהודי איבד מהונו סכום המוערך ב-8.6 מיליארד דולר. האם ביל גייטס עקף אותו? ומה עשו יתר האנשים העשירים על הכדור? | דירוג עשירי העולם
אביחי דלאל |  5
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
דירוג עשירי העולם על פי המגזין הבינלאומי "פורבס". האיש העשיר בעולם הוא מייסד "אמזון" והבעלים של חברת החלל "בלו אוריג'ין", ג'ף בזוס. השבוע פורסמו כמה מהמהלכים שג'ף בזוס עשה ביניהם הרעיון לרכוש את קבוצת הפוטבול דנבר ברונקוס, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יצא נגד המיליארדר ודרש ממנו לשלם בגדול את המס, הבטיח לשלם מענקים בגובה של 10 מיליארד דולר למאבק בשינויי האקלים וכמובן ההגרלות של בזוס לעובדי אמזון בסכומי עתק.
אחרי השבוע הדרמטי, בזוס איבד מהונו וכעת הוא מוערך בסכום עתק של 198 מיליארד דולר, בשבוע האחרון האיש העשיר בעולם איבד מהונו סכום של 3.9 מיליארד דולר, אך עדיין שומר על הפסגה נגד מתחריו.
במקום השני, מייסד "טסלה" ו"ספייסX", אילון מאסק. שבוע אחרי שהוציא את הטיסה האזרחית הראשונה לחלל וקיבל אפילו מחמאות מבזוס, הודיע כי טסלה תתחיל לקבל תשלום במטבע הקריפטוגרפי "דוג'קוין", תרם לבית חולים לילדים והודיע גם כי לא ימכור את אחד הנכסים שלו לאחר שנפרד מרוב הבתים שברשותו. איך זה השפיע על הונו? מאסק איבד במהלך השבוע סכום המוערך ב-500 מיליון דולר והוא כעת עם הון מוערך ב-195.2 מיליארד דולר.
במקום השלישי ניצב לו מנכ"ל ומייסד תאגיד LVMH. השבוע, ארנו מימן תערוכה במוזיאון של האחים הרוסים מיכאיל ואיוון מורזוב והשיק קולקציה חדשה של לואי ויטון עם תצוגה מקדימה לנשיא צרפת מקרון. ברנאר ארנו נמצא במקום השלישי עם 185 מיליארד דולר.
הדרמה נמצאת ללא ספק במקום הרביעי, ביל גייטס חזר למקום הרביעי לאחר מהפך עם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג. השבוע, ביל גייטס גייס מיליארד דולר לאנרגיה ירוקה וסיפק ריאיון שבו הוא סיפר על קשריו עם איש העסקים ועבריין המין ג'פרי אפשטיין. כעת הוא במקום הרביעי עם הון המוערך ב-132 מיליארד דולר, פער עצום מהמקום השלישי.
איך מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הגיע למצב הזה? פייסבוק נמצאת בצרות ענקיות. על פי סדרת תחקירים של וול סטריט ג'ורנל נחשף כי אינסטגרם גורמת לנערות לבעיות של דימוי עצמי והמחוקקים בארצות הברית דורשים תשובות.
השבוע גם בישראל יצאו נגד מייסד פייסבוק לאחר שעורכי הדין ד"ר מתן גוטמן וניר פרידמן הגישו בקשה תקדימית לאישור תובענה ייצוגית כנגד פייסבוק בשווי מוערך של מאות מיליארדי שקלים. הבקשה לאישור תובענה ייצוגית הגדולה בתולדות המדינה. הטענה: "מפלה נשים ועובדים מבוגרים ברשת החברתית". 
הניו יורק טיימס חשפו במהלך השבוע כי פייסבוק חתמה על הסכם לפיו צוקרברג יקדם תכנים חיוביים וסיפורים תומכי פייסבוק ויתרחק משערוריות וסקנדלים. כמו כן, בימים אלה צוקרברג ואישתו פרסיליה צ'אן מנסים לחזק את השורשים היהודיים שלו עם פגישות עם רבנים בארצות הברית ותרומה של  1.3 מיליון דולר ל-11 ארגונים יהודיים בארצות הברית. צוקרברג מסכם שבוע דרמטי במיוחד עם ירידה בהונו בסכום המוערך ב-8.6 מיליארד דולר וכיום הוא מוערך בסכום של 124.6 מיליארד דולר. 
האישה העשירה בעולם היא יורשת לוריאל פרנסואה בטנקור מאיירז שרושמת שבוע שלישי רצוף במקום ה-12 עם הון המוערך ב-89.7 מיליארד דולר. בגזרת הישראלים, אייל עופר עם הון המוערך ב-11.8 מיליארד דולר הוא האדם העשיר בישראל לפי פורבס והוא במקום ה-190.

 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חרם פייסבוק
    חרם פייסבוק בישראל 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להסיר את הפייסבוק מהחנות של אפל
    סגור
  • 3.
    הרשתות החברתיות הן צרה גדולה ופייסבוק בראשן
    אנליסט 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני שמח על מה שקורה לפייסבוק ועל כל הבלגן של צוקרברג. הרשתות החברתיות הן מקור כל הרע, שיסוי ופילוג ושיח אלים. שיחטוף סנקציות כואבות ויתקן קצת את הבלגן שעשה.
    סגור
  • 2.
    מה אפשר כבר לעשות עם מיליארד דולר? שום דבר
    מיליון שערות בישבן 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר לכייף עם מיליון דולר ובטח שעם 100 מיליון. אבל מה עושים עם יותר מזה? מיליארד הם 1000 מיליונים! אז מה זה משנה אם יש לך מיליארד אחד או 195, או "רק" 11.5 מיליארד? לדעתי נותר רק לשבת ולדאוג, להציץ 45 פעמים ביום בנתוני הבורסה וברשימת האנשים העשירים בעולם.
    סגור
  • 1.
    מה אפשר כבר לעשות עם מיליארד דולר? שום דבר
    מיליון שערות בישבן 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לכייף עם מיליון דולר ובטח שעם 100 מיליון. אבל מה עושים עם יותר מזה? מיליארד הם 1000 מיליונים! אז מה זה משנה אם יש לך מיליארד אחד או 195, או "רק" 11.5 מיליארד? לדעתי נותר רק לשבת ולדאוג, להציץ 45 פעמים ביום בנתוני הבורסה וברשימת האנשים העשירים בעולם.
    סגור
  • לא רוצים את פייסבוק
    חרם פייסבוק 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחרימים את פייסבוק
    סגור