מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: באפט והטייקון ההודי צמודים, מי ניצח?

אילון מאסק חשף השבוע את דעותיו הפוליטיות, בזוס מתאושש, והקרב על המקום החמישי בין וורן באפט למיליארדר ההודי גאוטם אדאני | דירוג עשירי העולם
מערכת ice | 
וורן באפט וגאוטם אדאני (צילום טוויטר\אינסטגרם)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הכלכלי הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם אילון מאסק חשף השבוע את תמיכתו הפוליטית במפלגה הרפובליקנית, מה שפתח עליו גל שמועות עכורות, בדיוק כפי שצפה בעצמו. בשבועות האחרונים מככב מאסק בכותרות בעקבות הרכישה של טוויטר, שכרגע נמצאת בהשהייה. לאחר שבשבוע שעבר צנח ביותר מ-20 מיליארד דולר, השבוע הירידה התמתנה ל-5 מיליארד, ושוויו של מאסק עומד כרגע על 218 מיליארד דולר.
עוד בשורה שנחתה השבוע על מאסק היא שמדד S&P, החברה לדירוג אשראי של חברות ופרסום מחקרים כלכליים של מניות ונכסים אחרים, הודיעה כי החליטה להסיר את יצרנית המכוניות החשמליות טסלה מרשימת החברות הנכללות בדירוג ה-S&P 500 שלה לסביבה, חברה וממשל (ESG). לדברי מרגרט דורְן, ראשת דירוגי ESG בצפון אמריקה ב-S&P, הסיבות שהביאו אותה להחלטה הדרמטית כללו ירידה בציונים של טסלה במדד, שנגרמו בשל עליית הממוצע של המתחרות שלה בתחום הרכב, כמו גם העובדה שהיא אינה מפרסמת תוכניות מפורטות להפחתת פליטות הפחמן שלה.
 
מאסק הגיב להחלטה, באופן צפוי, בחשבון הטוויטר שלו. "ESG זו תרמית. היא משמשת ככלי נשק בידי לוחמי צדק חברתי מזויפים. אקסון (אקסון מוביל, חברת הדלקים המאובנים השנייה בגודלה בעולם, ששווי השוק שלה כ-383 מיליארד דולר; י"מ) מדורגת בעשירייה הראשונה בעולם לסביבה, חברה וממשל (ESG) על ידי S&P 500, בעוד טסלה אפילו לא ברשימה! S&P Global Ratings איבדו את היושרה".
לאחר שלקח מבזוס את מעמד סגן האיש הכי עשיר בעולם, ברנאר ארנו נשאר יציב במקום השני, ולאחר איבוד שבועי של כ-3 מיליארד, רושם בעלי קבוצת LVMH שווי של 143.6 מיליארד דולר.
מייסד אמזון ג'ף בזוס חווה צניחה גדולה בשבועות האחרונים שכאמור גם הדיחה אותו מהמקום השני. השבוע הונו נרגע ומתייצב, ואפילו עולה בכמה מיליונים, שמעמידים אותו על שווי של 133 מיליארד דולר. במקום הרביעי עדיין נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עם הון של 124.5 מיליארד דולר, ירידה כמעט ולא נראית משבוע שעבר.
 
במקום החמישי המהפך המתחלף – לאחר שבשבוע שעבר חזר וורן באפט לחמישיית עשירי העולם, השבוע הוא שוב מודח על ידי הטייקון ההודי גאוטם אדאני, שמנצח אותו בקרב צמוד: שוויו של אדאני במקום החמישי עומד השבוע על 110 מיליארד, ושל באפט 109.9.
האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור ירדה שני מקומות למקום ה-16 עם הון של 65.9 מיליארד דולר. הישראלי ה'צבר' העשיר בעולם הוא עדיין אייל עופר, לו הון של 14.6 מיליארד דולר במקום ה-122 בעשירי העולם
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה